کد خبر: 332151
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
بازدید 785
دست در دست هم برای شادی کودکان

برنامه های هفته ملی کودک از ۱۵ تا ۲۱ مهر در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با همکاری نهادها و دستگاه های مختلف اجرا شد تا یک هفته ای شاد و خاطره انگیز را برای کودکان ایجاد کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، هفته ملی کودک یک فرصت طلایی است تا همه بزرگترها برای لحظه‌ای هم که شده به این عضو شاد، معصوم و کوچک جامعه و نیز به اهمیت دوران کودکی، نیازها و خواسته‌های آنان توجه کنند.

این هفته یک یادآوری است برای ما بزرگترها که بدانیم وظیفه ما در قبال سلامتی جسمی و روحی، رشد، شادی و پیشرفت کودکان چیست؟ چگونه برای تحقق نیازها باید برنامه‌ریزی کرده و آنها را عملیاتی کنیم؟ از چه راهی می‌توانیم محیطی مملو از شور و نشاط و لبریز از خوشبختی و حس دوست داشتن در آنها ایجاد کنیم؟و هزاران چرا و چگونه و ...

این عضوهای کوچک جامعه مردان و زنان بزرگ آینده هستند و روزی سکان هدایت و حرکت این کشور به دست آنها خواهد افتاد پس اگر امروز که کودک هستند برای آنها هزنیه کنیم، بدویم، تلاش کنیم نتیجه‌اش را در آینده‌ای نه چندان دور خواهیم دید. در نتیجه هزینه کرد امروز قطعا سرمایه‌گذاری برای آینده این سرزمین است.

 حال برای درست کردن دنیای پر از شادی، آرامش، صلح، امنیت، توجه، مهربانی، برقراری عدالت و ... باید نظرو دقت افکار عمومی نسبت به اهمیت دوران کودکی، ویژگی‌ها، نیازها و خواسته‌های کودکان جلب شود و هم‌گرایی و هم‌افزایی بالایی بین دستگاه‌ها و نهادهای متولی کودک ایجاد شود.

«کارشناسان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» در این هفته سعی می‌کنند با برگزاری برنامه‌ها و جشن‌های مختلف برای کودکان توجه مسئولان و جامعه را به مسایل و نیازهای قشر کودک به ویژه کودکان با نیازهای ویژه معطوف کرده و کانون و ظرفیت‌های آن را ویژه‌تر برای جامعه معرفی کنند.

از این رو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان همدان برای اجرای برنامه‌های خاص خود در هفته ملی کودک با توجه به روزشمار هفته ملی کودک با دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی همکاری لازم را داشته و این متن تنها به پاس تقدیر و تشکر از آنها بوده و امید است در روزگاری نزدیک عدالت اجتماعی در سراسر کشور برای کودکان رعایت شود.

نهادها و دستگاه‌های که در این هفته با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همکاری لازم را داشتند به شرح زیر است:

123 اورژانش اجتماعی، هلال احمر، آموزش و پرورش ناحیه یک و دو، اداره کل آموزش و پرورش، کنگره 8 هزار شهید استان همدان، ادره کل بهزیستی استان همدان، کمیته امداد امام خمینی، دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل محیط زیست، سپاه انصارالحسین همدان، فرمانداری همدان، استانداری همدان، منابع طبیعی،ادره برق، دفتر امام جمعه همدان، ستاد اقامه نماز، ورزش و جوانان، پلیس راهنمایی و رانندگی، پلیس نیروی انتظامی، صدا و سیما، شهرداری مریانج، ارشاد و فرهنگ اسلامی، شهربازی رنگین کمان، شرکت سیاحتی علیصدر، گنجنامه، حوز هنری، سینما فلسطین و قدس، فدراسیون ورزش همگانی.

همچنین تمامی مربیان و کارشناسان هنری- فرهنگی و ادبی مراکز همدان در این یک هفته در دو شیفت کاری به کودکان و نوجوانان خدمات ارائه ی‌دادند.

گفتنی است هفته ملی کودک از ۱۵ تا ۲۱ مهر امسال برگزار می‌شود و کودکان و نوجوانان سراسر کشور، مربیان و اولیای تربیتی، خانواده‌ها و فعالان حوزه کودک و نوجوان مخاطبان برنامه‌های این هفته هستند.

 

دست در دست هم برای شادی کودکان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =