قصه گویی یکی از موثرترین روش های انتقال آموزه های دینی است

جلسه شورای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان با حضور مدیرکل، معاون برنامه ریزی وتوسعه منابع آموزش و پرورش، مدیرکل کانون لرستان، کارشناسان و مربی مسئولان مراکز خرم آباد و مربی مسئولان مراکز کانون در سراسر استان برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان؛ صبح امروز پنجشنبه 18 آبان ماه 1402جلسه شورای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان با حضور رضا عزتی مدیرکل آموزش و پرورش استان، پرویز عبدی معاون برنامه ریزی وتوسعه منابع آموزش و پرورش، محمد جواد محمدی مدیرکل کانون لرستان، کارشناسان و مربی مسئولان مراکز خرم آباد برگزارشد.
دراین جلسه مربی مسئولان مراکز کانون در سراسر استان به صورت برخط حضور داشتند و مباحثی ازجمله اجرای طرح کانون مدرسه، برگزاری مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره قصه گویی، جشنواره نمایش و سرود و تعامل بین بیشتر آموزش و پرورش و مراکز کانون مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.

قصه گویی یکی از موثرترین روش های انتقال آموزه های دینی است

رضا عزتی مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان در این جلسه ضمن ابراز خرسندی برای حضور در جمع کارشناسان و مربی مسئولان کانون گفت: مقام معظم رهبری می فرمایند: بحث غزه باید از دو جنبه بررسی شود یکی مظلومیت مردم غزه ودیگری بحث اقتدار که در عین مظلومیت، مقتدر هستند. در حالی که کودکان غزه باید در مدرسه و کلاس درس باشند زیر بمباران شدید بوده و مظلومانه به شهادت می رسند و وظیفه همه ماست تا در همه محافل به این موضوع بپردازیم.
عزتی با اشاره به در پیش بودن مرحله استانی جشنواره قصه گویی افزود: قصه گویی یکی از ابزارهای مهم تربیتی است که در قرآن نیز قصه های زیادی روایت شده است و قصه گویی یکی از موثرترین روش های انتقال آموزه های دینی است و پند و اندرزها را با نقل قصه به مخاطب منتقل می کند.
وی اضافه کرد: قصه گویی شیوه ی مناسبی برای بالا بردن کیفیت آموزش در مدارس است و معلمان و مربیان باید دانش آموزان و اعضای کانون را به خوب گوش دادن هدایت کنند و با قصه گویی آداب و رسوم، سنت ها، شخصیت های ملی مذهبی ، دانشمندان بزرگ و... را معرفی کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان درادامه به اجرای طرح کانون مدرسه در سال تحصیلی پرداخت و عنوان داشت: این طرح دانش آموزان را با فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی کانون آشنا می کند و مدارس آموزش و پرورش آمادگی همکاری در اجرای این طرح را از سوی مربیان کانون دارند.
غزتی در بخشی از سخنان خود به تعامل بیشتر بین دودستگاه اشاره کرد و اظهار داشت: در تابستان کارگاه های خوبی در زمینه های ی فرهنگی، هنری، ادبی وعلمی در مراکزکانون برگزار شد که جا دارد از مدیرکل ، کارکنان و مربیان کانون تقدیر کنم.

قصه گویی یکی از موثرترین روش های انتقال آموزه های دینی است

در بخش بعدی این نشست محمد جواد محمدی مدیرکل کانون لرستان ضمن خیر مقدم به میهمانان گفت: امروز کودکان غزه زیر بمباران شدید رژیم اشغالگر قدس است و اعضا و مربیان کانون با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی از این کودکان حمایت می کنند و امسال قصه گویان لرستان در جشنواره استانی با موضوع کودکان فلسطین قصه گویی می کنند.
مدیرکل کانون لرستان در ادامه به برگزاری مرحله استانی جشنواره قصه گویی قصه اشاره کرد و عنوان داشت: قصه و قصه گویی از دیرباز تا کنون از فعالیت های مهم کانون در مراکز فرهنگی هنری  است و امسال نیز مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی روز29 آبان ماه در سالن اجتماعات کانون در خرم آباد با حضور برترین های استان برگزار خواهد شد. 
محمد جواد محمدی با اشاره به شعار جشنواره امسال با عنوان« با قصه لبخند بسازیم » و توجه به رویکرد امیدآفرینی گفت: لبخند می تواند باعث شادابی بیشتر و نشاط مخاطبان به ویژه کودکان و نوجوانان می شود و قصه گویی به عنوان میراث گران‌بهای فرهنگی در طول سال توسط مربیان و اعضا در مراکز اجرا می شود.
محمدی افزود: طرح کانون مدرسه برنامه ریزی شده است و با تعاملی که صورت گرفته در همه مراکز با همکاری معلمان برنامه های مختلفی را برای دانش آموزان برگزار می شود.
وی در پایان ضمن قدردانی از مدیر کل و معاون برنامه ریزی وتوسعه منابع آموزش و پرورش به خاطر انتقال همکاران به ارائه گزارش عملکرد کانون پرورش فکری و کانون زبان، مرکز علوم و نجوم و تعامل بیشتر بین دودستگاه پرداخت.

قصه گویی یکی از موثرترین روش های انتقال آموزه های دینی است

در بخش بعدی این نشست مربیان کانون به بیان مسائل و مشکلات و سوالات خود پرداختند و  پرویز عبدی معاون برنامه ریزی وتوسعه منابع آموزش و پرورش استان لرستان به آنها پاسخ داد.
عبدی گفت: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان و آموزش و پرورش تربیت نسل آینده ساز این مرز و بوم را برعهده دارند.
معاون برنامه ریزی وتوسعه منابع آموزش و پرورش استان لرستان با اشاره به این نکته که وظیفه سنگین راهنمایی کودکان ونوجوانان برعهده مربی و معلم است افزود: ذهن کودک مانند زمینی خام است که باید بذر خوب در آن کاشت و با مراقبت باعث رشد آن شد و با اجرای برنامه های با محتوا استعداد بچه ها را شکوفا کرد.
عبدی در پایان بیان داشت: در جهت تعامل بیشتر مربییان کانون در شهرستان ها برای مشارکت و همکاری در اجرای برنامه های مشترک مکاتباتی انجام می شود.
جلسه شورای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان با پخش نماهنگ استانی قصه گویی و پخش چند اجرای قصه گویی از برترین های جشنواره های سال قبل و بیان نکته نظرات مربیان در خصوص تعامل بیشتر بین دو دستگاه به کار خود پایان داد.  

قصه گویی یکی از موثرترین روش های انتقال آموزه های دینی است
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =