کد خبر: 330815
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
بازدید 229
هفته دفاع مقدس در مراکز کانون استان اردبیل گرامی‌داشته شد

مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان اردبیل به مناسبت چهل و سومین سالگرد دفاع مقدس و گرامیداشت یاد ونام شهدای والامقام، به اجرای فعالیت های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی پرداختند.

به گزارش روابط عمومی کانون استان اردبیل، مربیان مراکز کانون استان در نکوداشت هفته دفاع مقدس و باهدف معرفی تاریخ و وقایع هشت سال جنگ تحمیلی، آشنایی اعضا با رشادت‌ها و پایداری رزمندگان، جانبازان و شهدا و تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی را اجرا کردند.

هفته دفاع مقدس در مراکز کانون استان اردبیل گرامی‌داشته شد

کانون گرمی

هم‌زمان با شروع هفته دفاع مقدس جهت آشنایی اعضای مرکز با رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان و شهیدان هشت سال جنگ تحمیلی و گرامیداشت و ارج نهادن به این ایام، فعالیت‌های متنوع فرهنگی ازجمله معرفی و روخوانی کتاب با موضع دفاع مقدس و قصه‌گویی بر اساس خاطراتی از رزمندگان در کانون گرمی انجام شد.

همچنین با ارائه مطالبی از زندگی‌نامه، چهره‌هایی از شهدای نوجوان منطقه برای اعضا معرفی و بخش‌هایی از وصایای آن‌ها قرائت شد.

هفته دفاع مقدس در مراکز کانون استان اردبیل گرامی‌داشته شد

مرکز شماره ۳ کانون اردبیل

به مناسبت هفته دفاع مقدس و یادآوری مقاومت و شجاعت، ایمان و ایثار رزمندگان اسلام و مردم غیور ایران اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس باهمت مربیان مرکز شماره ۳ اردبیل فعالیت‌های متنوعی اجرا شد.

در بخش از این فعالیت‌ها، مربیان فرهنگی، ادبی و هنری مرکز در غرفه کانون واقع در نمایشگاه دفاع مقدس حضور یافته و فعالیت‌های متنوع قصه‌خوانی، روخوانی کتاب شهر بی خاطره، ساخت گل‌های لاله کاغذی، خاطره گویی از زندگی شهید مرحمت بالازاده، نقاشی به شیوه چاپ و... با حضور بازدیدکنندگان را اجرا کردند.

همچنین مربیان مرکز شماره ۳ اردبیل در برنامه دیگری به‌عنوان جشن سلاله‌ها با حضور دانش آموزان که با همکاری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برپا شد، برنامه‌های مختلفی ازجمله قصه‌گویی و مسابقه را اجرا کردند.

لازم به گفتنی است، ساخت کاردستی ازجمله گل‌های لاله کاغذی در طول این ایام مبارک با همکاری مربیان و اعضا در مرکز شماره ۳ اردبیل انجام شد.

هفته دفاع مقدس در مراکز کانون استان اردبیل گرامی‌داشته شد

مرکز شماره یک کانون اردبیل

هم‌زمان با هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان هشت سال نبرد با دشمن بعثی، مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی‌ یک کانون اردبیل فعالیت‌هایی را به شرح زیر اجرا کرد.

-معرفی شخصیت شهید حسین فهمیده برای اعضا کودک پسر و همچنین تعریف قصه‌ی «آتش و دریا»

-معرفی کتاب «حسین فهمیده رزمنده کوچک» برای اعضا نوجوان پسر و گفتگو در خصوص مطالب کتاب

-معرفی و روخوانی از کتاب «خاطرات جنگ ۲» و بحث و گفتگو در مورد مطالب کتاب

-حضور مربیان مرکز در غرفه کانون استان در محل نمایشگاه رزمی فرهنگی مسلم بن عقیل و اجرای فعالیت برای کودکان و نوجوانان بازدیدکننده از نمایشگاه

-برگزاری کارگاه کاردستی با عنوان «تانک آرزوها» که اعضا با استفاده از دوریختی‌ها و ورق‌هایی از کارتن مقوایی به انجام این فعالیت مشغول شدند

هفته دفاع مقدس در مراکز کانون استان اردبیل گرامی‌داشته شد

کانون نمین

مربیان مرکز فرهنگی و هنری کانون نمین، با اجرای فعالیت‌هایی در راستای هفته‌ی دفاع مقدس، یاد و خاطره‌ی شهدای هشت سال جنگ تحمیلی را گرامی داشتند.

مربیان مرکز با فضاسازی سالن مطالعه و تهیه‌ی طرح دیواری با موضوع معرفی هفته دفاع مقدس و نصب آن در پانل دیواری، تهیه‌ی طرح‌ها و نمادهایی از دفاع مقدس و همچنین نصب بنر و شعارنوشته در درب ورودی مرکز، به انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری در این راستا پرداختند.

قصه‌گویی، معرفی کتاب‌هایی در رابطه با جنگ هشت سال دفاع مقدس و فداکاری رزمندگان اسلام، ازجمله کتاب‌های پنجه‌ی ببر، تانک آرزوها، مسافر سرزمین خاکستری و کتاب دختر شینا از دیگر فعالیت‌های مرکز در گرامیداشت هفته دفاع مقدس بود.

همچنین تهیه‌ی کلیپی از معرفی کتاب‌های دختر شینا و پنجه‌ی ببر و پخش در سالن آمفی‌تئاتر برای اعضا، برگزاری کارگاه ادبی شعر و داستان و شعر سرایی اعضا در این رابطه، از برنامه‌هایی بود که در این هفته برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =