کد خبر: 332236
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸
بازدید 123
برگزاری جشن قصه‌گویی در مراکز فرهنگی- هنری استان همدان

جشن قصه‌گویی در مراکز فرهنگی- هنری اسدآباد، لالجین و قهاوند در راستای بیست و پنجمین جشنواره قصه‌گویی کشوری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، ویژه برنامه جشن قصه‌گویی کتابخوانی را با شعار " با قصه لبخند بسازیم" با حضور اعضا و قصه‌گویان شهرستان اسدآباد در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اسدآباد برگزار شد.

در این برنامه ابتدا اعضا سرود کانون را با هم همخوانی کردند و سپس انیمیشن « زیباترین آواز» نمایش داده شد و در ادامه محمد جهانی داستان فیلم را قصه گویی کرد و در پایان قصه گویان در جمع اعضا و کودکان به بیان قصه های خود پرداختند.

برگزاری جشن قصه‌گویی در مراکز فرهنگی- هنری استان همدان

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر جهانی لالجین

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جشن قصه‌گویی را با  قصه‌گویی پریا امیدی با قصه «لباس جدید پادشاه » و ریحانه امیدی با قصه« چهل قصه»  که از داستانهای مولوی است برگزار کرد.

در این مراسم در مورد نحوه  درستِ قصه گویی و استفاده از زبان بدن برای بهتر قصه گفتن و جذب مخاطب برای قصه شنیدن، همچنین در مورد اینکه در قصه‌گویی باید از زبان بدن و لحن مناسب و یا ابزار و .....استفاده کرد مطالبی گفته شد.

این دو عضو قصه‌گو برگزیده جشنواره قصه گویی هستند. در این مراسم ۴۰ نفر کودکان مدرسه  شهید شیرینی لالجین حضور داشتند.

در پایان به همه شرکت کنندگان در این مراسم هدیه ای به رسم یاد بود اهدا شد.

برگزاری جشن قصه‌گویی در مراکز فرهنگی- هنری استان همدان

برگزاری جشن قصه‌گویی در مراکز فرهنگی- هنری استان همدان

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر قهاوند

جشن قصه گویی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر قهاوند با محوریت قصه های کتابخانه ای و قصه گوئی اعضای دختر و اعضای کلاس ادبی مرکز فرهنگی-هنری قهاوند برگزار شد. در این برنامه تعداد ۳۵ عضو حضور داشتند. قصه " تنبل میو کدخدا شده " از قصه های خودنوشت مربی ادبی این مرکز  مهدی طراوتی توانا برای اعضا به اجرا درآمد. آشنایی با کتاب های قصه کتابخانه های کانون و کاربردی کردن این قصه ها توسط کتابخوانان کانون از اهداف اصلی جشن قصه گویی بود.

در پایان شرایط و شیوه های شرکت در فراخوان جشنواره قصه گوئی استان همدان برای اعضا تشریح شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =