کد خبر: 333070
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
بازدید 231
دومین روز جشن قصه‌ها در کانون استان قزوین

دومین روز از برگزاری مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با روایت ۳۱ قصه متنوع سپری شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین بعدازظهر روز ۲۱ آبان ۱۴۰۲ بخش رقابتی مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی کانون در استان قزوین در سالن نمایش مرکز فرهنگی و هنری مجتمع به پایان رسید.

در دومین روز جشنواره که با حضور سیدعلی اکبرموسوی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اعضا، مربیان و شماری از دانش‌آموزان و علاقه‌مندان به هنر قصه‌گویی برگزار شد، ۳۱ قصه روایت شد.

در این روز ۱۲ نوجوان و یک بزرگسال در بخش آیینی و سنتی، در بخش مادربزرگ و پدربزرگها دو شرکت کننده، در بخش بزرگسال دو قصه‌گو، در بخش نوجوان ۱۰ قصه‌گو، در بخش بزرگسال -مربی دو قصه‌گو و در بخش نوجوان ویژه موضوع سردار سلیمانی و نیز با موضوع غزه هر کدام یک شرکت کننده هنرنمایی کردند.

شرکت کنندگان در این جشنواره به مدت دو روز در ۲۰ و ۲۱ آبان قصه‌گویی کردند و آیین اختتامیه و معرفی و قدردانی از برگزیدگان در ۲۲ آبان برگزار می‌شود.

اجرای بخش‌های نمایشی متنوع به همت خانه تئاتر استان از دیگر برنامه‌های این جشنواره بود.

سارا امیدوار کارشناس فرهنگی کانون استان خراسان رضوی (مدرس قصه گویی و نمایش خلاق و مجری قصه گوی صدا و سیما)، زهره معماری نسب از کارشناسان قصه‌گویی همان استان و لیلا ابراهیمی مربی فرهنگی کانون استان قزوین و از برگزیدگان جشنواره‌های قصه گویی داوران این جشنواره بودند و در بخش آیینی و سنتی نیز کیوان حبیبی(رییس هنرهای نمایشی استان و داور جشنواره ‌های قصه‌گویی کانون) در جمع داوران داشت

هم‌چنین عفت تفضلی از برگزیدگان جشنواره ‌های قصه گویی از کانون استان هرمزگان ناظر این جشنواره بود و فاطمه حبیب پور کارشناس ارزیابی استان ارزیابی آن را برعهده داشت.

گفتنی‌ست رویکرد تازه بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، مردمی‌سازی و عمومی‌سازی قصه‌گویی است و  مرحله پایانی این جشنواره با شعار «با قصه لبخند بسازیم» هم‌زمان با شب یلدا برگزار می‌شود.

دومین روز جشن قصه‌ها در کانون استان قزوین

دومین روز جشن قصه‌ها در کانون استان قزوین

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =