گردهمایی مدیران ستادی و استانی کانون زبان ایران برگزار شد/ ذوالفقاری: در دوران گذار از تحولات کانون زبان ایران هستیم

گردهمایی مدیران ستادی و استانی کانون زبان ایران با حضور حامد علامتی مدیرعامل کانون در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل کانون، در ابتدای این نشست مهدی ذوالفقاری رئیس کانون زبان ایران با قدردانی از زحمت‌ها و تلاش‌های همه کارکنان و مدرسان کانون زبان اظهار کرد: ما در دوران گذار از تحولات کانون زبان ایران هستیم. نظر ما بر این است که آموزش سنتی به معنای رویکرد کلاس‌محور و زبان‌آموزمحور تا به امروز جواب داده است، اما مگر چقدر می‌توانیم متکی به این سیستم، منابع و نیروهایمان را حفظ کنیم.

ذوالفقاری ادامه داد: امروز با ظرفیت‌هایی که در این مجموعه وجود دارد، اطمینان داریم با رویکردهای جدید در کانون زبان و ماموریت‌های آن می‌توانیم تحولی بزرگ را در این سیستم به‌وجود آوریم. کانون زبان هیچ منعی برای تعریف ماموریت‌های جدید نخواهد داشت و حمایت‌های وزیر آموزش و پرورش و توجه ویژه مدیر =عامل کانون پرورش فکری برای ما یک فرصت ارزشمند خواهد بود.

وی افزود: اراده و مشی مجموعه مدیریتی در پیشبرد اهداف یک مجموعه بسیار تاثیرگذار خواهد بود و ما با این ماموریت‌های جدید می‌توانیم تحولی در ساختارها، درآمدها و منابع انسانی ایجاد کنیم. دوران گذار برای ما اقتضائاتی دارد که باعث بازتعریف برند ما می‌شود به این معنا که باید از نو این سیستم را مطالعه و برخی از ویژگی‌های آن را بازتعریف کنیم.

گردهمایی مدیران ستادی و استانی کانون زبان ایران برگزار شد/ ذوالفقاری: در دوران گذار از تحولات کانون زبان ایران هستیم

رییس کانون زبان ایران به اصلاح برخی از اشتباه‌های گذشته اشاره کرد و گفت: اصلاح این اشتباه‌ها به نفع کارکنان و مدرسان عزیز خواهد بود. مطمئن باشید هر چه میزان درآمد افزایش پیدا کند و در زمینه‌های مختلف صرفه‌جویی کنیم، می‌توانیم خدمات بیشتری را به همکاران عزیزمان ارائه کنیم.

وی عنوان کرد: امسال معضل نیروی انسانی را به امید خدا و با فعال کردن جلسه‌های کمیته نیروی انسانی مرتفع خواهیم کرد و روند این اقدام را در مواردی که احتیاج ضروری وجود دارد تسریع خواهیم کرد.

تعیین مدیر برای استان‌های بدون مدیر و انتصاب مسئولان بخش‌های غیرانگلیسی از دیگر موضوع‌هایی بود که ذوالفقاری به آن‌ها پرداخت و گفت: از زمان حضورم در کانون زبان ایران تلاش کردم تا استانی بدون مدیر نباشد و به فضل خدا توانستیم این مهم را به ثمر برسانیم و در مرحله بعد به‌دنبال تعیین تکلیف برای سرپرستان استانی و مراکز خواهیم بود.

رییس کانون زبان ایران در مورد مراکز زیان‌ده بیان کرد: من هیچ دلیلی برای ادامه فعالیت مراکز زیان‌ده نمی‌بینم، در این راه بسیار جدی هستیم و مراکز هیچ تفاوتی برایمان ندارند. تحلیل من این است که در مراکز زیان‌ده در مرحله اول مدیر و در مراحل بعدی مسئولان و کارکنان مرکز مقصر هستند.

تعامل با کارکنان و مدرسان، حفظ آرامش در محیط کار و به‌دنبال آن در خانواده، بازسازی یا جابجایی مراکزی که ساختمان مناسبی ندارند، تکریم ارباب رجوع، اهمیت برون‌کانونی و پیگیری اجرایی کردن تفاهم‌نامه‌ها، رعایت سلسله مراتب اداری، بهره‌گیری از برگزاری وبینارها، احیای گروه زبان فارسی، سامانه پژوهشی، همکاری با دپارتمان ترجمه و سینما کانون از دیگر موضوع‌هایی بود که ذوالفقاری به آن‌ها پرداخت.

او همچنین با تاکید بر اهمیت آموزش آنلاین اظهار کرد: آموزش حضوری برای ما بسیار مهم است، اما آن چیزی که مجموعه ما را از سایر موسسه‌ها مجزا می‌کند آموزش آنلاین است. آموزش آنلاین ما به فضل خداوند متعال متحول خواهد شد، اما آموزش حضوری را نیز نباید دست‌کم بگیریم، چرا که رونق مراکز ما با کلاس‌های حضوری است؛ برای همین ضریب حضوری در ارزشیابی مراکز دیده خواهد شد.

گردهمایی مدیران ستادی و استانی کانون زبان ایران برگزار شد/ ذوالفقاری: در دوران گذار از تحولات کانون زبان ایران هستیم

حوزه زبان باید بستر جذب مخاطب برای فعالیت‌های فرهنگی باشد

فرهاد فلاح، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز عنوان کرد: حوزه زبان باید بستر جذب مخاطب برای فعالیت‌های فرهنگی باشد، ماموریت ما الزاما زمان‌آموزی نیست، ما در کانون زبان باید از بستر زبان برای ارتباط، حفظ، کمک و خط‌دهی فرهنگی به زبان‌آموزان استفاده کنیم.

وی گفت: یکی از سرفصل‌های مهم حکمی که مدیرعامل کانون، به آقای ذوالفقاری ابلاغ کرد همراهی و همکاری جدی بین معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری با کانون زبان بوده است که فکر می‌کنم صراحت در این موضوع سابقه‌ای در حکم‌ها و ابلاغ‌های روسای قبلی نداشته است و مدیرعامل به کانون زبان ایران به عنوان یک فرصت فرهنگی نگاه می‌کنند و بر ما ضروری است که در این زمینه برنامه‌ریزی و تلاش کنیم.

فلاح ادامه داد: از روزهای نخست انتصاب آقای ذوالفقاری جلسه‌های زیادی با ایشان داشته‌ایم که حاکی از آن بود وی بیش از این‌که شخصیتی زبانی داشته باشند، شخصیتی فرهنگی دارند و این روحیه هم برای کانون زبان و هم برای کانون پرورش فکری بسیار مغتنم است.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: وقتی زبان جدیدی را یاد می‌گیرید با یک تولد جدید مواجه می‌شوید. گویی در فضای تمدنی جدید متولد شده‌اید که همه چیز آن برای شما جذاب است، از سبک زندگی و مدل زیسته‌شان گرفته تا نوع تعاملی که در عرصه بین‌الملل ایفا می‌کنند و به بیان دیگر عمق فرهنگی و ارزش‌هایی که در فرد تاثیر می‌گذارد.

فلاح گفت: ما در سیاست‌های جدیدمان به دنبال اضافه کردن خانواده به فضای کانون پرورش فکری هستیم، تا به حال ما در حوزه کودک و نوجوان کار می‌کردیم، قهرمان قصه ما در کانون بچه‌ها بودند، اما در حال حاضر به این سمت خواهیم رفت که قهرمان قصه ما پدرها و مادرها باشند چون به این جمع‌بندی رسیده‌ایم که چالش جدی آموزش و پرورش عدم همراهی خانواده با نظام تعلیم و تربیت است.

وی افزود: ما باید بتوانیم کسانی که با انگیزه زبان و زبان‌آموزی وارد مجموعه ما می‌شوند را با آورده‌ها و محصولات فرهنگی‌مان مجهز و نسبت به آسیب‌ها مصون کنیم. برای همین باید نسبت به موضوع فرهنگ برنامه‌ریزی جدی داشته باشیم و به عنوان یک اصل آن را بپذیریم.

همگرایی بین کانون پرورش فکری و کانون زبان ایران از دیگر موضوع‌هایی بود که فلاح به آن پرداخت و گفت: این نگاه که کانون زبان مرکز درآمدی و تولید سرمایه برای کانون پرورش فکری است و در مقابل کانون پرورش فکری مسئولیت اقدام‌های فرهنگی را بر عهده دارد نگاه کاملی نیست، این دو بال‌های یک مجموعه هستند که باید در کنار هم باشند.

وی ادامه داد: بچه‌ها در کانون زبان ایران باید بتوانند در کنار فعالیت‌های زبانی از مجموعه خدمات فرهنگی نیز بهره‌مند شوند، زمینه این اقدام کاملا در کانون پرورش فکری وجود دارد، نگاه ما نگاهی فرهنگی است و با یک هم‌افزایی جدی در صف و ستاد اتفاق خواهد افتاد. ما در معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری آماده هرگونه همکاری با کانون زبان ایران هستیم و حاضریم تا همه آن چیزی که در بضاعت ماست را به کار گیریم تا ساختار کانون زبان از لحاظ فرهنگی نیز تقویت شود و به امید خدا در این زمینه بتوانیم دستاوردهای خوبی داشته باشیم.

گردهمایی مدیران ستادی و استانی کانون زبان ایران برگزار شد/ ذوالفقاری: در دوران گذار از تحولات کانون زبان ایران هستیم

تمامی امکانات کانون باید در اختیار کانون زبان ایران قرار گیرد

هادی یوسف‌زاده‌بیرق، معاون توسعه مدیریت و منابع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز ضمن قدردانی از زحمت‌ها و تلاش‌های مدیران استانی گفت: شما پشتیبان کانون هستید؛ حضور و تلاش شما عزیزان در مراکز آموزشی باعث می‌شود تا ما بتوانیم در حوزه فرهنگی اقدام‌های موثری انجام دهیم.

وی افزود: در تمامی جلسه‌ها کانون پرورش فکری بر همراهی و همکاری بین مدیران کل‌ این مجموعه با مدیران استانی کانون زبان ایران تاکید می‌شود اما باز هم تاکید می‌کنم که تمامی امکانات کانون پرورش فکری باید در اختیار کانون زبان ایران قرار گیرد. مدیرکل کانون پرورش فکری باید خود را در مقابل مشکل و مسئله‌ای که از دست مدیران عزیز کانون زبان خارج است، مسئول بداند و لازم است مدیرکل کانون پرورش در این حوزه از ظرفیت خود استفاده نماید.

یوسف‌زاده گفت: نگاه ما در این حوزه صرفا مالی نیست و اگر نگاهی اینچنین داشته باشیم نمی‌توانیم در یک مجموعه فرهنگی کار کنیم. نگاه کلی ما نگاه یک سازمان فرهنگی است، کانون زبان ایران نیز بخشی از کانون پرورش فکری است و باید این موضوع حتما مدنظر کارکنان و مدرسان این مجموعه قرار بگیرد.

او با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در فرآیند ثبت‌نام ترم تابستان و موفقیت حاصل شده در جذب زبان‌آموز در این ترم بیان کرد: این موفقیت با همت همه شما محقق شد و از شما عزیزان تقاضا داریم تا این روند را در ترم پاییز نیز مدنظر قرار دهید زیرا هر چه درآمد بیشتری داشته باشیم می‌توانیم به همکاران خدمات رفاهی و به مراکز تجهیزات بیشتر ارائه دهیم.

وی در خصوص مراکز زیان‌ده کانون زبان گفت: اگر مرکزی زیان‌ده باشد مدیر و مسئول آن مرکز باید پاسخ‌گو باشند. مدیر استان باید قبل از این اتفاق شرایط را بررسی و نسبت به ادامه و یا تعطیلی مرکز تصمیم‌گیری کند. چرا باید مرکزی که خوب کار می‌کند تاوان مراکز زیان‌ده را بدهد؟

گردهمایی مدیران ستادی و استانی کانون زبان ایران برگزار شد/ ذوالفقاری: در دوران گذار از تحولات کانون زبان ایران هستیم

کانون پرورش فکری و کانون زبان ایران باید از ظرفیت‌های یکدیگر بهره‌مند شوند

فروهر معدنی، مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در این جلسه بر بهره‌گیری این دو مجموعه از ظرفیت‌های یکدیگر تاکید کرد.

وی گفت: در حال حاضر در بسیاری از استان‌ها نزدیکی فیزیکی میان مراکز کانون پرورش فکری و کانون زبان ایجاد و برخی از شعبه‌های این مجموعه آموزشی در مراکز کانون پرورش فکری و یا در نزدیکی آن‌ها مستقر شده است. من فکر می‌کنم این نزدیکی باید در زمینه‌های فکری و برنامه‌ریزی هم اتفاق بیفتد و بتوانیم از ظرفیت‌های یکدیگر بیشترین استفاده را داشته باشیم.

معدنی ادامه داد: بسیار خوشحالیم که از زمان حضور آقای ذوالفقاری ارتباط کانون پرورش فکری با کانون زبان بسیار تنگاتنگ شده و تقریبا در تمام جلسه‌هایی که در ستاد برگزار می‌شود از نظرهای ارزشمند ایشان بهره‌مند می‌شویم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم برنامه‌های ناب و ارزنده‌ای در سطح استانی از این همکاری‌های مشترک ببینیم، این همراهی و هماهنگی نشان از روزهای بسیار خوب در آینده دارد.

معدنی در بخش پایانی سخنانش افزود: خدای متعال را شاکر هستیم که این نظرها و دیدگاه‌های ارزشمند در کانون پرورش فکری و کانون زبان ایجاد شده است و امیدواریم که خیرات و برکات آن شامل حال همه کودکان و نوجوانان ایران زمین شود.

در ادامه این نشست که روز دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ برخی از مدیران استانی کانون زبان ایران در مورد ساختمان‌ها و تجهیزات مراکز آموزشی، تبدیل وضعیت قراردادهای داخلی، شیوه‌های ترویج حجاب و عفاف در مراکز، ارتباط مدیران کانون پرورش، نوسازی ساختمان مراکز، انتقال نیروها به آموزش و پرورش سوال‌های خود را از معاون توسعه مدیریت و منابع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مطرح کردند و وی به آن‌ها پاسخ داد.

گردهمایی مدیران ستادی و استانی کانون زبان ایران برگزار شد/ ذوالفقاری: در دوران گذار از تحولات کانون زبان ایران هستیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =