کد خبر: 328983
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳
آغاز اردویِ آموزشیِ برگزیدگان سومین جشنواره داستان «آفرینش» کانون

اردوی آموزشی برگزیدگان سومین جشنواره داستان آفرینش با عنوان «داستان‌های دیار» ویژه‌ی ادبیات داستانی اقلیمی در اردوگاه شهید مهدی‌زاده (دلگشا) چالوس، عصر روز شنبه ۲۸ مرداد کلید می‌خورد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سومین جشنواره داستان آفرینش «داستان‌های دیار» به همت مرکز آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور ۵۰ نفر از نوجوانان برگزیده و مربیان برگزار می‌شود.

بر همین اساس در این دوره از میان ۳۱۹ نوجوان داستان‌نویس کارگاه‌های داستان و انجمن‌های نویسندگان نوجوان کانون از سراسر کشور که برای حضور در این رویداد شرکت کرده بودند، ۴۶ نفر به عنوان نفرهای برگزیده بدون رتبه‌بندی انتخاب شدند. این برگزیدگان در مدت سه روز از ۲۸ تا ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ در اردوگاه دلگشا شهر چالوس به دور هم جمع می‌شوند تا علاوه بر تبادل تجربه‌های خود با یکدیگر از تجربه‌های استادان این عرصه نیز بهره‌مند شوند.

بر اساس این خبر، نخستین روز از این اردوی سه روزه اختصاص یافته به خوانش داستان‌های نفرهای برگزیده، در روز دوم مهدی کاموس و بهناز ضرابی‌زاده تجربه‌های خود را در قالب یک نشست تخصصی ادبی در اختیار این نوجوانان قرار خواهند داد.

همچنین فهیمه نیکزاد مشاور مدیرعامل کانون پرورش فکری نیز به مباحث معرفتی و اخلاقی در داستان‌نویسی می‌پردازد. در ادامه مربیان کانون نشست صمیمانه‌ای با مجتبی حاذق مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی و هنری کانون خواهند داشت.

اما در روز سوم عزت صدیقی، مریم اسلامی و مریم کوچکی در قالب یک کارگاه یک روزه آثار برگزیده را نقد و بررسی می‌کنند تا در پایان سومین جشنواره داستان آفرینش «داستان‌های دیار» با برگزاری اختتامیه به کار خود خاتمه دهد.

در این دوره از جشنواره داستان آفرینش «داستان‌های دیار»، نویسندگان باتوجه به ویژگی‌های بومی و اقلیمی، فرهنگی، آداب و رسوم، باورها و اعتقادات، زبان و گویش، لباس و دیگر عناصر اقلیمی محل زندگی خود به داستان‌سرایی می‌پردازند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =