کد خبر: 325806
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۴
پوستر سومین پویش ادبی فرهنگی «خان هشتم» رونمایی شد

پوستر سومین پویش ادبی فرهنگی «خان هشتم» با محوریت کمبود آب و راه‌حل‌های آن با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و شرکت آبفا مشهد با حضور مسئولین استانی و شهرستانی رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی؛ پوسترسومین پویش ادبی فرهنگی «خان هشتم» با محوریت کمبود آب و راه‌حل‌های آن با حضور محسن داوری فرماندار مشهد، ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون،  اسماعیلیان مدیر عامل شرکت آبفا مشهد و اعضای شورای اداری شهرستان مشهد در محل شرکت آبفا مشهد رونمایی شد.

پوستر سومین پویش ادبی فرهنگی «خان هشتم» رونمایی شد

ابراهیم زره ساز در آغاز مراسم در خصوص همکاری کانون پرورش فکری و شرکت آبفا مشهد پیرو تفاهم صورت گرفته گفت: بین دو دستگاه کمیته ایی متشکل از نخبگان دو دستگاه تشکیل شد و طی یک برنامه مدون ویژه برنامه هایی با هدف ایجاد جریان نخبگانی در میان همکاران دو دستگاه اتفاق افتاد که هدف آن نزدیک شدن نگاه و بینش همکاران هر دودستگاه به مقوله آب و بحران آن بود.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص بازخوانی هویت ملی و دینی گفت: همانطور که در صحبت های اخیر مقام معظم رهبری به بازخوانی هویت ملی و دینی تاکید شد ما نیز به دنبال ایجاد این هویت در گروه های کودک و نوجوان هستیم. وقایعی که با هویت دینی ما ومقوله آب گره خورده اند می تواند زمینه ایجاد و ورود به مقوله آب باشد از جمله واقعه کربلا و قصه حضرت عباس (علیه السلام) که خود گویای اهمیت آب در این واقعه عظیم است. همچنین در هویت ملی در شاهنامه اثر بزرگ فردوسی خان دوم به نبرد رستم با خشکسالی می پردازد اینکه چگونه نبود آب می تواند مشکل ساز شده و برای انسان همراستا با دیو و شیطان نمود پیدا کند.

مدیر کل استان با اشاره به سومین فراخوان خان هشتم گفت: فراخوان اول با موضوع کرونا بود که توانست آثار زیبا و ماندگاری را خلق کند. فراخوان دوم با موضوع سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی بود که پویش آن در شبکه شاد به عنوان یکی از ارزشمندترین پویش ها در مخاطب کودک و نوجوان با استقبال فراوانی مواجه شد و امسال سومین فراخوان با موضوع آب و بحران آن رونمایی آغاز به کار کرده است.

ایشان با اشاره به فراخوان سوم گفت: در این فراخوان از کودکان و نوجوانان خواسته شده است تا از خرد و نیروی خود به خوبی استفاده کنند و همیار و همکار فردوسی باشند و در خان هشتم در کنار رستم، با تدبیر راهکار و پیشنهاد های خود را در خصوص مشکل بی‌آبی و خشکسالی که خان هشتم است با ما در میان بگذارند. علاقمندان می توانند آثار خود را به صورت قصه‌گویی(صوتی یا تصویری)، شعر، داستان، نامه و متن ادبی در سامانه شاد به آیدی @khanehashtom ارسال کنند. مهلت ارسال آثار ۵ تیرماه ۱۴۰۲ می باشد و به برندگان جوایز نقدی اهدا خواهد شد.

پوستر سومین پویش ادبی فرهنگی «خان هشتم» رونمایی شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =