کد خبر: 327795
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰
بازدید 220
اولین جشنواره قصه گویی "هویت"

اختتامیه اولین جشنواره قصه گویی "هویت" با موضوع استان مرکزی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی با حضور علی خانجانی داور بین المللی قصه گویی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی، اختتامیه اولین جشنواره قصه گویی "هویت" با موضوع استان مرکزی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی در روز شنبه 24 تیرماه ۱۴۰۲ در سالن آمفی تئاتر مجتمع کانون با حضور علی خانجانی داور بین المللی قصه گویی ، محمد امین باقری مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی، عبدالرضا حاج علی بیگی دبیر جشنواره ملی فرهنگی و هنری هویت استان مرکزی، احسان منصوری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی سیدمحمد الحسینی دبیر بخش علمی جشنواره فرهنگی هنری هویت استان ،حامد صفی خانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اراک،عباس فتحی مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو اراک، داود قربانی نائب رئیس شورای شهر اراک ، رضا میرزایی معاون امور هنری و سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و همکاران اداره کل مربیان و اعضای مراکز کانون استان مرکزی برگزار شد.

اولین جشنواره قصه گویی "هویت"

محمد امین باقری مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی گفت: نخستین جشنواره ملی فرهنگی هنری «هویت» با موضوع استان مرکزی در رشته‌های پوستر، فیلم، عکس، قصه‌گویی و خوشنویسی با همکاری دانشگاه فرهنگیان، حوزه هنری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و شهرداری اراک در حال برگزاری است و بخش قصه گویی این جشنواره با موضوع هویت بر عهده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی قرار گرفت.

اولین جشنواره قصه گویی "هویت"

منصوری مدیر کل کانون پرورش فکری کانون استان مرکزی گفت: سال گذشته در دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری طرح هویت برنامه ریزی شد و برآن شدیم از ظرفیت کانون در زمینه قصه گویی هویت با موضوع استان مرکزی استفاده کنیم و اولین جشنواره قصه گویی هویت استان مرکزی با ۳۷۸ اثر به دبیرخانه ارسال شد که ۳۰ اثر برتر از سوی داوران کشوری با حضور علی خانجانی پیشکسوت کانون داور بین المللی مشخص شدند که طی مراسم اختتامیه در استانداری از برگزیدگان  تجلیل خواهد شد.

منصوری در خصوص هویت در استان گفت: همواره استان مرکزی به شدت در زمینه هویت نسبت به استانهای دیگر ضعف داشته است و هویت شهری و محلی و نگاه هویتی در فضای استان در سطح پایینی قرار گرفته است .

وی ادامه داد: گفتیم بهتر است نگاه کودکان و نوجوانان در کنار مولفه های ملی به سمت مولفه های استانی سوق دهیم تااز طریق قصه گویی هویت به معرفی آنها بپردازیم .وافتخار می کنم  که در این مسیرقدم برداشتیم.

اولین جشنواره قصه گویی "هویت"

علی خانجانی داور بین المللی قصه گویی و از پیشکسوتان و موسس برگزاری جشنواره قصه گویی در کانون به عنوان یکی از داوان جشنواره هویت استان مرکزی گفت: کانون برای کودکان در رده های سنی مختلف برنامه سرگرمی و کتاب تولید میکند و متناسب با شرایط سن کودک تولید محتوی می کند این یعنی دیده شدن کودکان در کانون این یعنی هویت بخشیدن به کودکان که مهم اهداف در کانون است .

خانجانی گفت: قصه ای که انتخاب می شود  اثر بخشی در بحث هویت می تواند داشته باشد. وی به جمله ی گاندی رهبر سیاسی هند در زمینه هویت اشاره کرد : من پنجره اتاقم را باز می گزارم تا نسیم تمدن های مختلف در آن بوزد، اما اجازه نمی دهم که مبادا این باد مرا با خود ببرد.

در ادامه خانجانی به اهمیت قصه و قصه گویی به قصه های دینی شناخت امام حسین (ع) و قصه های قرآن به سوره یوسف و همچنین قصه های ایران باستان و داستان آرش کمانگیر اشاره کرد .

اولین جشنواره قصه گویی "هویت"

قصه گویی برگزیدگان و قصه گویی برترین های استانی در جشنواره قبل با استقبال شرکت کنندگان مواجه شد و در پایان مدیر کل کانون استان به پاس حضور علی خانجانی در جشنواره قصه گویی هویت استان مرکزی از ایشان تجلیل و تقدیر  شد.

اولین جشنواره قصه گویی "هویت"

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =