تشکیل اتاق فکر کانون پرورش فکری با صدا و سیمای همدان

مدیرکل مرکز صدا و سیمای همدان در دیدار با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: اتاق فکر کانون پرورش فکری با صدا و سیمای همدان برای تعامل و استفاده از ظرفیت کانون تشکیل شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، معصومه ابراهیمی‌هژیر، مدیر کل کانون پرورش فکری با کیوان الوندی مدیر کل صدا و سیما دیدار کرد.

این دیدار در جهت تعامل هر چه بیشتر بین کانون و صدا و سیما برای پوشش بیشتر مراسم‌ها و برنامه‌های کانون و نیز پخش تیزر بچه زرنگ انجام شد.

معصومه ابراهیمی‌هژیر در این دیدار به فعالیت‌های شاخص و فرایندمحور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اشاره و اظهار کرد: کانون در ۶ ماهه دوم سال دو رویدار مهم چون جشنواره قصه‌گویی و دوسالانه هنرهای تجسمی را در پیش دارد.

وی اظهار کرد: نگاه فرهنگی و دغدغه‌مندانه شما به حوزه کودک و نوجوان برای ما قابل تقدیر است و میخواهیم که این دو برنامه بزرگ ملی پوشش خبری مناسب داشته باشد.

تشکیل اتاق فکر کانون پرورش فکری با صدا و سیمای همدان

مدیرکل کانون پرورش فکری ادامه داد: قصه‌گویی امسال ثبت ملی شد، قصه‌گویی یکی از ابزارهای مهم، کاربردی و جذاب برای تعلیم و تربیت است و این موضوع برای کانون و مربیان آن بسیار اهمیت دارد و ما در کانون مربیان بسیار با تجربه و هنرمندی در این رشته داریم که رتبه‌های کشوری و بین‌المللی دارند.

وی خاطر نشان کرد: از شما در خواست داریم که در بخش صدا و سیما قصه‌گویی کودکان، نوجوانان و مربیان با محوریت موضوعات ملی و مذهبی را مد نظر قرار دهید.

ابراهیمی‌هژیر در ادامه به برنامه پیک امید کانون اشاره و تصریح کرد: مربیان کتابخانه‌های سیار کانون در روستاها به اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی رایگان برای کودکان و نوجوانان حتی در دورترین روستاهای استان همدان و عشایر پرداخته و این یک برنامه جذاب و بی‌نظیر است که نیاز به پوشش این برنامه در سیمای همدان است.

وی با اشاره به فعالیت‌های کانون در طول سال اضافه کرد: آموزش کاردستی، اوریگامی، نقاشی و خوشنویسی ویژه کودکان و نوجوانان با مربیان متخصص و مجرب در تمامی مراکز استان انجام می‌گیرد.

مدیرکل کانون گفت: صدا و سیمای کانون می‌تواند با برنامه‌ای تحت عنوان "زنگ کانون" با حضور در یکی از مراکز کانون تمامی این برنامه‌ها را پوشش و برای کودکان و نوجوانان در یک زمان مشخص در آنتن تلویزیون به نمایش بگذارد.

وی به معرفی کتاب توسط کودکان، نوجوانان و مربیان اشاره و عنوان کرد: محوریت فعالیت‌ کانون براساس کتاب و کتابخوانی است و اعضا و مربیان کانون در زمینه معرفی کتاب و روان‌خوانی کتاب‌ها خبره هستند.

ابراهیمی‌هژیر به پخش پویانمایی بچه زرنگ اشاره و اظهار کرد: بچه زرنگ طولانی‌ترین انیمیشن سینمایی و تولید کانون است که به خوبی مباحث هویت دینی-ایرانی را به نمایش گذاشته است.

وی ادامه داد: پخش مکرر تیزرهای این انیمیشن می‌تواند در معرفی هر چه بیشتر این انیمیشن اثرگذار باشد زیرا هدف الگوسازی دینی-ایرانی برای کودکان و نوجوانان به جای نمونه‌های خارجی است.

تشکیل اتاق فکر کانون پرورش فکری با صدا و سیمای همدان

در ادامه مدیرکل صدا و سیما اظهار کرد: صدا و سیمای همدان به دنبال تعامل و همکاری با متولیان فرهنگ و هنر خصوصا در حوزه کودکان و نوجوانان است و از کارهای نو استقبال می‌کند.

کیوان الوندی به استفاده از ظرفیت‌های متنوع و گسترده کانون اشاره و عنوان کرد: ما به دنبال گسترش برنامه‌هایی که زیست بوم همدان باشد هستیم و می‌خواهیم همدان را در سطح کشور به زیبایی معرفی کنیم.

وی ادامه داد: ما به دنبال رشد و تقویت شعر و موسیقی زیست بوم همدان هستیم و کانون با توجه به فعالیت‌های ادبی که دارد می‌تواند کمک‌رسان ما باشد.

مدیرکل مرکز صدا و سیمای همدان خاطرنشان کرد: ما به دنبال تقویت نوجوان و جوانان مستعد در زمینه پویانمایی هستیم و در این زمینه نیز کانون می‌تواند همراه ما باشد.

وی در این جلسه به برگزاری اتاق فکر بین کانون و صدا و سیما با حضور کارشناسان متخصص تاکید و تصریح کرد: در این اتاق فکر می‌توان برنامه‌های بسیار خوب و منسجمی را طراحی و به مرحله اجرا درآورد که خروجی کار به نفع کودکان و نوجوانان این استان باشد.

در پایان این جلسه موارد زیر مورد توافق گرفت:

• تشکیل اتاق فکر مشترک صدا و سیمای مرکز همدان با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

• پخش تیزرهای پویش ملی کتابخوانی ویژه گروه سنی کودک و نوجوان

• پخش تیزر انیمیشن ایرانی اسلامی" بچه زرنگ"

• تولید مشترک کتاب صوتی ویژه گروه سنی کودک و نوجوان

• بارگذاری کتاب‌های صوتی در اپلیکیشن صدا و سیما

• تولید محتوای شعر، ترانه و موسیقی

• معرفی نوجوانان انقلابی و مستعد کانون در زمینه ساخت انیمیشن

• معرفی نوجوان‌های موفق و شاخص استان که در رشته‌های مختلف رتبه‌های ملی و بین‌المللی کسب کرده‌اند.

• ارسال پیام‌های کانون پرورش فکری جهت درج در زیرنویس و کنارنویس شبکه استانی همدان

• تولید برنامه از کلاس‌های کانون زبان

• تولید برنامه از کلاس ورزش کانون پرورش فکری

• تولید برنامه از فعالیت‌های مربیان کتابخانه‌های سیار در روستاها

• تدوین فیلم برنامه‌های شاخص کانون پرورش فکری توسط صدا و سیما

• ارائه طرح و برنامه مشترک به ستاد جهت تولید تله فیلم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =