مراکز کانون البرز جشن‌های قصه‌گویی ویژه‌ی ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی را برگزار کردند

جشن‌های قصه‌ در مراکز کانون البرز همزمان با آئین ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی و  رونمایی از لوح ثبت ملی قصه‌گویی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز، صبح امروز ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ با حضورپیشکسوتان و فعالان حوزه‌ی قصه‌گویی، معاونان، مدیران‌کل و کارشناسان و مربیان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و جمعی از مدیران سازمان میراث فرهنگی آئین ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی در سالن شهید بهنام محمدی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور برگزار و از لوح ثبت اقدامات پاسدارانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای قصه گویی ایرانی و ثبت این اقدامات به عنوان میراث فرهنگی ناملموس رونمایی شد.

همزمان با این آیین مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز نیز همانند مراکز کانون در سراسر کشوربا  اطلاع رسانی این آیین به علاقه مندان و فضاسازی مناسب ، این اتفاق خوشایند را گرامی داشته و جشن‌های قصه‌گویی را برگزار کردند.

ویژه برنامه‌ی این استان، با حضور سرپرست، کارشناسان، جمعی از اعضای انجمن قصه‌گویی و پیشکسوتان این هنر در استان، در مرکز شماره ۴ کانون کرج برگزار شد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تلاش است تا کلاغ قصه به خانه‌ی تمام مردم ایران برسد

مهری فلاح، سرپرست کانون البرز در این نشست تخصصی و در مصاحبه با سیمای استان،  قصه‌گویی را  یکی از فعالیت‌های شاخص و فاخر کانون پرورش فکری دانسته و افزود کانون مفتخر است که ۲۴ دوره جشنواره‌ی قصهگویی را برگزار کرده است.

این مقام مسوول ادامه داد  امروز در آیین گرامیداشت ملی شدن این فعالیت اثر بخش موفق به ثبت ملی این فعالیت ارزشمند شده و در سراسر کشور در مراکز کانون ساعت ۹.۳۰ صبح این بزرگداشت اجرا شد و همه بچه های عزیز و دوست داشتنی ایران عزیز در کنار مربیان قصه می‌گویند و قصه می شنوند؛   همینطور مادر بزرگ‌هاو دیگرقصه گویان عزیز.

سرپرست کانون البرز افزود  مدیران ارشد کانون در تلاش هستند که یک نمادی هم برای قصه گویی به ثبت برسانند و این نماد کلاغ قصه گویی است.

مراکز کانون البرز جشن‌های قصه‌گویی ویژه‌ی ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی را برگزار کردند

ما در کودکی شنیده ایم کلاغه به خونه اش نرسید الان کانون پرورش فکری در تلاش است که این کلاغ قصه به خانه های مردم ایران برسد و قصه گویی به صورت یک فرهنگ عمومی در خانه ها بروز کند همچنین مدیران در تلاش هستند قصه گویی را به صورت یک فعالیت بین المللی ثبت کنند.

لازم به توضیح است در ادامه این برنامه که اجرای آن را خدیجه میرزایی مربی مرکز و از قصه گویان کانون استان بر عهده داشت، فاطمه موسوی، مادربزرگ قصه گو و برگزیده چند دوره جشنواره های قصه گویی قصه «هفت کلاغ» را برای حاضران قصه گویی کرد.

پخش قصه نود ثانیه ای و بحث و گفتگو از خاطرات قصه گویان و تجربیات قصه گویی قصه گویان و  پخش تیزر ثبت روز ملی قصه گویی و نوشتن متن یادگاری توسط قصه گویان از دیگر برنامه های این وییه برنامه بود .

در مرکز شماره ۱ کانون کرج نیز در این جشن ویژه، بتول شریف زاده و سارینا حیدری ، مربی فرهنگی و عضو قصهگوی مرکز به ترتیب قصه‌های «آسیاب بچرخ » و «پوریای ولی» را برای حاضران قصه‌ گویی کردند.

مراکز کانون البرز جشن‌های قصه‌گویی ویژه‌ی ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی را برگزار کردند

 همکاران مرکز شماره ۲ کانون کرج نیز  به این مناسبت در دو روز متوالی قصه‌های «خشم قلمبه»  و «شاهزاده و بره سرخ » را برای ۹۵ نفر از اعضای دختر و پسر مرکز تعریف کردند.

مراکز کانون البرز جشن‌های قصه‌گویی ویژه‌ی ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی را برگزار کردند

در مرکز مجتمع کانون کرج نیز این ویژه برنامه به صورت رسمی و پس از پخش آیاتی از کلام الله مجید و سرود ملی اجرا شد.

مراکز کانون البرز جشن‌های قصه‌گویی ویژه‌ی ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی را برگزار کردند

اجرای آهنگ خونه مادر بزرگه به صورت دسته جمعی در سالن، قصه گویی قصه«کوزه ای پر از سکه طلا» توسط سحر حقیقی مربی فرهنگی مرکز و اجرای  بازی مرغ آشغال جمع کن با اولیا و اعضا و  نمایش انیمیشن عروسی هاجر از برنامه‌های دیگر این مراسم بود.

ویژه برنامه روز ملی قصه گویی در مرکز هشتگرد نیز با شور و اشتیاق خاصی  با حضور ۱۲۰ نفر اعضای کودک و نوجوان مرکز برگزار شد.

مراکز کانون البرز جشن‌های قصه‌گویی ویژه‌ی ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی را برگزار کردند

اجرای نمایش طنز توسط اعضای نوجوان مرکز مریم شورگشتی، آیدا مجدی و کوثر فلاح نژاد؛ قصه گویی توسط مسئول مرکز مریم فلاح نژاد از قصه بره سرخ و شاهزاده غمگین و قصه گویی مهدیس اخلاقی از قصه لولوی قشنگ من و قصه گویی لیانا سلطان محمدی از قصه سه مورچه و کارگاه تصویر سازی با موضوع شخصیت های دوست داشتنی قصه ها توسط مربی فرهنگی مرکز دنیا یارمحمدی و نمایش انیمیشن عروسی هاجر یک روز شاد و به یاد ماندنی را برای اعضا در این رویداد ثبت کرد.

گزارش تصویری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =