کد خبر: 327878
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۹
آغاز به کار کارگروه‌های تخصصی فرهنگی استان

نشست کارگروه‌های تخصصی فرهنگی استان با حضور مدیر کل آفرینش‌های فرهنگی کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی نشست کارگروه‌های تخصصی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی با حضور فروهر معدنی مدیر کل آفرینش‌های فرهنگی کشور، ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون استان، معاونین، کارشناسان و مسئولین مراکز و مربیان عضو کارگروه‌های تخصصی کانون در محل سالن جلسات استان برگزار شد.

آغاز به کار کارگروه‌های تخصصی فرهنگی استان

فروهر معدنی مدیر کل آفرینش‌های فرهنگی با ابراز خرسندی از حضور در شهر مشهد و جمع همکاران خراسان رضوی گفت: کانون سابقه درخشان خوبی دارد ولی باید در نظر داشت که فعالیت‌های ۳۰ -۴۰ سال قبل باید با شیوه متفاوتی اجرا شوند و گرنه نمی‌تواند در همان جایگاه گذشته باقی بماند. باید نیاز کودک و نوجوان امروز را در نظر بگیریم و متناسب با آنها فعالیت‌ها را انجام دهیم. استفاده از ابزارها و فناوری‌های جدید و نوین می‌توان در جذب کودکان و نوجوانان موثر باشد مباحثی چون هوش فضایی و ترکیب آنها با فعالیت‌های اصیلی چون قصه‌گویی و کتابخوانی می‌تواند منجر به بروز شیوه‌های اجرایی متفاوت شود.

معدنی افزود: تجربه مربیان بسیار ارزشمند است و سرمایه کانون مربیان خلاق و توانمندی است به شرطی که بپذیریم مربی امروز به دلیل مسائل و مشکلات معیشتی و اقتصادی تحت فشار است و شاید نتواند مانند گذشته خلاقیت خود را نمایش دهد. همچنین کمبود نیرو در مراکز یکی از مسائلی است که سبب فشار بر روی نیروهای موجود می‌شود که در این مورد می‌توان از ظرفیت نیروهای جهادی در رفع این مشکل بهره برد بشرطی که در راستای اهداف کانون باشد و بتوانند همراستا و همسو با مربی کانون فعالیت داشته باشند.

وی با اشاره به رویکردهای تربیتی و خانواده محوری گفت: به دنبال هدفمند کردن این رویکردها و تهیه دستورالعمل‌های مربوطه هستیم و خرسندم از آغاز کارگروه‌های تخصصی در خراسان رضوی که می‌تواند فعالیت‌ها را هدفمند و موثر پیگیری و اجرا کند.

آغاز به کار کارگروه‌های تخصصی فرهنگی استان

ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون استان با اشاره به فعالیت‌های میان رشته‌ای و هویت ملی، دینی گفت: ریشه تمام فعالیت‌های کانون در راستای ایجاد و گسترش هویت ملی، دینی است. حوزه فعالیت‌های کانون مشخص است ولی نیاز کودک و نوجوان امروز استفاده از ابزارهای جذابی است که قابلیت فهم و درک درفضای تعاملی را فراهم کند و فعالیت‌های میان رشته‌ای را در مراکز رقم بزند.

وی با اشاره به ابزارهای جدید افزود: وظیفه ما به عنوان متولیان حوزه کودک و نوجوان است که نقش موثری در ذهنیت کودک و نوجوان ایجاد کنیم و این ذهنیت با انجام فعالیت‌های موثر اتفاق می‌افتد به عنوان مثال برپایی موکب ابناءالحسین که با سایر موکب‌ها به لحاظ اجرای برنامه‌های کانونی متناسب با واقعه عاشورا و محرم و صفر متفاوت است یکی از مصادیق ایجاد ذهنیت موثر در مخاطب است و باید در هر شهرستان تحت لوای پرچم موکب ابناء الحسین در مشهد این موکب در شهرستان‌ها نیز برپا شود.

مدیر کل استان با اشاره به دغدغه‌های اصلی کانون گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های ما سنجش رضایت مخاطب است و کارگروه‌های تخصصی می‌تواند در این مهم موثر باشد و در فعالیت‌های متنوع حضور فعال داشته باشد.

زره‌ساز با اشاره به اجرای طرح «در مسیر دانایی بر بال کتاب» نوید خوش استفاده از کتاب‌ها توسط اعضا تا پایان تیرماه را داد و از همه دست‌اندرکاران کشوری که این مهم را تحقق بخشیدند تشکر کرد.

آغاز به کار کارگروه‌های تخصصی فرهنگی استان

در ادامه مسئولین کارگروه‌های کاردستی، قصه‌گویی، نمایش خلاق، فعالیت‌های دینی، فعالیت‌های علمی، کتابخوانی، شناخت‌ها و بازی و سرگرمی ضمن معرفی اعضای هر کارگروه برنامه‌ها و اقدامات خود را طرح و در خصوص چگونگی اجرای آن به بحث و گفتگو پرداختند.

لازم به ذکر است این جلسه در روز اول بازدید مدیر کل آفرینش‌های فرهنگی کشور به شهر مقدس مشهد انجام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =