نمایشگاه کتاب‌ با موضوع کودکان و آثار جبار باغچه‌بان برگزار می‌شود

کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مهر ۱۴۰۲ دو نمایشگاه با موضوع آثارِ کودکان و آثارِ جبارباغچه‌بان با عنوان «رنگین کمان» برپا می‌کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این نمایشگاه که به مناسبت بهار دانش (شروع مدارس) برگزار می‌شود، منتخبی از آثار کتاب‌های فارسی و غیرفارسی با موضوع کودکان در معرض دید قرار می‌گیرد.

بر همین اساس اسامی تعدادی از کتاب‌های این نمایشگاه شامل «من و اسباب‌بازی‌هایم» پنجمین نمایشگاه و مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان ۱۳۸۷، «عاشقانه» جشنواره ادبیات کودکان و نوجوانان اروپا در ایران ۱۳۸۳، «آثار کودکان» در سال ۱۳۴۸، مجموعه «داستان‌های باغ کودکی»، «سیب‌های کابل شیرین است» گردآورندگان بهرام رحیمی و سمیه کریمی، «سوره ادبیات جوانان» دفتر اول، «جنگ به روایت بچه‌ها» گردآورنده علی‌اشرف درویشیان و «غار تار» گردآورنده علی صداقتی‌خیاط است.

نمایشگاه کتاب‌ با موضوع کودکان و آثار جبار باغچه‌بان برگزار می‌شود

همچنین به مناسبت روز جهانی کودک (۱۶ مهر) نمایشگاهی از آثار جبار باغچه‌بان در کتابخانه مرجع برقرار است.

جبار باغچه‌بان بنیان‌گذار نخستین کودکستان در شهرستان مرند و نخستین مدرسه ناشنوایان ایران در تبریز بود. او همچنین اولین مولف و ناشر کتاب کودک در ایران است.

علاقه‌مندان به بازدید از این نمایشگاه‌ها می‌توانند تا پایان مهر ۱۴۰۲ روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۱۶ به کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان خالداسلامبولی، پلاک ۲۴، مجتمع فرهنگی هنری شهید ملک‌شامران کانون مراجعه کنند.

نمایشگاه کتاب‌ با موضوع کودکان و آثار جبار باغچه‌بان برگزار می‌شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =