مدیرکل کانون کرمانشاه از افتتاحیه‌ی جشنواره‌ی قصه‌گویی در ۲۰ آبان‌ خبر داد

با نزدیک شدن به ایستگاه آخر بخش استانی بیست‌و پنجمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی؛ مدیرکل کانون کرمانشاه از افتتاحیه‌ی جشنواره‌ی قصه‌گویی در ۲۰ آبان‌ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، با نزدیک شدن به ایستگاه آخر بخش استانی بیست‌و پنجمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی؛ مدیرکل کانون کرمانشاه از افتتاحیه‌ی جشنواره‌ی قصه‌گویی در ۲۰ آبان‌ خبر داد.
محمد خیاط زنجانی مدیرکل کانون استان و رییس ستاد استانی بیست‌و پنجمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی، عنوان کرد: در استان ما به دلیل پیشینه‌ای که از فرهنگ غنی قصه‌گویی وجود دارد، این فعالیت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و فرآیند اجرایی کارهای جشنواره‌ از مدت‌ها پیش در کانون استان شکل گرفته که به همت همکاران عزیزان در مجموعه‌ی کانون استان به نحو مطلوبی هم پیش رفته و خروجی کار هم مقبول می‌باشد.
وی در مورد روند جشنواره افزود: جشنواره‌ی قصه‌گویی در بخش‌های ملی، مدرن و کلاسیک، آیینی_ سنتی، زبان اشاره، نود ثانیه‌ای، بخش بین‌الملل و علمی تعریف شد که قصه‌هایی با مضمون غزه، سردار سلیمانی، نیروی انتظامی و ... را نیز شامل می‌گردد و بخش نهایی استانی جشنواره از بیستم تا بیست‌و دوم آبان‌ماه برگزار می‌شود که در این سه روز به علاوه‌ی برنامه‌های جنبی جشنواره، هفتاد و پنج قصه‌گو به رقابت خواهند پرداخت و بعد از داوری، قصه‌گوهای برگزیده در مراسم اختتامیه که در ۲۲ آبان ماه برگزار خواهد شد، معرفی می‌گردند.
مدیرکل کانون استان تصریح کرد : مجموعه‌ی کانون استان در این مدت اقدامات بسیار ارزشمندی را در زمینه‌ی قصه‌گویی و عمومی‌سازی و ترویج این فرهنگ غنی انجام داد و موفق به جذب مخاطبان بیشتر شد، همچنین با رایزنی با دیگر دستگاه‌های اجرایی و برگزاری دوره‌های آموزشی قصه‌گویی توسط اساتید و همکاران کانونی برای آنها از جمله آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان، گام‌های بزرگی را در  این زمینه برداشت که در این دو اداره برای اولین بار در کشور دوره‌ی قصه‌گویی به عنوان دوره‌ی ضمن‌خدمت برای معلمان و دانشجو معلمان لحاظ شد، برگزاری کارگاه‌های آموزشی به طور وسیع در شهر کرمانشاه و دیگر شهرستان‌ها نیز از دیگر اقداماتی بود که انجام گرفت و ... که حاصل همه‌ی این زحمات با توجه به آنچه که دیده شد، ارزشمند، اثرگذار و مطلوب ارزیابی می‌گردد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =