آشنایی کودکان ونوجوانان با خرس سیاه آسیایی نماد محیط زیست هرمزگان

اعضای کانون پرورش فکری با شرکت در کارگاه تخصصی با محیط زیست و زندگی خرس سیاه آسیایی آشنا شدند.

به گزارش اداره روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، در ادامه برنامه های آموزشی هفتگی در خانه محیط زیست مرکز آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و به منظور آشنایی کودکان با حیات وحش استان هرمزگان، کلاس آموزشی آشنایی با خرس سیاه آسیایی نماد محیط زیست استان هرمزگان برگزار شد.
فاطمه غفاری مسئول مرکز مجتمع آفرینش بندرعباس گفت: به منظور آشنایی کودکان با نماد محیط زیست استان هرمزگان، محیط بان علی کریمی با تن پوش خرس سیاه و نمایش تصاویر ضبط شده از خرس سیاه آسیایی، و اندازه گیری قد بچه ها با قد توله خرس یک ساله ، بچه ها را با نحوه زندگی ، تغذیه و رفتارهای این حیوان آشنا کرد.
کریمی در تشریح زندگی این خرس برای کودکان ونوجوانان شرح داد: خرس سیاه آسیایی در استان هرمزگان در بشاگرد ، میناب ، سیریک و حاجی آباد زندگی می کند. این خرس شبگرد است و غارها و حفره ها به عنوان لانه استفاده می کند. همه چیز خوار است اما عمدتا از مواد گیاهی تغذیه می کند. بیشتر از میوه های وحشی مثل گیاه داز ، زیتون ، کنار ، خرما تغذیه می کند. حشرات بخصوص زنبور و پستاندارا کوچک هم در رژیم غذایی خرس سیاه است و البته عسل که خوراکی مورد علاقه خرس هاست را نباید فراموش کنیم.
وی در ادامه افزود: شکار و زنده گیری توله های خرس سیاه از مهمترین عوامل موثر از بین رفتن این گوشتخوار در ایران است و زیر گونه بلوچستانی خرس سیاه که در ایران زندگی می کند در طبقه « به شدت در خطر انقراض » (CR) در فهرست سرخ IUCN قرار دارد.
آموزش مردم خصوصا بومیان منطقه ، یکی از مهمترین عوامل در حفاظت از نماد محیط زیست استان هرمزگان است.

آشنایی کودکان ونوجوانان با خرس سیاه آسیایی نماد محیط زیست هرمزگان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =