برگزاری ورکشاپ هنرهای بومی و محلی "هنر ،خلاقیت ،توانایی" در کانون پرورش فکری کهگیلویه و بویراحمد

ورکشاپ هنرهای بومی و محلی با عنوان "هنر ،خلاقیت ،توانایی " با حضور اعضا و مربیان در مراکز فرهنگی هنری کانون کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدرسان سازمان فنی و حرفه‌ای ، والدین و مربیان مراکز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد؛ کارشناس آفرینش‌های هنری کانون این استان در این خصوص گفت: این ورکشاپ و نمایشگاه هنرهای بومی و سنتی به منظور حفظ و پایداری ، ترویج فرهنگ ساخت و گسترش دست سازه‌های بومی و محلی با حفظ اصالت این نوع دست سازه‌ها و  تلفیق آنها با هنر امروز و مناسب‌سازی آن با خواست کودکان و نوجوانان امروز و ارائه ایده‌های نو و خلاقیت در بروز و ظهور این هنر ارزشمند برنامه ریزی و برگزار شد .

فرشته حق نظری افزود: این کارگاه آموزشی در مرکز فرهنگی هنری شماره یک یاسوج با آموزش انواع دستبندهای مهره‌ای، فیمو ، شیشه‌ای ، چوبی و میلوهای (گردنبند) محلی، لوزهای نظر بند ساده و رومیزی های محلی توسط خانم بهروزی از مربیان سازمان فنی و حرفه‌ای استان آموزش داده شد.

وی ادامه داد: در مرکز شماره ۲ یاسوج نیز  انواع دستبندهای محلی ، آویزهای سنتی و بافته‌های داری توسط عضو فعال و هنرمند مرکز مریم باقری از برگزارکنندگان چندین دوره نمایشگاه آثار بومی و سنتی در نمایشگاه‌های سراسری سازمان‌میراث فرهنگی آموزش داده شد.

حق نظری اظهار داشت: این ورکشاپ در مرکز سی سخت نیز با حضور اعضا و والدین عروسک‌های محلی لیلی توسط مربیان و یکی از اولیای هنرمند برگزار و همچنین در سایر مراکز نیز انواع صنایع دستی و محلی، بومی و سنتی توسط مربیان مراکز ، اولیای اعضا و مدرسان سازمان فنی و حرفه ای آموزش داده شد.

گفتنی است:  همزمان با ورکشاپ آموزشی نمایشگاهی از آثار بومی و محلی استان از تولیدات کارگاه‌های آموزشی تابستانه مراکز استان با مشارکت  اعضا ، مربیان  و اولیای اعضا به مدت یک هفته در معرض دید بازدیدکنندگان  و علاقمندان قرار گرفت .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =