کد خبر: 332610
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
بازدید 2581
دیدار کودکان و نوجوانان شیرین‌سو با «فرش مهربان»

20 نفر از اعضای مرکز فرهنگی- هنری شیرین سو در نخستین جشنواره فرش مهربان از غرفه‌های این جشنواره بازدید و از نزدیک طرح و رنگ فرش‌ها را دیدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، نخستین جشنواره فرش مهربان بخش شیرین سو با وجود 6 هزار بافنده فرش دستبافت در این شهرستان با حضور مسوولان استانی و شهرستان،  معاون مرکز ملی فرش ایران و همچنین جمع کثیری از بافندگان، صادرکنندگان و تشکلها و فعالان فرش دستباف استان همدان در شهر شیرین سو برگزار شد.

در این جشنواره 20 نفر از اعضای مرکز فرهنگی- هنری شیرین سو به همراه مدیر مرکز  از  غرفه‌های فرش و صنایع دستی جشنواره  بازدید کردند. 

مسئول مرکز در خصوص این بازدید اظهار کرد: فرش مهربان یکی از نمونه های معروف فرش استان همدان در دهستان‌ مهربان در  شهرستان کبودرآهنگ است که در حاشیه این جشنواره ۱۵ غرفه برای نمایش فرش دستباف و ۱۵ غرفه برای صنایع‌دستی و محصولات کشاورزی در نظر گرفته شده بود.

طاقتی احسن گفت: پنج غرفه از غرفه‌های فرش برای نمایش فرش سایر شهرستان‌ها و ۱۰غرفه برای نمایش نقشه‌های متفاوت از فرش مهربان کبودراهنگ اختصاص داشت.

وی افزود: بازدید اعضای کانون شیرین سو از این جشنواره با هدف آشنایی با فرش و صنایع دستی شهر خود  و سایر شهرهای دیگر انجام گرفت.

طاقتی احسن ادامه داد: علاوه بر تماشای گونه‌های مختلف فرش مهربان با ویژگی های فرش از جمله طول عمر، رنگ آمیزی گیاهی و سنتی، شفافیت، رنگ  و نقشه مانند لچک ترنج، اسلیمی، شاخ گاوی، درختی، کف ساده و حاج خانمی و..آشنا شدند.

کودکان و نوجوانان شیرین‌سو «فرش مهربان» را دیدند

وی بیان داشت:کودکان و نوجوانان در تابستان بیشترین اوقات فراغت را دارند که می‌توان در این زمان هنر اصیل و سنتی  قالیبافی، آن هم از نوع مهربان را به آنان آموزش داد که هم‌ هنر بومی و محلی منطقه خود را را یاد بگیرند و حفظ کنند و هم از کودکی با مدیریت و استقلال مالی آشنا شوند و کسب درآمد کنند.

مسوول مرکز شیرین سود خاطرنشان کرد: از اعضا خواستم تا با دقت به طرح و رنگ فرشها نگاه کرده تا در نقاشی‌های خود از این هنر اصیل استفاده کنند.

وی با اشاره به کسب رتبه‌های برتر کشوری و بین‌المللی در رشته نقاشی  توسط اعضای مرکز شیرین سو گفت:  یکی از اعضای این مرکز به نام "حدیثه عالمی، ۱۲ ساله" با الگو گرفتن از طرح فرش مهربان موفق به کسب مدال طلای جهانی از کشور رومانی در سال ۲۰۲۱ شد و برای من ثابت شده است که در دنیا هنر اصیل و زیبا همچنان جایگاه ویژه خود را دارد و دوست داشتنی است.

کودکان و نوجوانان شیرین‌سو «فرش مهربان» را دیدند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =