پیام استاندار چهارمحال وبختیاری به مناسبت هفته ملی کودک

غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال وبختیاری در پیامی؛ هفته ملی کودک را گرامی داشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال وبختیاری، برنامه های هفته ملی کودک با شعار: کودکی بهتر، زندگی بهتر آغاز گردید. به همین منظور، استاندار چهارمحال وبختیاری در پیامی ضمن گرامی‌داشت این هفته و روز جهانی کودک پیامی صادر کرد.

در این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
کودکان، آینده‌سازان کشور هستند و  در بستر فرهنگ و موجودیت جامعه رشد می‌کنند و پرورش می‌یابند. توجه به جایگاه و نیازهای امروز آنان باعث خواهد شد که نسلی نیرومند، متعهد و آگاه را برای ساختن فردا آماده نماییم. برای داشتن کودکان و نوجوانان پیشرفته، نیازمند برنامه‌ریزی عمیق و چند سویه هستیم. توجه به حقوق کودکان و برنامه‌ریزی برای بهبود شرایط زندگی آنها حفظ سرمایه‌های آینده است.
امروزه با توجه به زندگی مدرن شهرنشینی و افزایش سهم فضای مجازی و رسانه‌ها در زندگی کودکان و نوجوانان، نوع فعالیت‌ها و نیازهای این قشر نسبت به گذشته به شدت دچار تغییر شده و ما با نیازها و سوال‌های جدیدی مواجه هستیم. سوال‌هایی که منشا آنها تغیرات و تحولات اجتماعی ناشی از حرکت به سمت  توسعه است. بنابراین  ضروری است تا با نگاه دقیق و برنامه‌ریزی عمیق و استفاده از ابزار مناسب، پاسخی متناسب با نیازهای روز این نسل داشته باشیم.
هفته‌ی ملی کودک فرصت مغتنمی است که دستگاه‌های فرهنگی و آحاد جامعه با توجه به این امر مهم، با هم‌افزایی و هم‌گرایی زمینه‌ی رشد و بالندگی فرزندان این مرز و بوم را فراهم آورند. 
اینجانب به عنوان  مرجع متناظر کنوانسیون حقوق کودک در استان، ضمن ارج نهادن به  روز جهانی و هفته‌ی ملی کودک؛ ابراز امیدواری می‌نمایم که در ظل توجهات حضرت ولی عصر(عج ) بار دیگر رویدادی پر افتخار و حرکتی پایدار را در صفحات زرین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران  به ثبت برسانیم و راه رسیدن به آینده‌ای روشن و موفق را برای کودکان ایران هموار سازیم.

غلامعلی حیدری/استاندار چهارمحال و بختیاری 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =