مدیر موفق ارتباط  خوب و پایدار با درون و بیرون سازمان خود دارد

مدیری موفق است که علاوه بر ارتباط خوب و محکم با تیم خود در درون سازمان یک تعامل خوب هم با بیرون مجموعه داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان همدان، پیش از ظهر امروز چهارمین جلسه «اتاق فرمان» با محوریت کتاب «تو یک مدیر هستی» با حضور مربیان مسوول و مربیان مراکز استان همدان در سینما کانون برگزار شد که همکاران خلاق و هنرمند مراکز تویسرکان، سرکان، فرسفج و سیار روستای فرسفج با  اجرای برنامه‌هایی در چهار گام به نام‌های چشمه آب حیات را پیدا کنیم، با دسته کبوتران همسفر شویم، پیغام پروانه‌ها را بخوانیم و سری به بازارها مسگرها بزنیم به آموزش مطالب این کتاب به همکاران خود پرداختند.

برنامه با مجری‌گری فلاحی، مدیر مسول سرکان آغاز شد و در ابتدای این برنامه خانم ریحانه نوری، مربی ادبی تویسرکان و از شاعران کودک و نوجوان استان همدان به نمایش انیمیشنی با داستان طوقی برگرفته از کتاب کلیله و دمنه پرداخت که موضوع این داستان به موضوع استراتژی دلتا در مدیریت اشاره می‌کرد.

در این انیمیشن به شکل خلاقانه چند نکته مهم و کلیدی از کتاب تو یک مدیر هستی به نمایش درآمد که مهم‌ترین آن تعامل و ارتباط مدیر با بدنه سازمان و خارج از سارمان خود بود. مدیر یک سازمان یا مجموعه باید یک ارتباط خوب و محکم با تیم خود داشته باشد و همچنین در کنار آن نیز با بیرون از مجموعه برای پیشبرد اهداف سازمان هم باید تعامل داشته ارتباط داشته باشد.

نکته بعد این بود که مدیر و اعضای سازمان هنگام سختی و گرفتاری دنبال مقصر نباشند و تنها به دنبال راه حل برای خروج از آن مشکل باشند آن هم با وحدت‌رویه و یکسو بودن و حفظ آرامش که بتوانند از تهدیدها یک فرصت طلایی بسازند.

نکته کلیدی دیگر در این انیمشین این بود که یک سازمان برای پیشرفت نیازمند ارتباط خوب و موثر با افراد و مجموعه‌هایی خارج از سازمان خود است تا در هنگام گرفتاری بتواند از آنها استفاده کند.

مدیر موفق ارتباط  خوب و پایدار با درون و بیرون سازمان خود دارد

آب چشمه حیات را پیدا کنیم

در ادامه بهنام جهانی از مربیان فرسفج و شاعر کودک و نوجوان به قصه‌گویی با موضوع آب چشمه حیات را پیدا کنیم پرداخت که نتیجه این داستان این بود که هر چقدر انسان آگاهی توانایی و ثروت داشته باشد باید از دانایی و تجربه دیگران در پیشرفت کار خود استفاده کند.

مدیر موفق ارتباط  خوب و پایدار با درون و بیرون سازمان خود دارد

سری به بازارها مسگرها بزنیم 

سپس دو تن از مربیان به اجرای نمایش سری به بازارها مسگرها بزنیم  پرداختند که این نمایش به درست فکر کردن اشاره می‌کرد. تا زمانی که افکار ما در انجام هر کاری درست و هدایت شده نباشد در آن کار هرگز انگیزه نخواهیم داشت و تلاشی نخواهیم کرد.

مدیر موفق ارتباط  خوب و پایدار با درون و بیرون سازمان خود دارد

پیام‌های پروانه‌ای

در ادامه به حاضران در جلسه اتاق فرمان  برگه‌ای داده شد که در آن یک پیام راهبردی و انگیزشی از کتاب نوشته شده بود.

عبدیان، مربی مسوول فرسفج چالش حال خوب را با این پیام‌های پروانه‌ای با کارشناسان کانون انجام داد و حال و هوای جلسه را به بیان خاطره‌گویی پیش برد.

سپس مریم شریف‌زاده، کارشناس فرهنگی کانون در خصوص جشنواره قصه‌گویی مطالبی را برای حاضران بیان کرد و رویکردها، محورهای قصه‌گویی، شرایط شرکت در جشنواره و موضوعات را برای مربیان و مدیران مراکز توضیح داد.

گفتنی است که اتاق فرمان یکی از برنامه‌های عملیاتی و پیشنهادی مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان همدان است که با هدف ایجاد تعامل، انگیزه، مثبت اندیشی، آموزش هدفمند و مطالعه گروهی کتاب همراه با دوره‌های متنوع تربیتی، انگیزشی و تخصصی به صورت ماهیانه در کانون پرورش فکری همدان برگزار می شود. شروع اجرای این طرح از اردیبهشت ۱۴۰۲ بوده و تا تیرماه ۱۴۰۳ ادامه دارد.

شیوه کار در اتاق فرمان به این صورت است که هر ماه کلیه مربیان مسئول، فرهنگی، هنری، ادبی و کارشناسان اداره کل در این دوره آموزشی سه ساعته شرکت می‌کنند.

هر ماه گردانندگان اصلی این برنامه آموزشی، گروهی از مربیان کانون هستند که با همفکری هم و به روش خلاق به تدریس ۴۰ صفحه از کتاب« تو یک مدیر هستی» می‌پردازند سپس در بخش دوم آموزش با دعوت از اساتید فعال در حوزه‌های مختلف مرتبط با کودک و نوجوان دوره‌های مورد درخواست و نیاز مربیان را آموزش می‌دهند که آموزش و هدایت چهارمین جلسه در چهارمین ماه برگزاری این طرح بر عهده مربیان مراکز تویسرکان،سرکان، فرسفج و سیار روستایی فرسفج بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =