دهمین دوره جشنواره ادبی «یاغیش سسی» کانون استان اردبیل برگزیدگان خود را شناخت

در ششمین روز از هفته ملی کودک، دهمین دوره جشنواره ادبی «یاغیش سسی» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با معرفی نفرات برگزیده بکار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، ملیحه ملک‌زاده فرد مدیرکل کانون استان، پیش از ظهر پنجشنبه بیستم مهرماه سال ۱۴۰۲ در مراسم اختتامیه این جشنواره طی سخنانی اظهار داشت: جشنواره ادبی «یاغیش سسی» با انتشار فراخوان توسط واحد آفرینش‌های ادبی کانون استان از خردادماه امسال و برای شرکت علاقه‌مندان در سه گروه سنی نونهال (۹+)، نونگاه (۱۲+) و نوجوان (۱۵+) شروع به فعالیت کرد.

دهمین دوره جشنواره ادبی «یاغیش سسی» کانون استان اردبیل برگزیدگان خود را شناخت

مدیرکل کانون استان هدف از اجرای این جشنواره را شناسایی و تقویت استعداد ادبی اعضا، ترغیب و تشویق اعضا به آشنایی و مطالعه ادبیات قومی و محلی و تقویت هویت ملی، قومی و محلی عنوان کرده و بیان داشت: در این رویداد شرکت‌کنندگان در گروه سنی نونگاه و نوجوان با موضوع آزاد و اعضای گروه سنی نونهال با موضوع شادی‌های من، در خیابان‌های شهرم، دستان مهربان و عکس روی دیوار به خلق آثار ادبی پرداختند.

ملک‌زاده فرد تصریح کرد: در این دوره از جشنواره ضمن آفرینش متن ادبی، بخش بازنویسی قصه‌های فولکلوریک آذربایجان جهت مطالعه ادبیات قومی و آماده‌سازی اعضا و مربیان برای تولید متون ادبی به زبان مادری برای سال‌های آتی نیز در نظر گرفته‌شده بود.

وی بابیان اینکه دهمین جشنواره استانی ادبی یاغیش سسی در چهار بخش داستان، شعر، بازنویسی قصه‌های بومی به فارسی معیار و دست‌نوشته‌های خلاق برگزار شد، گفت: با پایان مهلت ارسال به دبیرخانه جشنواره درمجموع ۱۹۱ اثر از اعضای مراکز کانون استان دریافت شد که پس از داوری ۱۲ اثر به‌عنوان برگزیدگان نهایی و ۶ اثر به‌عنوان آثار تقدیری انتخاب شدند.

وی افزود: هیئت‌داوران، محمد طرلانی، ال آی پنهانی، فاطمه صباحی، کوثر حسین زاده در بخش داستان، عسل حداد قابل، فاطمه حسین پور و عسل زینالی در بخش شعر، ال آی نجف اوغلی، سویل جاوید، نازنین زهرا کوهی در بخش دست‌نوشته خلاق و سویل عبدالرحیمی و مینا کاظم‌زاده هر دو در بخش قصه‌نویسی را به‌عنوان برگزیده معرفی و ال آی فرزانه، کوثر اسلامی، زهرا ایلداری، پینار شیبانی وماریا شاهی در بخش دست‌نوشته خلاق و هلیا افشاری در بخش قصه‌نویسی را شایسته تقدیر در این دوره از جشنواره ادبی یاغیش سسی دانستند.

دهمین دوره جشنواره ادبی «یاغیش سسی» کانون استان اردبیل برگزیدگان خود را شناخت

خاطرنشان می‌شود در مراسم اختتامیه این جشنواره که در سالن جعفر ابراهیمی (شاهد) اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، پس از خوانش آثار توسط اعضا، با حضور مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل از برگزیدگان بخش‌های مختلف این جشنواره با اهدای لوح تقدیر و جوایز نقدی تجلیل به عمل آمد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =