هفتمین جلسه شورای فرهنگی کانون آذربایجان‌غربی برگزار شد

سالن شهید حمید ثانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی میزبان هفتمین جلسه شورای فرهنگی، هنری و ادبی کانون استان با ۳ دستور جلسه بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، طرح جزئیات شیوه‌نامه بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، طرح شیوه‌نامه‌ی برگزاری اردو و بازدید و برپایی موکب فرهنگی کانون استان در مرز تمرچین عناوین سه دستور این جلسه بودند.

مدیرکل کانون استان با تأکید بر تشکیل دبیرخانه‌ی استانی جشنواره در اسرع وقت «با قصه لبخند بسازیم» را شعار بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون عنوان کرد و گفت: مرحله استانی جشنواره در سه بازه زمانی در آبان برگزار می‌شود و مرحله‌ی پایانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی هفته آخر آذر ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

زهرا آب‌سوران در تشریح جزئیات شیوه‌نامه‌ی برگزاری اردو در مراکز فرهنگی هنری، تقویت مهارت های زندگی اعضا به سبک زندگی ایرانی اسلامی را مهمترین هدف معاونت فرهنگی کانون کشور در تدوین این شیوه‌نامه ذکر کرد و افزود: آشنایی اعضا با مهارت‌های زندگی با بهره‌گیری از آداب و احکام اسلامی، شناسایی و اجرای آداب و رسوم فرهنگ بومی، تقویت حس زیبایی‌شناسی و تفکر در زیبایی‌های خلقت، آشنایی اعضا با آموزش های امداد و نجات، آشنایی با چگونگی زندگی در طبیعت و تمرین زندگی دسته جمعی از دیگر اهداف مندرج در شیوه‌نامه‌ی برگزاری اردو قلمداد شده‌اند.

در ادامه این جلسه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در خصوص برپایی موکب فرهنگی اربعین در مرز تمرچین ارائه و یکم تا هفدهم شهریور ۱۴۰۲ زمان برپایی این موکب اعلام شد.

در بخش دیگری از این نشست، اعضای شورای فرهنگی استان به بیان دیدگاه‌ها و نکته نظرهای خود در خصوص دستورهای این جلسه پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =