سرپرست کانون کرمان با رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دیدار کرد

سرپرست کانون کرمان با رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به منظور جذب اعتبارات سال جاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دیدار کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، در نشستی که ۲۴ تیر ۱۴۰۲ تشکیل شد، نجمه‌خاتون خداترس سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با معرفی ۳۴ مرکز فرهنگی‌هنری ثابت، پنج مرکز فرهنگی هنری سیار روستایی و شهری و یک مرکز پستی و یک مرکز مکاتبه‌ای هدف اصلی کانون را پرورش استعدادهای ذوقی، فکری، تقویت مهارتها، حل مسئله، توانایی استدلال و اندیشهورزی مخاطب ذکر کرد و گفت: ما هر چه برای کودکان و نوجوانان هزینه کنیم کم است و هدر رفتی صورت نخواهد گرفت و اعتبار کانون اعتمادی است که خانواده‌ها به آن دارند.

 وی افزود: کانون مکمل آموزش و پرورش است و آموزش بصورت غیرمستقیم انجام می‌شود و با توجه به تعداد مراکز، تعداد نیروی متخصص با تمام توان و استطاعت خدمات خود را به دانش‌آموزان و جامعه مخاطب ارایه می‌دهد.  آنچه که در کانون مدنظر است کار تخصصی در زمینه پرورش نسلی آینده‌نگر و آینده‌ساز است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

در حال حاضر با دستور و حمایت وزیر محترم آموزش و پرورش چهار سازمان آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان، نوسازی مدارس و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تشکیل نشست‌هایی چهار جانبه فعالیت‌های حوزه کودک و نوجوان را هم‌پوشانی می‌کنند. یکی از این فعالیت‌ها اجرای طرح کانون مدرسه است که از سال گذشته مجددا آغاز و در سال جدید ادامه خواهد یافت و باعث پوشش‌دهی بیشتر دانش‌آموزان خواهد شد.  

خداترس اضافه کرد: تجهیز کتاب‌خانه‌های کانون سراسر کشور با سه میلیون جلد کتاب و سرگرمی‌های سازنده در هفته گذشته آغاز شد و ۹۱ عنوان کتاب انتشارات کانون و ۲۵عنوان سایر ناشرین به مراکز استان راه می‌یابد.  حضور تماشاخانه سیار کانون در هفت نقطه از استان از دیگر فعالیت‌های اخیر بوده است.

همچنین با توجه به قدمت ساختمان‌های کانون، مراکز فرهنگی هنری به تجهیز و تعمیر نیاز دارند و همه این‌ها مستلزم نگاه ویژه سازمان مدیریت و برنامه‌ر یزی است.

محمدرضا وحیدی رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هم بیان داشت: تعمیر و تجهیز مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دستور کار ما است و با هماهنگی دبیرهای برنامه‌ریزی و فرمانداری‌ها نیازها بررسی و قابل اجرا خواهد بود.

وحیدی در ادامه اظهار داشت: از آنجا که دستگاه‌های فرهنگی معمولا هم‌افزایی کمتری دارند و جزیره‌ای عمل می‌کنند نمود فعالیت‌های فرهنگی هم کمرنگ است. کانون می‌تواند با هم‌افزایی در شورای آموزش و پرورش برنامه‌ مدونی تدوین و ارایه کند تا در سازمان مدیریت و با تایید استاندار و دیگر تصمیم‌گیران این برنامه عملیاتی شود و اقدامات موثری صورت گیرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در پایان با تاکید بر ایجاد نشاط اجتماعی و سرگرمی کودکان و نوجوانان به عنوان یکی اهداف مهم حال‌ حاضر بیان کرد: در خصوص نشاط اجتماعی هر برنامه‌ریزی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انجام شود مورد حمایت کامل مسئولان استان قرار خواهد گرفت.

سرپرست کانون کرمان با رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دیدار کرد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =