کد خبر: 332133
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵
بازدید 127
کارگاه‌های آموزش قصه‌گویی در مراکز کانون استان اردبیل

با نزدیک شدن به زمان برگزاری بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل برای کسب آمادگی بیشتر اعضا، مربیان و علاقه‌مندان شرکت در این دوره از جشنواره، دورهمی‌ها و کارگاه‌های قصه‌گویی را برگزار می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در مهرماه امسال و در روزهای نزدیک به برگزاری بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی مرکز فرهنگی و هنری شماره ۳ کانون مشگین‌شهر کارگاه آموزش قصه‌گویی را در دهمین روز از همین ماه با حضور اعضا و مربیان برگزار کرد.

در این کارگاه لیلا مستعلی‌زاده، مربی مسئول مرکز به سیاست‌های کلی جشنواره اشاره‌کرده و رویکردهای این جشنواره را برای اعضا تشریح کرد.

کارگاه‌های آموزش قصه‌گویی در مراکز کانون استان اردبیل

در ادامه هرکدام از اعضای کارگاه نیز در جهت ترویج فرهنگ قصه‌گویی در بین اقشار مختلف جامعه نظرات خود را بیان کرده و مقرر کردند برای اشاعه این فرهنگ به‌عنوان سفیران قصه‌گویی مرکز، در جمع اعضای خانواده، دوستان و دورهمی‌های خانوادگی به قصه‌گویی پرداخته و قصه‌های کهن محلی را از افرادی مثل پدربزرگ و مادربزرگ‌ها جمع‌آوری کنند.

در بخش دیگر این نشست سنجه‌های داوری در این جشنواره موردبررسی قرار گرفت تا اعضا با در نظر گرفتن معیارهای داوری و انتخاب به تمرین قصه بپردازند.

در مرکز فرهنگی هنری کانون شهرستان نیر هم نشست مهارت افزایی قصه‌گویی با اعضای نوجوان قصه‌گو با عنوان «با قصه لبخند بسازیم» در روز پنجشنبه سیزدهم مهرماه برگزار شد.

کارگاه‌های آموزش قصه‌گویی در مراکز کانون استان اردبیل

مریم شکیبایی مربی مسئول این مرکز با اشاره به اهداف قصه‌گویی اظهار داشت امسال سعی بر این خواهد بود تا از ظرفیت‌های نوجوانان جهت شرکت در جشنواره‌ی قصه‌گویی بیشتر بهره ببریم.

مربی امور فرهنگی این مرکز نیز از روش‌های قصه‌گویی و تأثیر بیان و لحن در نقل قصه سخن گفته و بر استفاده به‌موقع و هدفمند حرکات صورت، لحن، تن صدا و متناسب با محتوای قصه تأکید کرد.

بر اساس این گزارش، مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی ۲ کانون مشگین‌شهر نیز نشستی را جهت هم‌اندیشی در رابطه با برگزاری مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با حضور رئیس کتابخانه‌های عمومی، مسئولین مهدهای کودک، مربیان و مسئولین دارالقرآن، مربیان کانون، در این مرکز برگزار کرد.

کارگاه‌های آموزش قصه‌گویی در مراکز کانون استان اردبیل

گفتنی است در این نشست مربی مسئول مرکز با تشریح شیوه‌نامه و اهداف جشنواره در مورد محورهای موضوعی و چگونگی برگزاری این جشنواره صحبت کرده و از حاضران خواست تا در این خصوص اطلاع‌رسانی‌های لازم را به اعضا و مخاطبان خود انجام دهند.

گفتگو در مورد نحوه اطلاع‌رسانی، گروه‌های سنی شرکت‌کنندگان و چگونگی حضور و یا بارگذاری آثار در سامانه جشنواره از موارد موردبحث در این جلسه بود که مقرر شد مربیان کانون نسبت به بارگذاری و ارسال آثار شرکت‌کنندگان راهنمایی‌ها و همکاری‌های لازم را داشته باشند.

در پایان این نشست اعضای مستعد قصه‌گویی کتابخانه‌های عمومی، دارالقرآن‌ها و مهدهای کودک به مربیان کانون معرفی شدند تا ضمن ارتباط مستمر با آن‌ها، تمرین‌ها و راهنمایی‌های لازم برای شرکت در جشنواره‌های قصه‌گویی و حضور در کارگاه‌های آموزش قصه‌گویی انجام گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =