حال خوب را با قصه به بچه‌ها منتقل کنیم

با کمک قصه‌ها انرژی مثبت به کودکان بدهیم و سعی کنیم حال خوب را از طریق قصه به بچه‌ها منتقل کنیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سارا روستاپور مجری برنامه‌های کودک و نوجوان با اشاره به شعار بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی «با قصه لبخند بسازیم» کانون پرورش فکری بیان کرد: شنیدن قصه باعث می‌شود حس ‌و حال خوبی به آدم دست بدهد؛ به همین دلیل از کودکی وقتی والدین می‌خواهند بچه‌ها را به خواب دعوت کنند و برای اینکه کودکان با آرامش بخوابند و حال بهتری داشته باشند، برایشان قصه می‌گویند.

وی افزود: قصه‌ها به‌خصوص قصه‌هایی که شب گفته می‌شود پر از انرژی‌های مثبت و فکر کردن به اتفاق‌های خوب است تا امیدآفرینی داشته باشد و کودک با حس بهتری از خواب بیدار شود.

این مجری برنامه‌های کودک تصریح کرد: اگر رویکردی که سال‌هاست در قصه‌گویی وجود دارد و نسل به نسل به ما رسیده است، در تولید محتواهای جدیدمان و قصه‌های جدیدی که برای بچه‌ها تولید می‌شود داشته باشیم، می‌توانیم حس‌وحال خوب به جامعه و نسلی بدهیم که قرار است در آینده همه‌کاره این جامعه شوند.

وی ادامه داد: باید این حس خوب و انرژی را به کودکان بدهیم. ما در برنامه‌های کودک هم همین کار را می‌کنیم؛ چرا که قصه جزو جدایی‌ناپذیر برنامه‌های کودک است؛ حتی اگر برنامه ما قصه‌گویی نباشد.

روستاپور در پایان گفت: هرکدام از برنامه‌های ما، قصه و روایتی دارد که سعی می‌کنیم با استفاده از آن، انرژی مثبت به کودکان بدهیم و سعی کنیم حال خوب را از طریق قصه‌ها به بچه‌ها منتقل کنیم.

بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همزمان با شب یلدا برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =