شهدای نوجوان هنرمندانه به نوجوانان معرفی شوند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: نوجوان هیجان، آگاهی، شجاعت و شادی را با هم می خواهد و همه اینها در زندگی شهدای نوجوان و کارهای بزرگی که کرده وجود دارد اما باید بلد باشیم که چگونه آن را برای نوجوان بیان کنیم و در دنیای امروز هنر بهترین ابزار است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، هشتم آبان، سالروز شهادت قهرمان نوجوان ایران در جبهه حق علیه باطل، شهید محمدحسین فهمیده و آغاز هفته بسیج است.  نوجوانی شجاع و غیور، دیندار و دین باور که امام خمینی (ره) در مورد او می فرماید: رهبر ما آن طفل ۱۲ ساله‌ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم‌ ما بزرگ‌تر است، با نارنجک، خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید.»

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان به مناسبت سالروز شهادت حسین فهمیده و آغاز هفته بسیج و در آستانه روز دانش آموز ضمن تبریک این ایام گفت: نام حسین فهمیده در تاریخ ایثار و شهادت ایران در کنار فرماندهان و قهرمانان مبارز و خستگی ناپذیر ثبت شده است و هرگز از یاد و خاطر مردمان این مرز و بوم نمی رود.

معصومه ابراهیمی هژیر ادامه داد: یکی از رسالت های مهم و بزرگ نهادهای فرهنگی- آموزشی و تربیتی که به نوعی با کودکان و نوجوانان ارتباط دارند یاد و بیان کردن همین رشادت ها، ایثار و از خودگذشتگی ها است.

وی با بیان اینکه امروز شاهد ظلم آشکار و جنایت هایی خونین در فلسطین و غزه هستیم، خاطرنشان کرد: کودکان و نوجوانان این سرزمین امروز به خروش آمده اند زیرا فهمیده اند که تنها راه مقابله با ظلم، ایستادن و مقاومت کردن است و باید در این راه خون داد و این را نوجوانان ما در دوران دفاع مقدس با پوست و گوشت خود با رهبری و هدایت امام فرزانه ما لمس کرده بودند تا آنجا که حسین فهمیده با آن سن کم اما روح بزرگ، ولایتمدار و ظلم ستیز خود نارنجک به کمر می بندد و زیر تانک می رود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان بیان کرد: رسالت ما مربیان، معلمان و نویسندگان کودک و نوجوان برای بازگو کردن این همه رشادت و از خود گذشتن برای نسل امروز که در محاصره هزاران اخبار در فضای مجازی هستند، بسیار سنگین است و باید در کارهای خود سرعت ببخشیم و هرگز جای تعلل نیست.

وی با بیان اینکه دشمن نوجوان و جوان ایرانی را خوب شناخته و از همین حسین فهمیده ها، بهنام محمدی ها و ... می ترسد، اظهار کرد: در اغتشاشات سال گذشته دیدیدم و شنیدیم که دشمن قشر نوجوان را هدف قرار داده بود و از طرفی شهدای آن روزهای تلخ هم نوجوانان و جوانی چون عجمیان و علی وردی و ...بودند.

ابراهیمی هژیر ادامه داد: دشمن به خوبی می داند که اگر نوجوان دیندار، دین باور و باهوش ایران بیدار و آگاه باشد کاری می کند کارستان و نامش چون ستاره ای درخشان در قلب و ذهن این کشور و حتی دنیا ضبط خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: کانون با زبان هنر و ادبیات با کمک مربیان هنرمند و توانمند خود توانسته قدم های بزرگ و اثرگذاری را برای یادآوری خاطرات، نام و یاد شهدای والامقام خصوصا شهدای نوجوان انجام دهد اما کار بسیار هست و باید بیش از این قدم برداشت و تلاش کرد زیرا وسعت و عظمت این رسالت خیلی بزرگ است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان خاطرنشان کرد: هفته بسیج و روز نوجوان فرصتی شد تا کانون سه شهید دوست داشتنی و محبوب مردم را برای کودکان و نوجوانان در قالب قصه گویی، برنامه کوله پشتی و جهاد تبیین، سرود و نمایش به کودکان ونوجوانان معرفی کند.

وی افزود: این شهدا، شهید حسین فهمیده، شهید علیوردی و شهید عجمیان هستند که در مراکز فرهنگی- هنری برای معرفی آنها برنامه ریزی شده و کارهای هنری فاخری طراحی شده که در این هفته اجرا خواهد شد.

ابراهیمی هژیر گفت: در روز 13 آبان روز دانش آموز مربیان مرکز 3 کانون در دبستان شهید  دستغیب حاضر شده و به اجرای برنامه خواهند پرداخت که در این روز نقاشی روی پارچه برای 700 دانش آموز با موضوع حسین فهمیده بعد از قصه گویی برای آنها اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری که اخیرا نیز بر آن سفارش کردند انجام کار فرهنگی و جهاد تبیین برای بچه ها باید با ابزار هنر باشد و در این مسیر کانون پیش قدم بوده و یکی از این فعالیت های ثابت کانون برای بیان مسائل روز جامعه قصه گویی است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: قصه گویی بهترین و مهم ترین ابزار آموزش، تعلیم و تربیت آن هم به شکل غیر مستقیم به کودکان و نوجوانان است، هنری که از هزاران سال پیش در سرزمین کهن ما قدمت داشته و آثاری فاخر و جهانی برجا مانده است که امروز در دسترس همه دنیا قرار دارد.

وی با بیان اینکه کانون با ثبت ملی قصه گویی، چراغ این هنر را مجدد به صورت فراگیر و مردمی روشن کرده است، ادامه داد: قصه یک فرصت مغتنم برای بیان تمامی خاطرات و روایت های جنگ، شهادت، ایثار و شهید است و ما در کانون تجربه شیرینی از آن داریم.

ابراهیمی هژیر با بیان اینکه مهرواره قصه گویی از شهدای استان و روایتگری از خاطرات فرماندهان سنگرساز بی سنگر برای کانون ما یک تجربه نو و جالبی بود، خاطرنشان کرد: این برنامه بازتاب کشوری داشت و بسیار مورد استقبال فرماندهان کانون سنگرسازان بی سنگر کشور قرار گرفت و قطعا این مسیر ادامه دار خواهد بود.

وی اظهار کرد: روح و ذهن نوجوان لوح سفیدی است که اگر بخواهیم در مسیر درست و روشنی قرار بگیرد باید به آن خوراک و محتوای خوب داد و چه چیزی بهتر از معرفی شهدای نوجوان با ابزار قصه به هم سن و سال خودش می تواند وجود داشته باشد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان بیان کرد: نوجوان هیجان، آگاهی، شجاعت و شادی را با هم می خواهد و همه اینها در زندگی شهدای نوجوان و کارهای بزرگی که کرده وجود دارد اما باید بلد باشیم که چگونه آن را برای نوجوان بیان کنیم و در دنیای امروز هنر بهترین ابزار است.

ابراهیمی هژیر گفت: هزینه کردن برای آگاهی بخشی، رشد و توانمندسازی کودکان و نوجوانان خود سرمایه گذاری است که نتیجه آن را در آینده ای نه چندان دور خواهیم دید.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =