مرکز فرهنگی-هنری 3 همدان جشن روز ناشنوایان را برگزار کرد

مرکز فرهنگی- هنری شماره ۳ کانون همدان به مناسبت روز ناشنوا با حضور در مدرسه علاقبندیان لحظات خوشی را برای دانش آموزان این مدرسه رقم زد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، شنوایی یکی از حواس پنجگانه است که اهمیت بسیار زیادی در زندگی روزمره ما دارد. اگر ما از این نعمت محروم باشیم، آموختن دشوار می‌شود. ناشنوایان که به سبب محرومیت از حس شنوایی قادر به تکلم نیز نمی‌باشند، زندگی سختی را می‌گذرانند. از این رو فدراسیون جهانی ناشنوایان در سال ۱۹۵۱ به عنوان نهادی غیردولتی با هدف حمایت از ناشنوایان، احقاق حق ناشنوایان، شناسایی و بهبود مشکلات زندگی روزمره آنها و همچنین فراهم کردن شرایط تحصیل، اشتغال و زندگی برابر با سایر افراد تشکیل شد. این فدراسیون همواره بر برابری حقوق و احترام برای همه افراد جامعه بدون توجه به رنگ، نژاد، جنسیت، ملیت و عوامل دیگر تأکید کرده است و بیش از ۱۳۰ کشور جهان در آن عضو هستند از این رو ۳۰ سپتامبر روز جهانی ناشنوایان نام گرفت.

 مرکز فرهنگی-هنری 3 همدان جشن روز ناشنوایان را برگزار کرد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هر ساله در این روز برای کودکان و نوجوانان ناشنوا در مدارس خاص برنامه برگزار می کند. امسال نیز به رسم هر ساله مرکز فرهنگی- هنری شماره ۳ کانون همدان به مناسبت روز ناشنوا با حضور در مدرسه علاقبندیان لحظات خوشی را برای دانش آموزان این مدرسه رقم زد.

 مرکز فرهنگی-هنری 3 همدان جشن روز ناشنوایان را برگزار کرد

مدیرمسُول مرکز 3 به همراه دو مربی خود نوشین بیگلریان و شهرزاد بیاتی نمایشی را با عنوان "سمعک مملی" برای کودکان و نوجوانان این مدرسه که مخصوص ناشنوایان بود، اجر کردند.

در ادامه قصه «پرنده چه گفت ؟» از داستان های مثنوی ( مقارن بودن روز ناشنوا با روز بزرگداشت مولوی) توسط لیلا رسولی قصه گویی شد که به طور همزمان این قصه توسط معلم مدرسه به زبان اشاره گفته شد.

 مرکز فرهنگی-هنری 3 همدان جشن روز ناشنوایان را برگزار کرد

همچنین در این روز شعرخوانی با موضوع تولد حضرت محمد (ص) و معرفی شخصیت حضرت محمد (ص) از زبان عروسک ها که مورد علاقه این کودکان است اجرا شد.

دانش آموزان این مدرسه به علت اجرای خوب و صمیمی مربیان کانون با عروسک های نمایشی که به همراه مربیان بود ارتباط برقرار کرده بودند.

 مرکز فرهنگی-هنری 3 همدان جشن روز ناشنوایان را برگزار کرد

یادمان باشد که ناشنوایان گرچه نمی‌توانند با گوش‌هایشان بشنوند، اما با هزاران دریافت‌های قلبی صداهایی را می‌شنوند که ما شنوایان نمی‌شنویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =