از ظرفیت‌های البرز برای تقویت جشنواره‌ی قصه گویی استانی  استفاده شود

زینب عاشری، مدیر کل کانون البرز و دبیر استانی بیست و پنجمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه گویی کانون برلزوم بهره گیری از ظرفیت های استان برای برگزاری جشنواره قصه گویی تاکید کرد.

زینب عاشری در ابتدای این نشست که به عنوان اولین نشست شورای فرهنگی بود که ایشان به عنوان مدیر کل و رییس شورا در آن حضور داشتند، ضمن اشاره به اهمیت دانستن تعریف مناسب از فرهنگ و شورا گفت اگر بخواهیم نتیجه‌ی اثر بخشی از شوراهای فرهنگی داشته باشیم باید سعی کنیم دچار بحران مفاهیم در این حوزه نشده و خط مشی مشخصی برای تصمیم گیری داشته باشیم.

این مقام مسؤول همچنین بر ضرورت بررسی هر موضوع از سه دیدگاه چیستی، چرایی و چگونگی تاکید کرده و خطاب به همکارانش گفت ما باید از ابتدا بتوانیم نتایج هر قدمی را که برمی داریم پیش بینی کرده و برای رسیدن به هدف مطلوب برنامه‌ریزی‌های مناسبی داشته باشیم.

از ظرفیت‌های استان  البرز برای تقویت جشنواره‌ی قصه گویی استفاده شود

تنظیم جدول استانی زمانبندی جشنواره‌ی قصه‌گویی / بهره‌مندی از ظرفیت های مختلف استان برای برگزاری کمی و کیفی جشنواره قصه گویی

در بخش دوم این نشست نرمین کریمی، کارشناس فرهنگی استان البرز، به معرفی جشنواره‌ی قصه گویی، اهمیت و جایگاه آن در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانانن پرداخته و سپس تمام موارد مهم شیوه‌نامه‌ی اجرایی بیست و چنجمین جشنواره‌ی بین المللی قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را برای اعضای شورا تشریح کرد. وی در بخشی از سخنانش به تغییرات جشنواره‌ی امسال نسبت به سنوات گذشته اشاره کرد که انتخاب استاندار هر استاان به عنوان رییس جشنواره‌ی استانی، تعیین جایزه‌ی ویژه برای قصه‌ی برتر با موضوع سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی و تعیین جایزه‌ی منحصر به فرد برای قصه‌گویی بخش بین‌الملل از جمله مواردی بود که این کارشناس به آن‌ها اشاره کرد.

زینب عاشری، مدیر کل جدید کانون البرز که از ۱۸ مرداد طی حکمی از سوی حامد علامتی به این سمت منصوب شده است و مسؤولیت دبیری جشنواره‌ی استانی قصه گویی کانون االبرز در سال ۱۴۰۲ را بر عهده خواهد داشت، با توجه به بیان نقش تربیتی قصه و اهمیت ضرورت حضور خانواده‌ها به ویژه مادران در  این فعالیت از همکارانش خواست تا با توجه به موقعیت‌های ویژه و خاص استان ار جمله حضور اقوام متنوع و گویش‌های متعدد در این استان، نگاه ویژه‌ای به جشنواره‌ی قصه گویی داشته باشند.

لزوم تهیه‌ی بانک اطلاعاتی قصه‌ها و قصه‌گویان کانونی و آزاد، قصه گویان نوجوان، قصه گویان و قصه های برتر جشنواره، انجام پژوهشی در خصوص محتوا و چگونگی اجرای قصه های برگزیده‌ی سنوات گذشته‌ی جشنواره به ویژه سال‌های اخیر، جمع آوری قصه های منتخب این حوزه از سراسر کشور، استفاده از اساتید صاحب تجربه برای آموزش قصه‌نویسی و قصه گویی و پیشنهاد طرح تشکیل دبیرخانه‌ی دایمی قصه گویی در استان از جمله مواردی بود که این مقام مسؤول به آن‌ها اشاره کرد.

در بخش بعدی این نشست در خصوص مواردی از جمله شرح وظایف عوامل اجرایی، سازمان‌های همکار و شرکای فرهنگی، بررسی تعاملات موفق استانی در جشنواره‌های پیشین و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های استانی، عناوین دوره های آموزشی مورد نیاز مربیان، تعیین داوران استانی، جشن‌های کتابخانه‌ای، جدول زماانبندی اجرا و لزوم ایجاد انگیزه و تشویق افراد و فعالیت های اثر گذار و تجلیل از تعداد بیشتری مربیان و قصه گویان بخش آزاد در استان و ... بحث و تبادل نظر شد.

گفتنی است بیست و پنجمین جشنواره‌ی بین المللی قصه گویی کانون با شعار با قصه لبخند بسازیم در چهار بخش ملی ( کلاسیک و مدرن)، آیینی سنتی، زبان اشاره و ۹۰ ثانبه ای برگزار خواهد شد.

علاقه مندان جهت کسب آگاهی از شیوه‌نامه و چگونگی شرکت در این جشنواره به پایگاه KANOONFEST.IR مراجعه کنند.

تجلیل از ندا ساعی کارشناس هنری استان

از ظرفیت‌های استان  البرز برای تقویت جشنواره‌ی قصه گویی استفاده شود

زینب عاشری، مدیر کل کانون البرز، در حاشیه‌ی نشست شورای فرهنگی ضن تجلیل از تلاش های ندا ساعی، کارشناس هنری استان به جهت برگزاری موفق نمایشگاه «نقاشی و طراحی عزیزم حسین(ع)» با اهدای هدیه‌ی فرهنگی، معنوی متبرک از حرم حضرت عباس (ع) از این کارشناس قدردانی کرد .این نشست ظهر روز یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ در اتاق جلسات کانون البرز، برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =