کد خبر: 329297
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۰
بازدید 1160
بچه زرنگ همکاری و همیاری شهرداری را می‌طلبد 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: انیمیشن « بچه زرنگ» از تولیدات کانون پرورش فکری با هویت ایرانی- اسلامی است که برای محتوا و ساخت آن سال‌ها زحمت کشیده شده و کانون برای معرفی، اکران و کارهای تبلیغاتی‌این انیمیشن با هویت ملی- دینی در سراسر استان نیاز به همکاری شهرداری دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان،  امروز معصومه ابراهیمی‌هژیر، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با محمود رجبی معاون فرهنگی- هنری- گردشگری شهرداری همدان دیدار کرد.

در این دیدار در خصوص مرکز فرهنگی- هنری 5 کانون پرورش فکری همدان و فعالیت‌های مشترک این مرکز با فرهنگسرای نشاط صحبت شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با بیان اینکه کانون تخصصی‌ترین مرکز کودک و نوجوان در کشور است، اظهار کرد: 62 فعالیت هنری- فرهنگی و ادبی در مراکز کانون انجام می‌گیرد ولی مهم‌ترین رسالت ما ترویج کتاب و کتابخوانی است.

معصومه‌ ابراهیمی‌هژیر ادامه داد: بچه‌های برای پر کردن اوقات فراغت خود با رغبت و علاقه به کانون می‌آیند و تحت نظارت و آموزش مربیان دوره دیده و مجرب در کلاس‌های مختلف نقاشی، نمایش خلاق، خطاطی، نوشتن خلاق، سفال و ...آموزش می‌بینند.

وی افزود: در طول این سال‌ها تفاهمنامه‌هایی بین شهرداری و کانون برای تعامل و همکاری بسته شده و کانون همکار شهردار برای پیاده کردن برنامه‌های فرهنگی و هنری بوده است که امیدواریم این همکاری بیش از این ادامه داشته باشد.

مدیر کانون با اشاره به استیجاری بودن مرکز 5 همدان خاطرنشان کرد: مرکز 5 همدان در منطقه‌ای آسیب‌پذیر با جمعیت زیاد قرار دارد و یکی از مراکز فعال ما است که نزدیک به 500 نفر عضو فعال دارد و 12 هزار جلد و امکانات لازم برای هرگونه کلاس وجود دارد.

وی گفت: ما دنبال این هستیم که مراکز کانون و فرهنگسراها و مساجد و مجموعه‌های مردمی که در زمینه فرهنگی و هنری کار می‌کنند در کنار هم باشیم تا خروجی خوب و موثر و مفیدی برای کودکان و نوجوانان داشته باشیم زیرا مهم اثرگذاری و نتیجه گرفتن است.

ابراهیمی‌هژیر درخواست همکاری بیشتر از شهرداری برای چند برنامه مهم و کلیدی در ماه پیش رو را داشت و گفت: بعد از 16 سال دوسالانه هنرهای تجسمی قرار است برای اولین بار در همدان اجرا شود و تمامی شرکت کنندگان از سراسر کشور به همدان می‌آیند و ما در این راه نیازمند همکاری و یاری معاونت فرهنگی شهرداری هستیم.

وی همچنین به 50 اثر بین‌المللی اعضای کانون استان در طول 10 سال اخیر اشاره و تصریح کرد: 50 اثر در رشته‌های نقاشی، عکاسی و ... داریم که رتبه‌های برتر جهانی را از کشورهای مختلف کسب کرده‌اند و چاپ این آثار در آستانه ثبت جهانی هگمتانه می‌تواند بسیار چشمگیر باشد.

مدیرکل کانون در ادامه به موضوع اکران انیمیشن « بچه زرنگ» از تولیدات کانون پرورش فکری اشاره و اظهار کرد: این انیمیشن دارای هویت کاملا ایرانی- اسلامی بوده و برای محتوای و ساخت آن سالها زحمت کشیده شده و قرار است همراه با اکران این انیمیشن در سراسر استان 22 قلم کالایی که با نمای بچه زرنگ طراحی شده وارد بازار شود.

وی ادامه داد: کانون برای معرفی این انیمیشن بومی با هویت ملی- دینی به بچه‌ها و خانواده‌ها و اکران آن و  انجام کارهای تبلیغاتی‌اش نیاز به همکاری شهرداری دارد تا این انیمیشن دیده شود و این حمایت از تولید ملی است.

در ادامه معاون فرهنگی هنری و گردشگری ضمن استقبال از همکاری بیشتر بین کانون و فرهنگسراهای شهرداری برای اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی برای کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: برای ما هم نتیجه کار مهم است و دنبال این هستیم که والدین خصوصا مادران را هم درگیر این برنامه‌ها کنیم و کانون می‌تواند در این مسیر ما را یاری برساند.

بچه زرنگ همکاری و همیاری شهرداری را می‌طلبد 

محمود رجبی با بیان اینکه برنامه‌ها و فعالیت‌های اجرا شده باید اطلاع‌رسانی درستی داشته باشد، گفت: انعکاس خبر اهمیت دارد و اگر درست انجام شود می‌توان کارها را بهتر پیش برد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت سینما کانون ما می‌توانیم از این ظرفیت استفاده‌ای بهتر و کاربردی‌تر کنیم و از همراهی کانون خوشحالم.

رجبی اذعان داشت: در خصوص معرفی و اکران بچه زرنگ هم می‌توان کارهایی بهتر با برنامه‌ریزی دقیق‌تر و بهتر انجام داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =