از تعیین تکلیف قراردادهای انتقالی تا رفع مشکلات مالی و افزایش حقوق‌ها

حامد علامتی مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سفر خود به استان فارس با مسوولان مراکز فرهنگی، کارشناسان و مربیان کانون استان دیدار کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، وضعیت انتقال کارکنان، اختلالات سامانه ثبت‌نام، کتابداری و وضعیت تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی، پاره وقت و کمبود کتاب ازجمله نکته‌هایی بود که در این نشست به آن‌ها اشاره شد.

مردم سرمایه اجتماعی ما هستند

حامد علامتی در این دیدار صمیمانه گفت: همواره بر این نکته تاکید کرده‌ام که سرمایه کانون مربیان و کارکنان آن هستند و دغدغه همه آن‌ها، دغدغه من است. از سوی دیگر اعتماد مردم به کانون است که برای ما بسیار حائز اهمیت است و همانطور که می‌دانید در جامعه‌شناسی به آن سرمایه اجتماعی می‌گویند. در واقع کمتر دستگاهی را سراغ داریم که مردم تا این اندازه به آن اعتماد داشته باشند.

او ادامه داد: این اعتماد مردم در طی سال‌ها حاصل زحمت‌های کانونی‌های پیش از ما در دهه شصت و هفتاد و تا حدودی دهه هشتاد است. از آنجایی که باید آینده‌پژوه باشیم، توسعه کیفی وکمی کانون در دستور کار قرار دارد. میزان تأثیرگذاری باید زیاد باشد و کیفییت ارائه خدمات نیز به همان اندازه بالا برود.

مدیرعامل کانون با بیان این‌که پیگیر حل مشکلات سخت‌افزاری هستیم افزود: اولویت اصلی اصلاح سیستم نرم‌افزاری است که تلاش می‌کنیم تا هفته آینده این مشکلات برطرف شود.

از تعیین تکلیف قراردادهای انتقالی تا رفع مشکلات مالی و افزایش حقوق‌ها

رفع مشکلات مالی

او همچنین درباره کمبود کتاب نیز توضیح داد: از روزی که به کانون آمدم یکی از دغدغه‌های من کتاب بود. چند سالی است کمتر به مراکز کتاب ارسال شده و یا به صورت انبوه اصلا چاپ نشده است. از سوی دیگر کتاب‌فروشی‌های ما نیز کتاب نداشته‌اند. نمی‌شود گفت عملکرد گذشتگان اشتباه بوده، قبلا چاپخانه داشتیم درحالی که امروز نداریم این هم حسن است هم ایراد؛ چرا که باید بودجه آن فراهم شود که با عنایت خداوند مشکلات مالی در حال برطرف شدن هستند.

علامتی ادامه داد: ما امسال ۱۵۰ عنوان کتاب چاپ اول داریم که از هر کدام ۵هزار جلد چاپ شده است و ۳۵۰ عنوان کتاب پر مخاطب را نیز بازنشر کردیم. در واقع ما ۲میلیون و ۵۰۰ جلدکتاب چاپ شده داریم و به شکل تدریجی تا پایان تابستان کتاب‌ها به مراکز کانون ارسال می‌شوند در کنار آن اسباب‌بازی و سرگرمی نیز خواهیم داشت.

از تعیین تکلیف قراردادهای انتقالی تا رفع مشکلات مالی و افزایش حقوق‌ها

ترمیم و افزایش حقوق

مدیرعامل کانون همچنین درباره حقوق مربیان و کارکنان کانون نیز گفت: در حال ترمیم حقوق‌ها نیز هستیم که تا حدودی به وضعیت معیشتی کمک خواهد شد و به زودی افزایش حقوق‌ها را نیز خواهیم داشت. برای انجام این کار و به ثمر رسیدن آن بسیار مصمم هستیم. اما در بحث رتبه‌بندی فعلا نمی‌توانیم اقدامی انجام دهیم. علاوه بر این به‌زودی سامانه ارزیابی را نیز راه‌اندازی خواهیم کرد.

او در ادامه این نشست افزود: تبدیل وضعیت همکاران پاره‌وقت‌ به تمام‌وقت نیز انجام شده است و همانطور که قول داده بودیم تا پایان تیر ۱۴۰۲ تعیین تکلیف می‌شوند، اما کار مرحله به مرحله پیش خواهد رفت و پس از انجام مراحل وضعیت آن‌ها به تمام وقت تبدیل خواهد شد و افراد متاهل و دارای فرزند در شهر محل سکونت خود مشغول به کار خواهند شد.

از تعیین تکلیف قراردادهای انتقالی تا رفع مشکلات مالی و افزایش حقوق‌ها

تعیین تکلیف قراردادهای انتقالی

علامتی در پایان به قراردادی‌های انتقالی نیز اشاره کرد و گفت: با مساعدت وزیر آموزش و پرورش وقت و وزیر جدید کار پیش رفته است. خوشبختانه با همراهی سازمان اداری استخدامی و سازمان برنامه و بودجه اقدام‌های لازم انجام شد. ما ذره‌ای عقب‌نشینی نمی‌کنیم مگر اینکه قوانین دست و پایمان را ببندد. درحال حاضر در حال وارد کردن اسامی به سامانه هستیم و به محض ثبت در سامانه انتقال آغاز خواهد شد. در این رابطه همکاران بخش‌های اداری در بخش اداری و همکاران بخش آموزشی‌ نیز در بخش آموزش نیاز به گزینش ندارند. اما اگر همکاری از واحد اداری به بخش آموزش بخواهد برود شامل گزینش و گذراندن پودمان در دانشگاه فرهنگیان خواهد شد.

اولویت این است که همکاران بخش آموزش در مدارس ابتدایی تدریس داشته باشند.

لازم به یادآوری است مدیرعامل کانون در سفر خود به استان فارس با فعالان حوزه کودک و نوجوان این استان نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

از تعیین تکلیف قراردادهای انتقالی تا رفع مشکلات مالی و افزایش حقوق‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =