برگزیدگان مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی در شهرکرد معرفی شدند

همزمان با اختتامیه مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان چهارمحال بختیاری ۱۵ قصه گو ی برگزیده به مرحله کشوری راه یافتند و از ۱۲ قصه ی شایسته تقدیر تجلیل به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری حجت الله آسمند مدیر کل کانون  در آیین اختتامیه جشنواره قصه‌گویی ضمن تقدیر از کلیه ی قصه گویان که اهتمام ورزیده بودند و راویان قصه های بومی محلی، آیینی سنتی، زبان اشارره و ... در کانون بودند افزود: در مرحله ی ثبت نام قصه گویی ۱۸۰۰ نفر از استان در این جشنواره ثبت نام نمودند که نشان از عمومی سازی و مردمی سازی قصه ها در کانون است و به نوعی مصداق هدف و رویکرد جشنواره می باشد.

برگزیدگان مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی در شهرکرد معرفی شدند

وی در این باره عنوان کرد: در دور اول این جشنواره پس از ثبت نام نهایی ۲۱ جشنواره در مراکز ثابت فرهنگی هنری استان برگزار شد و بیش از ۴۰ جشنواره در روستاهای مختلف توسط واحد های سیار و در نهایت پس از باز بینی فیلم های رسیده به دبیر خانه ی استانی ۹۳ نفر از قصه گویان ثبت شده به مرحله ی استانی راه پیدا کردند و پس از دو روز رقابت در روزهای ۲۰ الی ۲۱ آبان ماه ۱۵ قصه گو به عنوان قصه گویان برگزیده و ۱۲ قصه گو به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند.

برگزیدگان مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی در شهرکرد معرفی شدند

مدیر کل کانون با اشاره به اینکه این جشنواره با حضور ۹۳ نفر در ۳ بخش، پدربزرگ و مادر بزرگ،   زنان و مردان،   دختر و پسر،   برگزار شد اضافه کرد در این دور از رقابت ها ۱۱ پدر بزرگ و مادر بزرگ، ۱۵ بزرگسال، ۲۵ مربی، ۴۰ نوجوان و ۲ نفر در بخش زبان اشاره شرکت داشته اند و در پایان، ۳ برگزیده در بخش بزرگسال ملی، ۳ نوجوان در بخش ملی، ۲ بزرگسال در بخش آیینی سنتی، ۳ نوجوان در بخش آیینی سنتی، ۱ مادربزرگ، ۱ قصه گو در بخش سردار سلیمانی، ۱ قصه گو در بخش لبخند و ۱ نفر در بخش زبان اشاره به مرحله ی کشوری را یافتند.

بر اساس این خبر در بخش شایسته تقدیر نیز ۲  قصه گوی بزرگسال ملی، ۳ نوجوان در بخش مدرن کلاسیک، ۳ نوجوان در بخش آیینی سنتی، ۲ مادربزرگ، ۱ قصه گو در بخش زبان اشاره و یک قصه گو در بخش جایزه ویژه مدیر کل استان در این جشنواره کسب امتیاز کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =