ملوک هاشمی؛ مدیر اجرایی جشنواره قصه گویی کانون استان ایلام:ذات قصه گویی، ریشه در اندیشه های فطری انسان دارد

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام،ملوک هاشمی معاون فرهنگی و مدیر اجرایی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی (مرحله استانی) گفت: ذات قصه گویی ریشه در اندیشه های فطری انسان دارد.

وی با اشاره به اهمیت قصه گویی گفت: اهمیت قصه گویی به ذات آن بر می گردد. ذاتی که ریشه در اندیشه های فطری انسان داشته است.انسان ذات و فطرتی، قصه دوست و علاقه مند به قصه گویی و مشتاق به این هنر کهن سال به درازای تاریخ و عمر انسان داشته است.

وی ادامه داد: قصه گویی چون با آئین و فطرت و باورها و اعتقادات ما در ابعاد اسلامی و ایرانی گره خورده و به عنوان یک میراث معنوی جاودان ماندگار شده دارای اهمیت بسیار است.

هاشمی خاطر نشان کرد:با قصه گویی می توان تمام اندیشه ها و اهداف فردی. اجتماعی، تربیتی ایرانی و اسلامی،معرفتی و... را به وسیله آن به تمام مخاطبان انتقال داد.

این مدرس قصه گویی با اشاره به تاثیر قصه گویی بر مخاطبان گفت:چون قصه گویی کارکردهایی مختلف داشته و تاثیراتش بر جوامع هدف متنوع و متعدد است.ظرفیت این هنر اثرگذار ، بسیار بالاست و تنوع و تحول بخشی در آن موجب وقوع جریان های فرهنگی و رفتاری و تربیتی بر مخاطب می شود.

وی ادامه داد: قصه گویی از ابعاد روانی، هنری، فرهنگی، تربیتی، اجتماعی، پژوهشی،رشد عقلی و عاطفی، مباحث آموزشی و خلاقیت های فردی، تقویت رشد ذهنی و عاطفی و اجتماعی،انتقال مفاهیم علمی و آموزشی و تربیتی بر مخاطب تاثیر دارد.

مولف کتاب «تاثیر قصه و قصه گویی بر هوش نوجوانان» ادامه داد: جشنواره قصه گویی  جشن همنشینی ترویج و تقدیر از فرهنگ ترویج و تقدیر از فرهنگ اصیل ایرانی است.

وی ادامه داد: قصه گویی اصیل ترین نوع ارتباط گیری آدم ها که از گذشته بوده و تاکنون اصالتش را حفظ کرده است. هنر باستانی قصه گویی، ارزش این را دارد که برای یادگیری و آموزشش تلاش شود، چون که هم برای گوینده و هم برای شنونده لذت بخش و پیوند محکم بین روایت و شنیدن است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =