کد خبر: 327883
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۲
برگزاری جلسه شورای فرهنگی اداری استان

هفتمین جلسه شورای فرهنگی اداری استان با حضور مدیر کل آفرینش‌های فرهنگی کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی هفتمین جلسه شورای فرهنگی اداری استان با حضور فروهر معدنی مدیر کل آفرینش‌های فرهنگی کشور، ابراهیم زره‌ساز مدیر کل استان، معاونین و اعضای شورا برگزار شد.

برگزاری جلسه شورای فرهنگی اداری استان

فروهر معدنی مدیر کل آفرینش‌های فرهنگی کشور ضمن ابراز خرسندی از حضور در جلسه شورای فرهنگی اداری گفت: کانون پرورش با توجه به قدمت و سابقه‌ایی که دارد باید در برنامه‌های فرهنگی استان به عنوان محل برگزاری رویدادهای فرهنگی حوزه کودک و نوجوان باشد. ما باید خودمان را به مردم و دستگاه‌ها به واسطه کیفیت بالا و تنوع فعالیت‌ها و خدماتی که ارائه می‌شود معرفی کنیم.

وی افزود: کانون مرجع است و باید برای تمامی دستگاه‌ها این مرجعیت را ایجاد کند. یکی از وظایف کانون ارتباط و تعامل با دستگاه‌های فرادستی چون آموزش و پرورش است و طرح‌هایی چون طرح ملی کانون مدرسه و هر کلاس یک کتابخانه نمونه‌ای از این طرح‌هاست که برای کانون فرصت توسعه را ایجاد می‌کند و این فرصت برای پوشش مناطق محروم که کانون به دلیل محدودیت منابع امکان ارائه خدمات ندارد می‌توان موثر باشد و رسالت کانون را مرتفع سازد.

مدیر کل آفرینش‌های فرهنگی اخبار خوشی چون ایجاد صفحه در سامانه شاد برای هر مرکز به صورت مستقل، قرار گرفتن بخش مکاتبه‌ای در سامانه، رونمایی از سایت جدید پس از موفقیت در اجرای آزمایشی در ۳ استان، تهیه و ارسال دستورالعمل فعالیت‌هایی با موضوع خانواده محوری و رفع دغدغه مراکز، راه‌اندازی سایتی جهت بارگزاری قصه‌ها و تهیه آرشیوی از قصه‌های اجرا شده در جشنواره‌های بین‌المللی را به اعضای شورای فرهنگی اداری استان داد.

ایشان همچنین با توجه به توقع ستاد از دقت و هدایت کارشناسان در پیش‌برد موثر برنامه‌ها در مراکز استانی از آنان خواست فرصت حضور در مراکز به صورت ماهانه یک روز را برای خود مهیا کنند تا با فضای مراکز تعامل بهتر و موثرتری داشته باشند و بتوانند منشا اتفاقات خیر و متفاوتی برای استان باشند و از آنها خواست ایده‌های خود را در قالب طرح به ستاد مرکزی اعلام کنند تا پس از بررسی قابلیت‌های اجرایی آن در مراکز اجرا شود.

برگزاری جلسه شورای فرهنگی اداری استان

ابراهیم زره‌ساز مدیر کل استان با تشکر و ابراز خرسندی از حضور مدیر کل آفرینش‌های فرهنگی کشور در جمع همکاران استان خراسان رضوی گفت: کانون استان‌ها تولی‌گری برای ستاد را انجام می‌دهند و نیاز به کاتالیزور و هماهنگ‌کننده‌ایی در ستاد است چرا که در حوزه مدیریت و معاونت‌ها به دلیل حجم بالای امور و فعالیت‌ها کار استان‌ها به کندی و سختی انجام می‌شود.

زره‌ساز با اشاره به اتفاقات خوبی که از ابتدای امسال با پیگیری معاونت اداری مالی استان رخ داده است گفت: کارهای عمرانی در مراکز آغاز شده است و در گام نخست برخی مراکز با اعتبار عمرانی تخصیص داده شده توانستند بخشی از مشکلات عمرانی مراکز را مرتفع کنند که در سال آینده با توجه به اقداماتی که در سال جاری انجام شده است این اعتبارات عمرانی برای سایر مراکز نیز ایجاد خواهد شد و شاهد تغییرات موثری در راستای رفع مسائل و مشکلات عمرانی مراکز خواهیم بود.

مدیر کل استان به نصیب و عدالت آموزشی تاکید کرد و افزود: در ۷ مرکز از ۳۷ مرکز استان مراکز با تک نیرو اداره می‌شوند و این مراکز حتی نیروی پاره وقت ندارند که بتوانند به ارائه خدمات بیشتری به کودکان و نوجوانان بپردازند. همچنین با توجه به تاکید بر سیاست فرزندآوری این مراکز تک نیرو در صورت تحقق این سیاست منجر به تعطیلی مرکز خواهد شد و این دو سیاست با هم در تعارض هستند که باید با حمایت و همکاری ستاد کشوری حل و فصل گردد و با نیروی جایگزین که خواسته بسیاری از استان‌هاست موافقت شود.

ایشان پیشنهاد کرد در ستاد کشور جمع مشورتی با حضور کارشناسان خبره و مطرح از سراسر کشور ایجاد شود چرا که در استان‌ها ظرفیت‌های خوبی به لحاظ سرمایه کارشناسی وجود دارد و ایجاد چنین مجمعی می‌تواند در سطح کشور اتفاقات متفاوت و زیبایی را رقم بزند.

 در ادامه کارشناسان امور اداری، مالی، فرهنگی، هنری، ادبی، آموزش و ارزیابی عملکرد پرسش‌های خود را در فضایی صمیمانه با مدیر کل آفرینش‌های فرهنگی طرح و بررسی کردند.

برگزاری جلسه شورای فرهنگی اداری استان

در پایان جلسه شورای فرهنگی اداری از زحمات مجید خطبائی کارشناس روابط عمومی استان تقدیر و تشکر به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =