کد خبر: 326726
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۱
بازدید 211
رد پای کانون مدرسه در مسیر تابستان

طرح کانون مدرسه در 10 مرکز فرهنگی هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام با همکاری و مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان برگزارشد .


به گزارش روابط عمومی کانون استان ، ملوک هاشمی(معاون فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام) در اشاره به طرح کانون مدرسه و رد پای آن در تابستان مراکز کانون  گفت:
طرح کانون مدرسه در 10 مرکز فرهنگی هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام با همکاری و مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان  برای مخاطبان دختر و پسر پایه ی دوم تا ششم  32 مدرسه با تلاش ،همت و برنامه ریزی ادارات کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش درسطح استان برگزار شد.
هاشمی افزود : این طرح یکی از برنامه های مشترک در سطح کلان است که از اواسط دی ماه سال گذشته شروع و تا اواخر اردی بهشت ماه سال جاری ادامه داشت..
طرح کانون مدرسه یکی از اصلی ترین طرح های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که با همکاری آموزش و پرورش برنامه ریزی شده و به عنوان عامل پیوند مراکز ومدارس، دانش آموزان را به بهره گیری از آموزش غیرمستقیم و تقویت خلاقیت ونگاه اندیشه ورز ،هدایت می کند .
در این طرح مربیان فرهنگی و هنری و ادبی کانون با هدایت و نظارت و راهکارهای ستادی(مدیرکل ، مجموعه معاونت فرهنگی و همراهی و پشتیبانی معاونت اداری و مالی) تعدادزیادی از فعالیت های کانون را به زبان هنرمندانه و جذاب و برخورداری از عنصر مهم ارتباط تعاملی اجرا نمودند، مربیانِ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با هدف ایجاد زمینه‌های رشد و پرورش توان فکری، کشف و شکوفایی استعداد، خلاقیت و ذوق هنری کودکان و نوجوانان در مسیر ارزش‌ها و هنجارهای اسلامی- ایرانی و ایجاد فرصت کتابخوانی و دستیابی به تجربه‌های ناب و خلاق فرهنگی،  می توانند در افزایش بهره‌وری مدارس و تربیت نسلی معتقد وباورمند به ارزش های اسلامی که آینده‌ساز این مرز و بوم خواهند بود، نقش‌آفرین باشند.
معاون فرهنگی کانون گفت : یکی از مهمترین شاخصه های اجرای طرح، استفاده از کتاب  وفعالیت های کتاب محوردر اجرای برنامه ها و محوری قراردادن آن به عنوان عنصر و کالایی فرهنگی است  که اغلب برنامه و فعالیت های فرهنگی اجرا شده در کانون بر محور آن استوار شده است.
مربیان خوش ذوق و باتجربه ی  مراکز مجری طرح با تلفیق فعالیت ها و برنامه های شاد و بانشاط و خلاق بسترهای لازم برای جذب مخاطبان به مراکز فرهنگی هنری کانون مهیا کردند تا ضمن ثبت نام در مراکز از فعالیت های مختلف مراکز فرهنگی هنری کانون در طول سال  خصوصا فصل تابستان  در راستای غنی سازی اوقات فراغت نیز بهره مند شوند .
از طرفی پایدارسازی اعضا به عنوان یک هدف مهم و استراتژیکی برای کانون  همیشه مد نظر بوده و تلاش های خلاق و با نشاط و تازه در  این راستا جهت اجرایی شدن صورت گرفته است و بی شک تعداد زیادی از عضوهای فعال تابستان امسال در مراکز ، دانش آموزان طرح خواهند بود که این بار داوطلبانه ، مشتاق و علاقه مند  روزها ولحظات به یادماندنی را برای خود به یادگار می گذارند و کانون ،گزینه ی تابستان بچه های طرح کانون مدرسه خواهد بود.  
ظرفیت های متعدد موجود در مجموعه کانون و بهره مندی از توان و تجربه و تخصص مربیان و کارشناسان،وجود بسترهای خلاقیت آفرین و با نشاط و تنوع محتوایی و فضاهای شاد و متفاوت می تواند  در تابستان امسال بهترین خاطرات را در ذهن و دنیای کودکان عضو طرح کانون مدرسه ثبت و ماندگار کند.
امسال دانش آموزان عضو طرح کانون مدرسه، تابستانی متفاوت و تازه را تجربه خواهند نمود تجربه ای که از مسیر آشنایی با کانون و فعالیت های آن برای دانش آموزان رخ داده و تا اوقات فراغت و فرصت های فردی را غنی و پربار و لبریز از خاطرات خوب در کنار سایر اعضاء سپری و نشاط ، دوستی ، آرامش ، بازی و سرگرمی و فعالیت های کتاب محورو... را تجربه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =