قمر غلامیان داور قصه‌گویی در کهگیلویه و بویراحمد از جشنواره قصه‌ها در گچساران می‌گوید

همزمان با مرحله‌ی استانی بیست‌و پنجمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی؛ قمر غلامیان داور مرحله‌ی استانی قصه‌گویی در گچساران از جشنواره قصه‌ها می‌گوید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد، همزمان با مرحله‌ی استانی بیست‌و پنجمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی؛ قمر غلامیان داور مرحله‌ی استانی قصه‌گویی در گچساران از این جشنواره  می‌گوید.
قمر غلامیان خود را چنین معرفی نمود: قمرغلامیان مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری بندریلم قصه‌گویی که افتخار حضور در بیست و پنج دوره‌ی جشنواره‌ی ببن‌المللی قصه‌گویی را از ابتدا تا کنون داشتم، در این دوره‌ها به عنوان قصه‌گو در بخش های فینال و پیشین شرکت کردم.

وی جایگاه قصه‌گویی را در نشاط اجتماعی را موثر دانست و افزود: قصه‌ای طنز می‌تواند  مخاطب را میخکوب خود کند و خیلی از پیامهای آموزشی را با همین نوع قصه‌ها می توان به مخاطب انتقال داد و امسال با توجه به اهمیت این موضوع بخش لبخند هم اضاف کرده اند.

غلامیان تفاوتی بین خواندن قصه از روی کتاب با قصه‌گویی کانونی را چنین بازگو کرد: هرکدام به نوع خود موثر هست اما لذت قصه‌گویی بیشتر است چون قصه‌گو آزاد می‌تواند هر قسمت‌هایی از قصه را حذف یا اضافه کند و چون به صورت کلامی می باشد بسیار تاثیر گذارند.

وی در خصوص برگزاری جشنواره قصه‌گویی در استان کهگیلویه و بویراحمد پیشنهاد داد که قصه‌گوها باید تمرین بیشتری داشته باشند چون ارزش قصه گویی بسیار بالاست انقدر با ارزش می باشد که در قرآن بسیاری از موارد به صورت قصه بیان شده است.

داور مرحله‌ی استانی جشنواره‌ی قصه‌گویی در کهگیلویه و بویراحمد ، فضای جشنواره را چنین توصیف نمود: قصه‌هایی که در این جشنواره شنیدیم هر یک حال و هوای خاص خودش را داشت، هرچند بخشی از قصه‌ها برگرفته از کتاب‌های کانون است که در سراسر کشور مشترک می‌باشد اما شاهد قصه‌گویی‌هایی بودم که مربوط به همین اقلیم، آب‌و خاک و مردم مهربان و غیرتمند است که مختص خود آنها می‌باشد یعنی می‌توان‌ این قصه‌ها را فقط در کهگیلویه و بویراحمد شنید و این بسیار دلنشین و جذاب بود.

درباره قصه‌گویی و جشنواره قصه‌گویی برای‌مان بگویید: جشنواره های قصه گویی یکی از بزرگترین و بهترین جشنواره‌های فرهنگی می‌باشد که توانسته هنر و فرهنگ قصه‌گویی را زنده نگهدارد.
وی در پایان درباره اثر و جایگاه قصه‌گویی گفت: قصه گویی جایگاه ویژه‌ای در خانواده ها،مدارس،مراکز آموزشی و... دارد،تا آنجایی که از طریق قصه به درمان خیلی از مشکلات می پردازند و به نوعی قصه‌درمانی می کنند. 







 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =