مدیرعامل کانون با استاندار فارس دیدار کرد

حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جریان سفر به استان فارس با محمدهادی ایمانیه استاندار این استان دیدار کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حامد علامتی ضمن تبریک اعیاد دهه امامت و ولایت، از حسن نظر محمدهادی ایمانیه استاندار فارس، نسبت به کانون قدردانی کرد و گفت: استاندار فارس خودشان پیگیر امور کانون بودند و در دولت مردمی فعلی، از جمله اشخاصی هستند که با نگاه ویژه پی‌گیر محتوا و امور مرتبط با کانون بودند و این نگاه برای مجموعه کانون بسیار ارزشمند است.

وی افزود: استاندار فارس با دارا بودن شخصیت علمی و سیاسی نگاهی پدرانه به کانون دارد.

علامتی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به قدمت و سابقه فعالیت‌های کانون اشاره کرد و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با نگاه مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران کانون با اقتدار فعالیت خود را ادامه داد و مأموریت‌ها و فعالیت‌هایش را متناسب با اهداف نظام مقدس منطبق کرد و تا امروز منشا خیر و برکت در حوزه فرهنگ، هنر و ادب بوده است.

مدیرعامل کانون تصریح کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از مسأله‌های اصلی کشور است. کانون با دارا بودن هزار مرکز فرهنگی هنری در کشور و با دارا بودن کتابخانه‌های تخصصی و ۲۱هزار عنوان کتاب کودک و نوجوان (حدود ۹ میلیون جلد کتاب) مشغول خدمت‌رسانی است.

وی بیان کرد: کانون در حوزه تولید و انتشار کتاب سخت‌گیری دارد و سعی می‌کند تا با بالا بردن تولیدات متناسب با شرایط بومی و منطقه‌ای و شرایط زندگی کودکان و نوجوانان به آنان ارائه خدمت کند.

علامتی به تولیدات کانون در بخش‌های فیلم و انیمیشن، تئاتر، کتاب و اسباب‌بازی و سرگرمی اشاره کرد و گفت: در همین چند ماه اخیر ۳۵۰ عنوان کتاب تجدید چاپ شده و ۱۵۰ عنوان کتاب چاپ اول از سوی کانون به مخاطبان ارائه شده است.

مدیرعامل کانون با اشاره به فعالیت مراکز فرهنگی، هنری، کتاب‌خانه‌های سیار و پستی در کشور اظهار کرد: کانون یک ظرفیت است که هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد. ما با انتخاب نیروهای جوان، باانگیزه و کاربلد سعی در بالا بردن سرعت کار داریم.

حامد علامتی در پایان گفت: سرمایه کانون پرورش فکری نیروی انسانی متعهد و متخصص و اعتماد مردم است که توانسته خود را حفظ کند و به یک جایگاه و نماد بین‌المللی تبدیل شود.

مدیرعامل کانون با استاندار فارس دیدار کرد

استفاده از افراد خوش فکر و خوش سلیقه؛لازمه انجام کار فرهنگی و تربیتی

محمدهادی ایمانیه استاندار فارس نیز در این دیدار پرورش فکر، اندیشه و عقیده کودکان و نوجوانان را امری مهم و پراهمیت دانست و اظهار داشت: نتایج توجه به رشد اخلاقی و تربیتی فرزندان، در دوران میانسالی و زمان اداره جامعه و فعالیت‌های اجتماعی نمود پیدا می‌کند.

ایمانیه، فارس را استانی فرهنگی، مذهبی و علمی عنوان کرد و گفت: دانشگاه در شیراز، بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب دارالعلمی است در دارالعلم؛ به تعبیر دیگر شیراز، شهر هزار مزار است. اینجا مدفن هزار تن از اندیشمندان، فرهیختگان و علم دوستان است که نشان می‌دهد فارسی‌ها از دیرباز به فرهنگ، علم و مباحث اعتقادی اهمیت می‌داده‌اند.

 وی، به برگزاری جلسات فرهنگی تربیتی در مجموعه استانداری اشاره کرد و گفت: استفاده از افراد خوش فکر و خوش سلیقه، لازمه کار فرهنگی و تربیتی خصوصا برای کودکان و نوجوانان است.

ایمانیه هم‌چنین با اشاره به امکانات و سخت‌افزار و نرم‌افزاری که در اختیار سازمان‌های مختلف قرار دارد خاطرنشان کرد: با استفاده از این امکانات در قالب هم‌افزایی، کمبودها جبران می‌شود و تقسیم وظیفه صورت می‌گیرد که در نهایت، ارتقاء بعد فرهنگی، اعتقادی و تربیتی را شاهد خواهیم بود.

استاندار استان فارس در ادامه استعداد فرزندان ایرانی را بی‌نظیر توصیف کرد و افزود: لازم است نیازهای فرزندان جامعه شناسایی و با مشارکت خودشان برای حل آنان قدم برداشته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =