نمایشگاه هفته ملی کودک افتتاح شد

با حضور معاون استاندار مازندران،  نمایشگاه هفته ملی کودک در ساری افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، هم‌زمان با هفته ملی کودک، نمایشگاه تخصصی فرندان، نشاط، آینده با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری، مدیرکل امور اجتماعی استانداری، مدیرکل کانون پرورش فکری، سرپرست امور بانوان و خانواده استانداری و سایر مسئولان استانی و شهری  با همکاری این اداره کل، دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و سایر دستگاه‌های عضو کمیته کودک و نوجوان استان مازندران در مجموعه نمایشگاهی نیاوران ساری گشایش یافت.

درآیین افتتاح این نمایشگاه روح الله سلگی با تقدیر از مدیرکل کانون مازندران و سرپرست امور بانوان و خانواده استانداری نسبت به برپایی این نمایشگاه اظهار داشت: برپایی این نمایشگاه برای کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها نقطه عطفی برای توسعه فرهنگ بومی و ملی است.

وی با تاکید بر هجمه‌های فرهنگی غرب بر فرهنگ کشورهای دیگر به ویژه ایران اظهار داشت: غرب در فضای فرهنگی خود، به دنبال تبلیغ و ترویج فرزندآوری و ایجاد نشاط و شادی برای کودکان است؛ اما برای مردم دیگر کشورها به ویژه ایران برعکس عمل نموده و در جهت تضعیف فرهنگ خانواده و حقوق کودکان برنامه‌ریزی و تلاش دارد.

وی از برپایی چنین نمایشگاه‌هایی استقبال نمود و ضمن بیان اینکه این نمایشگاه با هدف تقویت و توسعه فرهنگی شکل گرفته است؛ خواستار آن شد تا دستگاه‌های متولی حوزه کودک در خصوص معرفی فرهنگی بومی و ملی اهتمام داشته باشند.

حامد فاضلی کبریا، مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران نیز با ارایه گزارشی از برپایی این نمایشگاه و اهم برنامه‌های هفته ملی کودک از حمایت استانداری و دستگاه‌های عضو ستاد هفته ملی کودک نسبت به برپایی این نمایشگاه قدردانی کرد.

در حاشیه این نمایشگاه معاون استاندار و مدیرکل کانون از دو کتاب: «فرهنگ جشن‌ها و بازی‌ها در غرب مازندران» و «روان‌شناسی بازی»، نوشته «سعید عشوریان» مربی کانون پرورش فکری مازندران و همچین نشریه فرهنگی، هنری و ادبی نوچ رونمایی کردند.

گفتنی است:  نمایشگاه هفته ملی کودک مازندران با غرفه‌های: بازی‌های بومی محلی - نجوم – کتاب‌خوانی- نمایش عروسکی- کاردستی- سفال‌گری- نمایشگاه آثار هنری و دستاوردهای مربیان و اعضای کانون و غرفه کانون زبان استان  از ۱۷ تا ۱۹ ساعت ۸ تا ۱۴  ودر روزهای ۲۰ و ۲۱ مهرماه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در مجموعه نمایشگاهی نیاوران ساری آماده ارایه خدمات خدمات به کودکان، نوجوانان و خانواده می‌باشد.

امسال هفته ملی کودک از ۱۵ تا ۲۱ مهرماه با شعار« کودکی بهتر، زندگی بهتر»تعیین شده است.

سایر تصاویر را در لینک زیر ببینید 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =