تفاهم نامه همکاری میان کانون استان و ستاد اقامه نماز  امضا شد

دومین جلسه شورای اقامه نماز کانون استان با حضور رئیس ستاد اقامه نماز استان و با امضای تفاهم نامه برنامه های مصوب کانون پرورش فکری؛ در محل اداره کل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی؛ جلسه شورای اقامه نماز استان با حضور حجت الاسلام و المسلمین آقای سبحانی نیا رئیس ستاد اقامه نماز استان و هیات همراه، ابراهیم زره ساز مدیرکل استان، شورای معاونین و اعضای شورای اقامه نماز برگزار شد.

 تفاهم نامه همکاری میان کانون استان و ستاد اقامه نماز  امضا شد

 ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون ضمن خیر مقدم و تبریک دهه مبارک کرامت گفت: همه ی ما خاطرات کودکی‌مان با خاطره زیبای نماز خواندن به ویژه کنار پدر و مادرگره خورده است.

او با بیان خاطره‌ای به فرایند محور و بلند مدت بودن فعالیت‌های کانون پرورش فکری که با محوریت کتاب انجام می‌شود تاکید کرد.

مدیر کل کانون پرورش فکری استان ضمن برشمردن فعالیت‌های کانون در حوزه ترویج اقامه نماز یادآور شد: علاوه بر تماشاخانه سیار ما در استان انجمن‌های فعالی مانند انجمن‌های شعر و داستان و قصه داریم که می‌توانند برنامه‌ها و نشست‌هایی با محوریت نماز داشته باشند.

زره‌ساز ادامه داد: ارتباط کودک با خداوند و دعاهای او، باعث شد تا مهرواره‌ای با همین موضوع تدارک ببینیم. بچه‌ها می‌توانند آرزوی خود را با خداوند به اشتراک بگذارند. مسیر اصلی ارتباط کودک با خداوند دعا و نماز است که جرقه آن می‌تواند اجرای یک مسابقه خلاق با محوریت دعا باشد.

بهره گیری از شبکه شاد و ارائه تولید محتوا در این شبکه، برگزاری دوره‌های آموزشی جهت توانمند سازی مربیان با همکاری ستاد اقامه نماز، برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع نماز برای مربیان، اعضا و برگزاری مسابقات هنری و ادبی، فرهنگی با حضور اعضا با محوریت نماز از دیگر پیشنهاداتی بود که ابراهیم زره‌ساز به نماینده ستاد اقامه نماز ارائه داد.  

 تفاهم نامه همکاری میان کانون استان و ستاد اقامه نماز  امضا شد

در ادامه این نشست مدیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی ضمن تبریک این ایام گفت: ما در حوزه محتوایی کودک فقر مطلق داریم. محتوای نوشتاری و یا صوتی به نسبت دیگر گروه سنی ضعیف است و یا بینش‌آفرین نیست.

وی درباره اهمیت فرهنگ و تأثیر فقر فرهنگی گفتگو کرد و یادآور شد: این فعالیت‌ها که نام بردید برای ما بسیار ارزشمند است چون زیربنایی است و این اتفاق در کارهای نمایشی رخ نمی‌دهد. ما مبلغ خوبی برای شما می‌شویم.

حجت الاسلام و المسلمین سبحانی‌نیا تاکید کرد: تلاش کنیم کودکان را به سمت عبادت به صورت غیر مستقیم سوق بدهیم و این تعریف را محدود نکنیم. سوء مدیریت والدین باعث دور شدن کودکان از آئین‌های دینی می‌شود. می‌توان با تهیه بسته آموزشی برای والدین سیر تربیت دینی از زمان تولد که حتی شامل اخلاقیات هم می‌شود را ارائه داد.

سبحانی نیا افزود: ما می‌توانیم به توافق برسیم با محوریت تربیت‌های دینی مراحل مختلف رشد را در بسته‌های کوتاه و مفید به مربیان، معلمان و مادران ارائه دهیم. معنی تربیت خوب را توسعه بدهیم که شامل نماز هم می‌شود. مثلا کودک، خانواده دوست و وطن دوست تربیت شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان درباره اهمیت مشاهده گفت: اهمیت دیدن از آنجاست که ۷۴ درصد تربیت از طریق مشاهده است. یعنی دیدن نماز خواندن و یا دیدن یک رفتار ناشایست چه تاثیری بر تربیت کودک می‌گذارد. اسلام از مادران می‌خواهد که با کودکانشان قبل از تولد صحبت کنند و تحقیقات ثابت کرده است که این گفتگو حتی بر هوش کودکان تاثیر می‌گذارد.

وی در پایان پیشنهاد کرد: براساس گروه سنی رشد تا ۱۵ سالگی پیش برویم و بسته آموزشی آماده کنیم و هر سال این بسته‌ها بازبینی شود. به بچه‌ها یادآور شوید که ما چرا نیاز داریم با خداوند گفتگو کنیم و با او سخن بگوییم. این روش تربیتی غیر مستقیم بسیار می‌تواند موثر باشد.

در پایان تفاهم نامه بومی استانی برنامه های مصوب سال ۱۴۰۲ نماز کانون استان به امضای طرفین رسید و از دونفر از همکاران فعال حوزه نماز تقدیر به عمل آمد.

 تفاهم نامه همکاری میان کانون استان و ستاد اقامه نماز  امضا شد

 تفاهم نامه همکاری میان کانون استان و ستاد اقامه نماز  امضا شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =