کد خبر: 331556
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۹
گردهمایی فعالین حوزه کودک و نوجوان در هفته ملی کودک

به مناسبت هفته ملی کودک فعالین حوزه کودک و نوجوان سراسر استان هرمزگان در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری گرد هم آمدند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، این گردهمایی روز 18 مهرماه در اداره کل کانون پرورش فکری با حضور مدیرکل، معاون فرهنگی و اجرایی و کارشناس مسئول و کارشناس فرهنگی کانون استان و جمعی از فعالین حوزه کودک ونوجوان برگزار شد.
گردهمایی فعالین با هدف تقویت پایگاه های مردمی کتاب محور در روستاها و مناطق کم برخوردار برگزار شد. این گردهمایی با رویکرد شناسایی، جذب و آموزش نیروهای مردمی علاقه مند و مستعد در حوزه ی کودک و نوجوان در مناطق روستایی و کم برخوردار فاقد مراکز کانون است، سعی در تکثیر خدمات فرهنگی هنری ادبی خود و اهتمام بر ارتقای سطح فرهنگی عمومی در این مناطق دارد.
توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی،توسعه ی عدالت فرهنگی،ارتقای سطح فرهنگ عمومی در مناطق کم برخوردار و روستاها،دسترسی و بهره مندی عادلانه ی کودکان و نوجوانان کشور به خدمات کانون، بهره برداری مطلوب از ظرفیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، سایر نهادها و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی (مروجان کتابخوانی )وبهبود ایفای نقش مسئولیت اجتماعی کانون در حوزه ی فرهنگ از مهمترین اهداف این طرح است.
 در ابتدای آغاز این گردهمایی پروین پشتکوهی مدیرکل کانون هرمزگان از حضور فعالین حوزه و کودک ونوجوان درهفته ملی کودک  قدردانی و ابراز خرسندی کرد.
در ادامه هر کدام از فعالین حوزه کودک ضمن معرفی خود شرح کوتاهی از فعالیت های خود را تشریح کردند.

گردهمایی فعالین حوزه کودک و نوجوان در هفته ملی کودک
پشتکوهی ضمن تحسین از فعالین در حوزه دغدغه مسائل کودک ونوجوان و آینده کشور گفت: همه ما اینجا هستیم تا گامی را برای رشد و شکوفایی کودکان ونوجوانان برداریم.هر اتفاقی که در زمان کودکی رقم می خورد در آینده آن کودک و سرزمین تاثیرگزار است.
وی افزود: دغدغه کانون پرورش فکری برای کودکان ونوجوانان مناطق دور دست این است که به واسطه فعالان اجتماعی بتواند کودکان ونوجوانان مناطق کم برخوردار نیز از خدمات فرهنگی هنری و ادبی کانون پرورش فکری یهره مند کند.
مدیرکل کانون هرمزگان با اشاره به خدمات فرهنگی داوطلبانه کانون گفت:کانون هرمزگان پیک امید را برای مناطق محروم و کم برخودار از سال های قبل آغاز کرده است و در برخی از روستاها  توانسته به واسطه پیک امید خدمت رسانی کند.
وی با اشاره به  62 فعالیت فرهنگی و هنری و ادبی کانون بیان کرد: کانون پرورش فکری با انجام این فعالیت ها تلاش خواهد کرد که استعداد کودکان  ونوجوانان را کشف و آن ها را شکوفا کند و تا  بتوانند خود را توانمند سازند و مسیر زندگی بهتری را برای خود رقم بزنند.
پشتکوهی آینده بهتر سرزمین را درگرو آگاهی و دانایی کودکان ونوجوانان امروز دانست و گفت :اگر قرار است آینده بهتری را رقم بزنیم باید در بین کودکان ونوجوانان سرانه مطالعه و کتابخوانی افزایش یابد.
وی تصریح کرد: هدف از این گردهمایی خدمات رسانی فرهنگی هنری و ادبی به کودکان ونوجوانان مناطق کم برخوردار است.در همین راستا کانون پرورش فکری این امکان را ایجاد می کند در حوزه آموزشی و پرورشی در زمینه های فرهنگی هنری و ادبی مانند قصه گویی و... همکاری لازم را با فعالین حوزه کودک و نوجوان داشته باشد.
پشتکوهی گفت: کانون هرمزگان به واسطه فعال فرهنگی در روستای شرق استان روستای دمشهر از توابع شهرستان میناب توانست طرح (یاسمن) را به عنوان طرحی برای ترویج کتاب و کتابخوانی توسط فعال حوزه کودک و نوجوان در کانون به ثبت برساند و امیدوار است  این طرح را در کل استان گسترش دهد.
مدیرکل کانون هرمزگان شناسایی خواسته ها و نیازهای هر روستا، توانمند سازی فعالین حوزه کودک ونوجوان در حوزه های فرهنگی هنری و ادبی، نحوه امانت کتاب، کشف و شناسایی استعداد کودکان و نوجوانان و راهیابی آنان را به جشنواره ها و مهرواره های کانون از مهمترین اهداف این گردهمایی عنوان کرد.
در ادامه این گردهمایی فعالین حوزه کودک و نوجوان در خصوص خواسته ها و نیازهایشان در زمینه کارآفرینی کودکان ونوجوانان ، بازخورد کتابخوانی در اجتماع، اردو بازدید از کتابخانه، آموزش و ... را با مدیرکل کانون هرمزگان به گفتگو نشستند.

گردهمایی فعالین حوزه کودک و نوجوان در هفته ملی کودک
گفتنی است، فعالین حوزه کودک ونوجوان از کتابخانه کودک و نوجوان و مرکز تخصصی علوم مجتمع آفرینش نیز بازدید کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =