آیین تکریم و معارفه مدیرکل کانون استان فارس برگزار شد

آیین تکریم و معارفه مدیرکل کانون استان فارس با حضور مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدیران و مسئولان فرهنگی و شهری این استان برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مراسم تکریم و معارفه مدیرکل کانون استان فارس صبح روز دوشنبه، ۱۲ تیر ۱۴۰۲ برگزار شد و حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از تلاش‌های سعیدرضا کامرانی قدردانی کرده و برای علی خواجه‌نژادیان آرزوی موفقیت و سربلندی کرد.

آیین تکریم و معارفه مدیرکل کانون استان فارس برگزار شد

شاهد رشد و اعتلای فضای فرهنگی در استان باشیم

در این مراسم خلیل عسکری مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس، ضمن تبریک به مناسبت دهه ولایت و عیدغدیر، آنچه را که امروز لازمه کار متولیان فرهنگی است را تزریق روح امید در جامعه دانست.

عسکری ضمن قدردانی از تلاش‌های مدیرکل پیشین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس و آرزوی موفقیت برای مدیر جدید اظهار کرد: یکی از ابزارها برای سخن گفتن با این نسل استفاده از هنر و به فرموده رهبر معظم انقلاب مهارت‌آموزی است.

وی افزود: شما در تمام فعالیت‌های مهارت‌آموزی خود می‌توانید از تمام ظرفیت‌های آموزش و پرورش بهره بگیرید و نیاز است تا برنامه دوجانبه‌ای بین کانون و آموزش و پرورش وجود داشته باشد. علاوه براین یک برنامه چهارجانبه بین آموزش و پرورش، کانون، دانشگاه فرهنگیان و نوسازی مدارس نیز داشته باشید. تا در سایه تعامل و باتوجه به روحیات، فضاها و ظرفیت‌های موجود شاهد یک هم‌افزایی در هر دو مجموعه باشیم.

عسکری همچنین بازسازی هویت را یکی از ماموریت‌های ضروری برشمرد و گفت: دالان علمی فارس و کشورهای اسلامی فعال شده تا مراودات علمی با هم داشته باشند. از تعدادی از دانش‌آموزان استعدادهای درخشان شیراز در مورد چشم‌انداز آینده‌شان پرسیده شد، وقتی آنها را برای بازدید از فعالیت موشکی ایران در قشم بردیم همه با دیدن توانمندی‌های موجود خواهان ماندن و خدمت به کشور شدند. شیراز با ۳۶۰‌هزار دانش‌آموز، ظرفیت‌هایی دارد که می‌توان با بهره‌گیری از آن شاهد رشد و اعتلای فضای فرهنگی در استان باشیم.

آیین تکریم و معارفه مدیرکل کانون استان فارس برگزار شد

آموزش و پرورش طلایی‌ترین برهه برای ایجاد نسل آینده

اسماعیل قزل‌سفلی معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس، نیز در  این مراسم گفت: یادگیری قابلیتی است که از بدو تولد تا مرگ با انسان است و یادگیری در تمام طول حیات انسان‌ها تداوم دارد.

او افزود: یادگیری در دوران کودکی و نوجوانی، عمیق‌ترین، ماندگارترین و تاثیرگذارترین برهه است، این فرصت بزرگ در اختیار نهاد تعلیم و تربیت قرار گرفته است. در واقع دوران شکل‌گیری جامعه، دوران کودکی و نوجوانی است و آنچه امروز شاهد آن هستیم، از دیروز پایه‌گذاری شده است و باید این را در برنامه‌ریزی‌هایمان داشته باشیم. آموزش و پرورش طلایی‌ترین برهه برای ایجاد نسل آینده است و ساختن این جامعه در حوزه تربیتی به دلیل پیچیدگی آن بین مجموعه‌های مختلف توزیع شده است که بخشی از آن علاوه بر آموزش و پرورش برعهده کانون سپرده شده است.

وی افزود: یکپارچگی و انسجام این فعالیت‌هاست که مهم است تا با نگاه راهبردی، پیوسته و کنارهم قراردادن اجزا بتوانیم شاهد عملکرد مطلوب آن باشیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس با اشاره به شورای تعلیم و تربیت گفت: آنچه را که در خانواده مدرسه، رسانه برای دانش‌آموزان ارائه می‌شود اگر از یکپارچگی منسجم برخوردار نباشد، ما فرصت طلایی تعلیم و تربیت را تضییع کرده‌ایم.

وی اظهار کرد: فقدان انسجام در این مسیر نتایج تلخی را رقم خواهد زد به طوریکه امروز در جنگ شناختی که با آن روبرو هستیم، نسل کودک و نوجوان ما را بیش از گذشته مورد هدف قرار داده است.

وی افزود: اگر در این مسیر در کنشگری فعال کنارهم قرار نگیریم آینده انقلاب به خطر خواهد افتاد و همه ما در این مسیر مسوولیم.

 قزل سفلی همچنین بیان کرد: کانون پرورش فکری بخشی از این نهاد است و قرار نیست کار مشابه سایرین انجام دهد بلکه باید در چارچوب و در جایگاه خود حرکت کند و در نتیجه مسیر نسل آینده انقلاب اسلامی را تربیت کند.

وی افزود: در این مسیر اجزا درهم تنیده می‌شوند تا بسترساز شکوفایی استعدادها باشد و باید مدرسه، هویت پیدا کند و شخصیت ایرانی اسلامی دانش‌آموز در این مسیر شکل گیرد و همه ما در کنارهم مسوول هستیم.

آیین تکریم و معارفه مدیرکل کانون استان فارس برگزار شد

مدیر جهادی باید همیشه در صحنه باشد

سعیدرضا کامرانی مدیرکل پیشین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، نیز در این مراسم، ضمن تبریک دهه امامت و عید غدیر کانون پرورش فکری را  با سابقه نزدیک به شش دهه و کانون زبان ایران را با صدسال سابقه، نهادی فرهنگی و موثر دانست که همواره در راستای رشد و اعتلای فرزندان ایران کوشیده است.

او  ادامه داد: افتخار من در تمام سال‌های خدمت این است که از زمان جنگ تاکنون همواره در فعالیت‌های فرهنگی مشغول بوده‌ام.

وی با اشاره به فرموده امام حسین(ع) مبنی براینکه هرجا هستید دیگران را از خود بالاتر بدانید، گفت: در تمام ۲۲ سال خدمت در مدرسه و فعالیت در پست‌های مختلف به این فرموده امام حسین(ع) باور داشته‌ام. مدیر جهادی باید همیشه در صحنه باشد و من معتقدم که فرصت‌ها چون ابر می‌گذرد و باید در هر جایگاهی که هستیم قدر فرصت را بدانیم و خدمت کنیم.

وی با اشاره به اینکه عمری در زمینه فرهنگ و هنر فعالیت داشته است، برای مدیریت جدید این مجموعه آرزوی موفقیت و کارکردن برای رضای خدا کرد و بهترین لحظات مدیریتی خود را زمانی دانست که اعضای کانون حائز رتبه و مقام می‌شوند.

آیین تکریم و معارفه مدیرکل کانون استان فارس برگزار شد

ایجاد فرصت‌های جدید در تعامل با تشکل‌های فرهنگی و دانش آموزی

علی خواجه‌نژادیان مدیرکل جدید کانون فارس نیز سخنان خود را به تقدیر از دانش‌آموزان و کودکان حاضر در این مراسم که به نمایندگی از کودکان و نوجوانان حضور داشتند،آغاز کرد و در ادامه از حمایت‌های مدیرکل و معاون پرورشی آموزش و پرورش فارس، تشکل‌های دانش‌آموزی قدردانی کرد و افزود: بنا داریم در کانون در تعامل با تشکل‌های فرهنگی و دانش‌آموزی فرصت‌های جدیدی را برای رشد و اعتلای کودکان خلق کنیم.

وی با اشاره به اینکه نشست‌های تخصصی با حوزه‌های مختلف برگزار خواهد شد، گفت: بنا داریم در مدیریت و اداره این مجموعه تصمیمات عالمانه  بگیریم و ضروری است تا از همفکری و همدلی همکاران و  همه فعالان این عرصه بهره‌مند شویم.

در این مراسم هادی فردوسی از شاعران برجسته کشور که خاستگاهی کانونی دارد به خواندن اشعار خود پرداخت.

در پایان این آیین با اهدای لوح قدردانی از زحمت‌های سعیدرضا کامرانی تجلیل و علی خواجه‌نژادیان به عنوان مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس معرفی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =