کد خبر: 329318
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۸
کارگاه آموزشی اطفا حریق

با همکاری شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا و با حضور ۱۲۰ نفر از کودکان پسر کارگاه آموزشی اطفا حریق در مجتمع آفرینش برگزار شد.

به گزارش روابط اداره  کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ با همکاری شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا کارگاه آموزشی اطفا حریق برگزار شد.
 در این کارگاه که ۱۲۰ نفر از کودکان پسر حضور داشتند داود بختیاری کارشناس hse این اداره بندر اظهار داشت: ایمنی حریق به مجموعه ای از مطالعات و اقداماتی گفته می شود که هدف شان جلوگیری از آتش، کاهش اثرات یا واکنش در برابر آتش و کاهش صدمات ناشی از آن است.
وی افزود: علم ایمنی در برابر آتش شامل مطالعات رفتار، دسته بندی، فرو نشانی و بازرسی آتش در قالب بخش های پژوهش و توسعه ، تولید و آزمایش است.
 این کارشناس اظهار داشت: روش های ایمنی در برابر آتش به دو دسته عامل (active ) و غیر عامل (passive ) تقسیم بندی می شوند.
وی افزود:روش های غیر عامل یا مقابل پیشگیرانه، شامل تدابیر و اقداماتی هستند که مانع از ایجاد و تشدید حریق شده یا احتمال آنرا کاهش می دهند. یکی از روش های غیر عامل مهم، استفاده از مصالح ضد حریق در ساختمان ها است. علاوه بر این، اجرای مانور های آمادگی و آموزش های تخصصی نیز جز روش‌های مقابل پیشگیرانه محسوب می شوند.
 وی افزود: روش های عامل یا مقابل پس از وقوع شامل فعالیت های تشخیصی سریع بعد از وقوع حریق یا انجام اقدامات موثر است. از مهمترین روش های عامل میتوان به استفاده از سیستم های اعلام حریق اشاره کرد.
 وی گفت: علاوه براین، اقدامات مربوط به ایمنی در برابر آتش دارای سه مرحله پیشگیری از حریق، آمادگی برای اطفا حریق و واکنش در برابر حریق می‌شود.
در ادامه این کارگاه شرکت کنندگان با انواع کپسول های آتش نشانی آشنا شدند و کارشناس کارگاه گفت:کپسول آتش نشانی مخزنیست استوانه ای شکل که با مواد مخصوصی تحت فشار پرشده و در هنگام آتش سوزی به ما کمک می کند تا آتش را مهار و از گسترش آن جلوگیری نماییم. 
سپس شرکت کنندگان به شکل عملی با نحوه مواجهه با حریق و اطفا آن آشنا شدند.
همچنین شرکت کنندگان با کاربرد کپسول CO2 که بیشتر در اماکن سربسته و برای حریق های الکتریکی و تجهیزات الکترونیکی استفاده می شود، آشنا شدند.
همچنین آنان انواع دیگری از کپسول آتش‌نشانی همچون فومی و پودری  را مشاهده کردند.

کارگاه آموزشی اطفا حریق

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =