کد خبر: 327203
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۷
بازدید 258
بزرگداشت روز قلم در کانون استان ایلام برگزارشد

مرکز آفرینش های ادبی کانون استان ایلام در گرامی داشت روز قلم ، نشست تخصصی ادبی با حضور نویسنده پیشکسوت استان در حوزه کودک و نوجوان برگزار نمود .

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام، صبح امروز ، نشست ادبی به مناسبت روز قلم ویژه اعضای ادبی مراکز ایلام و انجمن ادبی و مکاتبه ای با حضور مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام ، معاون فرهنگی و با حضور نویسنده پیشکسوت و فرهیخته «خداداد ابراهیمی» و جمعی از کارشناسان ومربیان و اعضای کانون در مرکز شماره یک ایلام  برگزار شد.

در این نشست مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام،ضمن تبریک روز قلم به جامعه فرهنگی و صاحبان قلم اظهار داشت: «روز قلم» فرصتی است برای یادآوری منزلت و حرمت قلم و صاحبان آن که عمر خود را برای ارتقای فرهنگ و هنر این مرز و بوم در طبق اخلاص گذاشته‌اند.

فاطمه رستگار ،افزود : در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران روز چهاردهم تیرماه روز قلم است که در سال ۱۳۸۱ پس از پیشنهاد انجمن قلم ایران و با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی این روز به ثبت رسید.

وی با اشاره به اینکه قلم معجزه‌ای جاویدان است و وسیله‌ای برای خلق کردن، اظهار داشت: نوشتن، ابزاری برای ثبت تاریخ و فرهنگ است وقلم، زبان عقل و معرفت و احساس انسان ها و بیان کننده اندیشه صاحب آن است. 

رستگار با اشاره به اینکه سوگند خداوند در قرآن به نام قلم، گویاترین شاهد بر شرافت و قداست آن است، گفت: در نخستین ارتباط پیامبر اکرم «ص» با خداوند در غار حرا، سخن از قلم به میان آمد، تا جایی که خداوند خود را این گونه معرفی می کند: «الَّذی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ؛ آن که با قلم آموخت.»

وی با تأکید بر آیات قرآن، تصریح کرد: این آیات برای انسان حاوی پیام است و آن؛ ارج نهادن به جایگاه قلم و علم است و بیان قلم تا ابد ماندگار است.

این مسئول ضمن قدردانی از حضور ارزشمند نویسنده و روزنامه نگار پیشکسوت ایلامی «خداداد ابراهیمی» و همکاران و اعضای کانون بیان کرد: در این روز بزرگ امید است،اعضائ کانون دوستی خود را با قلم محکم کنند و در این عرصه با کمک مربیان توانمند کانون گامهایی مثبت در عرصه های مختلف ادبی بردارند.

در ادامه این نشست خداداد ابراهیمی نیز با تاکید بر اینکه اکثر نویسندگان و هنرمندان کشور ما از کانون پرورش یافته اند، گفت: کانون محل استعداد یابی کودکان و نوجوانان و پرورش دهنده این استعدادهاست.

وی با اشاره به رسالت سنگین مربیان کانون در زمینه استعدادیابی اعضاء و هدایت این استعدادها در مسیر صحیح ،گفت: کانون در این خصوص جایگاه ویژه ای دارد و مربیان کانون در سطح کشور باید سختگیرانه و از میان افراد نخبه ،باسواد واهل قلم برگزیده شوند. 

ابراهیمی با تأکید بر اینکه خروجی کار یک مربی موفق استعدادیابی و پرورش صحیح است ،افزود: تاکید بر مطالعه یکی از راههای دستیابی به موفقیت است زیرا برای نوشتن یک اثر خوب باید مطالعه خوب و مفید داشت.

این روزنامه نگار پیشکسوت با تأکید بر اینکه مطالعه نبض حیات یک نویسنده است ،گفت: در کانون باید جدیدترین کتاب ها در اختیار کودکان و نوجوانان قرار گیرد تا بتوانند اطلاعات بروز را دریافت کنند و از آن بهره بگیرند.

گفتنی است در ادامه این نشست معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ، مرتضی حاتمی نویسنده حوزه کودک و نوجوان و بتول میرزایی از نویسندگان مطرح حوزه ایثار و شهادت در خصوص روز قلم و پاسداشت این روز صحبتهایی ارائه کردند .

در پایان این نشست اعضای ارشد انجمن ادبی با مهمانان جلسه به بحث و تبادل نظر پرداختند و مدیر کل کانون با اهدا لوح از خداداد ابراهیمی تجلیل کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =