دومین سمینار مسئولین مراکز کانون هرمزگان برگزار شد

با حضور مسئولین مراکز کانون هرمزگان از سراسر استان هرمزگان دومین گردهمایی مسئولین مراکز به صورت حضوری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، دومین سمینار مسئولین مراکز کانون هرمزگان با حضور مدیرکل، معاون فرهنگی و اجرایی، کارشناسان اداره کل و مسئولین مراکز استان به صورت حضوری در سالن کنفرانس کانون برگزار گردید.
در ابتدای نشست  احمد مرادی نماینده مجلس شورای اسلامی شهرستان های بندرعباس، حاجی آباد، قشم، فین مهمان ویژه این گردهمایی بود که ضمن قدردانی از زحمات مربیان کانون در پیگیری وضعیت اعتبارات، بهسازی مراکز و منابع انسانی و اعتبارات کانون پرورش فکری استان قول مساعد داد.

دومین سمینار مسئولین مراکز کانون هرمزگان برگزار شد
پروین پشتکوهی مدیرکل کانون هرمزگان ضمن تشکر از حضور نماینده مجلس شورای اسلامی در این گردهمایی گفت: کانون پرورش فکری یک ظرفیت بی نظیری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که به تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان، در طراز انقلاب اسلامی می پردازد.
وی افزود: کارکنان و مربیان تلاش گر کانون پرورش فکری در سراسر استان با وجود کمبود امکانات و نیروهای انسانی بسیار توانمند هستند و ما بر خود می بالیم که همکاران این‌ چنین تلاش‌گر و پردغدغه و مسئولیت پذیر هستند و در تلاش اند آینده بهتری را برای کودکان و نوجوانان این سرزمین رقم بزنند.
پشتکوهی از راه اندازی کتابخانه سیار روستایی بندرعباس در شرق بندرعباس و لیردف جاسک خبر داد و گفت: این مراکز سیار در هفته ملی کودک به طور رسمی کار خود را آغاز خواهند کرد و کودکان و نوجوانان روستا ها و مناطق محروم شهرستان بندرعباس و جاسک به خدمات کانون پرورش فکری بهره‌مند خواهند شد.
وی از طرح‌هایی چون  یاسمن به عنوان طرحی جهت امداد فرهنگی در مناطق محروم و روستاها، مرکز فرهنگی هنری الگوی تربیتی (انتخاب یک مرکز به عنوان مرکز الگو در اقدامات و فعالیت های شاخص)،طرح ملی کانون مدرسه، جشنواره قصه گویی و خانه خلاق کودک ونوجوان به عنوان طرح هایی جهت ارائه خدمات و مهارت آموزی به کودکان ونوجوانان نام برد.  
در ادامه نعیم اسدی معاون فرهنگی و اجرایی کانون ،  بهره وری در کانون را انجام دادن درست کارهای درست در مقابل درست انجام دادن کارها یا اثربخشی عنوان کرد و گفت: بهره وری در حوزه های اقتصادی و فرهنگی را می توان با در نظر گرفتن شاخص ها اندازه گیری کرد و یک برنامه ریزی منظم از فعالیت ها و کارهای انجام شده را داشته باشیم و این نوعی مدیریت در عملکرد خواهد بود و که با توجه به ظرفیت ها و امکانات موجود بهره وری را افزایش خواهد داد.
اسدی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری به موضوع جهاد تببین پرداخت و گفت: وظیفه ماست که کودکان ونوجوانان را از یک طرف  از دسیسه های دشمنان آگاه بسازیم و از طرفی دیگر باید دستاوردهای و کارهای خوبی که در کانون پرورش فکری انجام می شود را به اطلاع عموم برسانیم و جهاد تبیین کنیم.
وی به حفظ و نگهداری اموال در مراکز کانون پرورش فکری استان تاکید کرد.
در ادامه هرکدام از کارشناسان واحد های اداری، مالی، روابط عمومی، فرهنگی، ادبی و آموزش و پژوهش کانون با طرح مسایل و نکات مهم به رویکردهایی جهت رشد و تقویت فعالیت ها و عملکردها و شیوه نامه های برنامه های اجرایی پرداختند.

دومین سمینار مسئولین مراکز کانون هرمزگان برگزار شد
در ادامه این سمینار مربیان و کارشناسان در گروه های مختلفی چون کمیسیون خانواده آگاه، کمیسیون بهره وری، کتاب و کتابخوانی، کمیسیون مشارکت های مردمی (طرح یاسمن)  تشکیل جلسه دادند. اعضای این کمیسیون ها با بحث و گفتگو در زمینه عناوین طرح ها و برنامه های خود را پس از جمعبندی در قالب شیوه نامه ارائه نمودند.در پایان مصوب شد نتایج این کمیسیون ها در شورای فرهنگی مطرح و پس از بررسی و تایید مصوبات در مراکز کانون استان اجرا خواهد شد.
گفتنی است، دومین سمینار حضوری مسئولین مراکز کانون هرمزگان به مدت سه روز در اداره کل کانون هرمزگان برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =