کد خبر: 330103
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۲
نوجوانان با خلاقیت تولک های پارچه ای درست کردند

ویژه برنامه تولک پارچه‌ای در مرکز فرهنگی هنری شماره یک بندرعباس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری هرمزگان،مربی مسئول مرکز شماره یک بندرعباس از برگزاری کارگاه تولک پارچه ای( کیف پارچه ای) ویژه اعضا  ۱۰تا ۱۸ سال خبر داد. سمیه اسلامی مسئول مرکز شماره یک بندرعباس گفت: کارآفرینی سن و سال نمی‌شناسد، اما برای تربیت نسلی کارآفرین مناسب‌ترین زمان دوران کودکی و نوجوانی است.استقلال داشتن اعتماد به نفس می‌آورد و تفکر کارآفرینی به کودکان می‌آموزد که موفقیتشان در آینده به میزان زیادی به خودشان بستگی دارد.

نوجوانان با تولک های پارچه ای خلاقیت آفریدند

اسلامی افزود: این ویژه برنامه با هدف کارآفرینی اعضای دختر کانون اجرا شد که اعضا با دوخت کیف آشنا شدند و با وسایل مختلف مانند شک و زری،پولک،نمد و ربان روی کیف ها را تزیین کردند و همچنین با تکنیک نقاشی و چاپ روی پارچه آشنا شدند.در این برنامه مادران دوخت کیف ها را به عهده داشتند و همچنین یکی از مادران در برنامه حضور داشته و به همه اعضا کیف را آموزش دادند.

نوجوانان با تولک های پارچه ای خلاقیت آفریدند

اسلامی گفت:این ویژه برنامه با همکاری شهرداری منطقه چهار صورت گرفت و با مکاتباتی که شهردار با فروشگاه تارا مارکت داشتند قرار بر این شد که مدیر فروشگاه تارا مارکت ۲۰۰ عدد کیف پارچه ای که از دست سازه های اعضا می باشد را خریداری کنند و هزینه دریافت شده از سوی فروشگاه، برای اعضای کم برخوردار برای شروع سال تحصیلی استفاده شود.لازم به ذکر است ،این طرح در سه محله از شهرداری منطقه ۴ انجام شد.

نوجوانان با تولک های پارچه ای خلاقیت آفریدند

گفتنی است، تولک همان کیف یا زنبیل خرید به گویش محلی می باشد که با پارچه یا برگ درخت نخل درست می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =