مدارس از خدمات ۶۰گانه مراکز کانون استفاده می‌کنند/ انیمشین بچه زرنگ به روی پرده‌های سینما

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش برای جذب ۱۰۰هزار معلم برای جبران کمبود نیروی انسانی تا سال ۱۴۰۴، از اکران انیمشین بچه زرنگ کانون همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حامد علامتی در بخش خبری صدا و سیمای استان یزد گفت:‌ فردا اول مهر روز بازگشایی مدارس خواهد بود و در ۳۱ استان بیش از ۱۶ میلیون دانش‌آموز و یک میلیون فرهنگی سر کلاس‌های درس حاضر می‌شوند.

وی گفت: با تلاش مدیران آموزش و پرورش فردا از ساعت ۷.۳۰ زنگ مهر نواخته می‌شود و سال تحصیلی ۱۴۰۲ _ ۱۴۰۳ شروع خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش در خصوص اقدامات دولت برای جبران کمبود معلم افزود: با انتخاب وزیر جدید آموزش و پرورش بلافاصله ستاد پروژه مهر تشکیل شد که یکی از سرفصل اصلی آن تأمین نیروی انسانی بوده است که تا به امروز بخشی از این کمبود را با واسطه آزمون‌های ‌های استخدامی و دانشگاه فرهنگیان تأمین کنیم، بخش دیگری نیز توسط بازنشستگان و اجرای طرح‌های مختلف تامین می‌شود، در این خصوص توسط مدیران استانی پایش نیرویی و ساماندهی نیرو برای سال تحصیلی جدید انجام گرفت.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان ۱۴۰۳ سیر نزولی در تأمین نیروی انسانی داشته باشیم و از سال ۱۴۰۴ به بعد به نحو مطلوبی این مشکل رفع شده باشد، چرا که لازم است حدود صد هزار معلم را در طی فرآیندی جذب کنیم، با تدبیر وزیر آموزش و پرورش این امر در سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری استخدامی جاافتاده بود و در بحث جذب معلم سخت‌گیری هایی وجود دارد که البته از ظرفیت ماده ۲۸ برای جذب نیرو هم استفاده خواهیم کرد.

مدارس از خدمات ۶۰گانه مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استفاده می‌کنند/ ۱۰۰ هزار نیرو تا سال ۱۴۰۴ جذب وزارت آموزش و پرورش می‌شود/ انیمشین بچه زرنگ به روی پرده‌های سینمایی می‌رود

حامد علامتی در خصوص مهمترین برنامه‌های فرهنگی برای سال تحصیلی جدید تصریح کرد: بسته فرهنگی خوبی توسط معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش برای مدارس در نظر گرفته شده است و همزمان از سوم مهرماه برنامه‌های فرهنگی، ادبی و هنری در مدارس سراسر کشور آغاز می‌شود. بر برگزاری نماز جماعت در این برنامه‌ها تاکید شده است.

وی ضمن تبریک هفته دفاع مقدس ادامه داد: توجه به مقوله‌های قرآن، نماز و عترت، برنامه‌های شاد و بانشاطی در ایام هفته وحدت و ۱۷ ربیع الاول انجام خواهد شد تا یک سال تحصیلی خوب و با نشاطی برای دانش‌آموزان آغاز شود.

معاون وزیر همچنین گفت: استفاده از ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی، انجمن‌های اسلامی، هلال احمر، بسیج دانش‌آموزی و برنامه‌هایی متناسب با ذائقه دانش‌آموزان در کنار برنامه‌های آموزشی پیش‌بینی شده است. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طرح کانون مدرسه را از هفته سوم مهرماه آغاز می‌کند و در جوار مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هر مدرسه‌ای باشد با اولویت مدارس ابتدایی می‌توانند از خدمات ۶۰ گانه کانون بر محور کتاب، تئاتر، نمایش، سینما، هنرهای تجسمی، خوانش کتاب و قصه‌گویی بهره‌مند شوند.

مدیرعامل کانون اظهار کرد: امسال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پویانمایی بچه زرنگ را از ۵ مهر ماه در پرده‌های سینمایی نمایش خواهد داد تا دانش‌آموزان بتوانند این پویانمایی آموزنده را تماشا کنند.

وی در پاسخ به اینکه نهادهای مردمی چگونه می‌توانند آموزش و پرورش را یاری کنند گفت: محور مدرسه معلم است و مدیر مدرسه اختیارات قانونی دارد، در هر کشوری اگر نهادهای مردمی و حلقه‌های میانی در چارچوب شاخصه‌های آموزش و پرورش برنامه‌هایی داشته باشند می‌توانند با هماهنگی مدیر مدرسه برنامه‌های خود را جاری کنند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: تمام تلاش ما این است که تمام برنامه‌های تولیدی متناسب با ذائقه دانش‌آموزان و متناسب با سرفصل‌های درسی دانش‌آموزان باشد، لذا اگر برنامه‌های این نهادها در این راستا باشد و به ارتقا کیفیت آموزشی کمک کند استقبال خواهیم کرد.

وی در پایان ضمن خداقوت به مجموعه دستگاه تعلیم و تربیت در استان یزد برای همه دانش‌آموزان و آینده‌سازان ایران اسلامی آرزوی موفقیت کرد و گفت: امکان ندارد یک کار تربیتی و آموزشی به ثمر برسد و والدین در آن نقش نداشته باشند، از والدین به دلیل همراهی‌های موثرشان قدردانی می‌کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =