برنامه‌های هفته ملی کودک در اردبیل برگزار می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل از آماده شدن بیش از ۱۰۰ برنامه فرهنگی، ادبی و هنری برای هفته ملی کودک از ۱۵ تا ۲۱ مهرماه با شعار «کودکی بهتر، زندگی بهتر» خبر داد.

به گزارش روابط عمومی کانون استان اردبیل، ملیحه ملک‌زاده فرد مدیرکل کانون استان اردبیل گفت: با آغاز روز جهانی و هفته ملی کودک از ۱۵ مهرماه سال ۱۴۰۲، ویژه‌برنامه‌ها و جشن‌های گرامیداشت این مناسبت با شعار «کودکی بهتر، زندگی بهتر» در مراکز کانون استان اردبیل اجرا می‌شود.

وی بابیان اینکه هفته ملی کودک فرصتی است تا توجه جامعه به نیازهای کودکان معطوف شود، اظهار داشت: علاوه بر تأمین خوراک، پوشاک و سلامتی، کودکان نیازهای دیگری همچون نیازهای عاطفی، تربیتی و آموزشی دارند که در صورت پاسخ به‌موقع به این نیازها زمینه رشد و تربیت مناسب آن‌ها فراهم خواهد آمد.

ملک‌زاده فرد کودکان و نوجوانان را سرمایه‌های ارزشمند جامعه توصیف کرده و گفت: کودکان به‌عنوان آینده‌سازان کشور دارای حقوقی هستند که برای جلب‌توجه همگانی به این حقوق، شیوه‌نامه هفته ملی کودک توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و به‌منظور هم‌افزایی تمامی نهادها و سازمان‌های فعال در حوزه کودکان منتشرشده است.

این مسئول فرهنگی استان از اجرای برنامه‌های هفته ملی کودک در دو بخش «برای کودک» و «درباره کودک» خبر داده و عنوان داشت: در این سطوح علاوه بر اجرای جشن‌ها و ویژه‌برنامه‌ها با مشارکت و حضور خود کودکان، برنامه‌هایی نیز با موضوع کودک و نوجوان و باهدف آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی برای مخاطب بزرگ‌سال اجرا می‌شود.

مدیرکل کانون اردبیل با اشاره به اینکه به مناسبت روز جهانی کودک عضویت کودکان و نوجوانان در مراکز کانون رایگان خواهد بود، برگزاری مراسم جشن روز جهانی کودک در مراکز کانون استان، برگزاری جشنواره استانی «یاغیش سسی»، تجلیل از برگزیدگان و افتخارآفرینان فراخوان‌ها و جشنواره‌ها، برگزاری نمایشگاه از آثار برگزیده فراخوان‌های بین‌المللی و پخش فیلم و پویانمایی در مراکز کانون را از برنامه‌های کانون استان اردبیل در هفته ملی کودک نام برد.

وی تصریح کرد: دیدار با فرزندان شهدای گران‌قدر مدافع حرم، اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری برای کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست و رونمایی از نمایش طنز و موزیکال «هیولیا» از تولیدات کانون استان از دیگر برنامه‌هایی خواهد بود که در این مناسبت اجرا خواهد شد.

ملک‌زاده فرد اجرای برنامه‌های فرهنگی برای کودکان ساکن در مناطق کم برخوردار را نیز مورد تأکید قرار داده و بیان داشت: در همین مناسبت ایستگاه قصه در روستاهای تحت پوشش کتابخانه‌های سیار برپاشده و گروه امداد فرهنگی کانون با حضور در مناطق کم برخوردار شهرستان کوثر به اجرای فعالیت‌ها و برنامه‌های بانشاط اقدام خواهد کرد.

گفته می‌شود، هفته ملی کودک از ۱۵ تا ۲۱ مهر امسال برگزارشده و کودکان و نوجوانان همراه با اعضای خانواده‌های خود از برنامه‌های گرامیداشت این مناسبت بهره‌مند خواهند شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =