جلسه‌ی شورای فرهنگی در کانون سیستان و بلوچستان برگزار شد

مدیرکل و کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان با دستور بررسی شیوه نامه قصه‌گویی، شیوه نامه کتابخوانی و برنامه «به وقت کتاب» جلسه‌ی شورای فرهنگی را برگزار کردند

به گزارش رواببط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، جلسه‌ی شورای فرهنگی با حضور مدیرکل و اعضای شورا برگزار شد.

در این جلسه که با دستور بررسی برنامه «به وقت کتاب» و شیوه نامه‌های قصه‌گویی و کتابخوانی تشکیل شد، مدیرکل کانون ضمن تبریک هفته دولت و روز کارمند به همکاران، از تلاش‌های خستگی ناپذیر آنان در پیشبرد اهداف کانون قدردانی کرد.

محمدرضا سالاری سپس با اشاره به اهمیت قصه و قصه‌گویی گفت: قصه‌گویی یک سفر کوتاه کم هزینه است که تاثیر عمیقی بر مخاطبان، به ویژه کودکان، دارد.

وی ادامه داد: بازدهی تربیتی و پرورشی که در قصه‌گویی هست در بسیاری از فعالیت‌ها و پروژه‌های پر هزینه و زمانبر حاصل نمی‌شود.

وی در این بخش از سخنان خود به دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول سال‌ها اشاره کرد و «قصه» را ظرفیت بسیار خوبی برای تبیین این خدمات به نسل نو دانست و افزود: خلاقیت مربیان می‌تواند به جهاد تبیین که مورد تاکید مقام معظم رهبری است جامه عمل بپوشاند.

سالاری هم‌چنین اهمیت مشارکت خانواده‌ها در برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را امری ضروری خواند و «کتاب» را رمز این اتحاد مبارک دانست و از همکاران خواست با طرح‌های خلاق خود این کار مهم را به نحو شایسته‌ای انجام دهند.

وی هم‌چنین نکاتی را در خصوص برنامه به وقت کتاب به حاضران یادآور شد.

گفتنی است محبوبه کلبعلی، معاون فرهنگی کانون استان در این جلسه، نکاتی از شیوه نامه‌های مورد بحث جلسه مطرح کرد و در ادامه همکاران پیشنهادهای خود را ارایه دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =