کانون پرورش فکری ظرفیتی بزرگ برای شناسایی استعدادهای کودکان و نوجوانان شهرستان است/ از برنامه‌های کانون حمایت می شود

پروین پشت‌کوهی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان روز دوشنبه با حضور در فرمانداری خمیر با میرهاشم خواستار دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان در این دیدار عنوان کرد: با گذشت یکسال از افتتاح کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بندرخمیر ، هم اکنون ۲۴۵ نفر عضو این کانون بوده و از خدمات آن بهره مند هستند.
پروین پشت‌کوهی افزود: وجود کانون پرورش فکری در بندرخمیر باعث شده کودکان و نوجوانان این شهر در جشنواره ها و مسابقات مختلف شرکت کنند و رتبه های برتر این جشنواره ها را کسب نمایند.
وی همچنین یکی از برنامه های کانون در شهرستان خمیر را راه اندازی واحد سیار روستایی عنوان کرد و گفت: هدف از راه اندازی این واحد ، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و فعالیت‌های فرهنگی در نقاط کم برخوردار شهرستان است.
پشت‌کوهی ادامه داد: با توجه به گستردگی شهرستان خمیر ، کتابخانه سیار کانون با مراجعه به روستاها فرصت استفاده از فعالیت‌های کانون را برای کودکان و نوجوانانی که امکان عضویت در مراکز ثابت را ندارند، فراهم آورده و همه می توانند از مزیت این کانون بهره مند شوند. 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان در ادامه محدودیت اعتبار برای احداث ساختمان کانون را مهم ترین چالش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بندرخمیر دانست و افزود: جهت احداث مرکز جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سال گذشته با همکاری فرمانداری زمینی در اختیار این کانون قرار گرفته اما با توجه به محدودیت منابع کانون، کمک های مجموعه فرمانداری و خیرین برای ساخت این مرکز ضروری است.
فرماندار خمیر در این دیدار ضمن قدردانی از فعالیت ها و خدمات ارزشمند با مهم خواندن نقش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پرورش و شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان اظهار کرد:کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ظرفیتی بزرگ برای شناسایی استعدادهای شهرستان است و این کانون با قرار گرفتن در کنار آموزش و پرورش می تواند به کشف و هدایت استعدادهای کودکان و نوجوانان کمک موثری کند و کمبودهایی را که در آموزش و پرورش وجود دارد، در کانون جبران کند.
خواستار تصریح کرد: هرچه از لحاظ کمیت و کیفیت برای کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی بهتر و بیشتری شود به طور یقین نتیجه مطلوب تر در پرورش استعدادها و علایق کودکان ایجاد خواهد شد.
فرماندارخمیر ادامه داد: خوشبختانه با وجود محدودیت اعتباری و کمبود امکانات ، جذابیت و تنوع برنامه ها در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بندرخمیر قابل توجه و تاثیرگذار بوده که این عملکرد قابل تقدیر است.
وی همچنین عنوان کرد: حضور کتابخانه سیار در روستاها و مراکز کم‌برخوردار می تواند اقدام خوبی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بندرخمیر باشد و قطعاً بنده از این نوع برنامه ها حمایت خواهم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =