کد خبر: 333724
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶
بازدید 96
نمایشگاه «چوب‌ها حرف می‌زنند» هفته آینده برگزار می‌شود

نمایشگاه آثار تخصصی کودک و نوجوان با عنوان «چوب‌ها حرف می‌زنند» از طرف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در نگارخانه شهید آوینی روز یکشنبه برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، نمایشگاه  چوب آثار تخصصی کودک و نوجوان با عنوان «چوب‌ها حرف می‌زنند» از طرف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در نگارخانه شهید آوینی روز یکشنبه برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه مجموعه‌ای از آثار لیلا نورمحمدیان‌منظر، مدرس کلاژ و مربی فرهنگی مرکز شماره 3 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان همدان و شاگردان او است. این مربی به مدت 4 سال به صورت حرفه‌ای به گردآوری و ساخت آثاری از چوب مشغول است و حال با مجموعه‌ای که جمع‌آوری کرده نمایشگاهی را برپا کرده است.

نورمحمدیان در رابطه با این آثار و نمایشگاه گفت: معتقدم طبیعت صداهایی بسیار شنیدنی‌ دارد و تنها کافی‌ است به ندای آن گوش جان بسپاریم.

وی ادامه داد: حس درونی‌ام می‌گفت چوب‌ها حرف‌های جدیدی برای گفتن دارند و باید به آن‌ها دوباره نگاه کرد و خودم به این نتیجه رسیدم این چوب‌ها که هر روز آنها را می‌بینیم حرف می‌زنند و این عنوانی شد که برای آثارم انتخاب کردم.

نمایشگاه «چوب‌ها حرف می‌زنند» هفته برگزار می‌شود

مربی فرهنگی مرکز 3 کانون افزود: با گردآوری آثار خودم و اعضا و با همت مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نمایشگاهی با همین عنوان « چوب‌ها حرف می‌زنند»  در نگارخانه مجتمع شهید آوینی برپا خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه شامل ۲ بخش، بالغ بر 70 اثر هنری‌ است، خاطرنشان کرد: یک بخش مربوط به مربی است که شامل ۳۰ اثر تابلو چوبی با تکنیک کلاژ و با موضوعاتی چون طبیعت، فصل‌ها، گیاهان بومی استان همدان، خانواده، دریا، اشیاء، آینه، انسان، حیوانات، جنگل و...است.

نورمحمدیان به بخش دوم اشاره و اظهار کرد: این بخش مربوط به آثار اعضایی بوده که در کارگاه کلاژ تابستان امسال شرکت کرده‌اند و تعداد آنها 40 تابلو می‌شود.

وی به چگونگی خلق این آثار اشاره و بیان کرد: این آثار با توجه به هنر کاردستی به ویژه استفاده از تکنیک کلاژ، با محوریت کتاب و کتابخوانی در کارگاه‌های مادر - کودک و خانواده تولید شده‌اند.

نمایشگاه «چوب‌ها حرف می‌زنند» هفته برگزار می‌شود

مربی فرهنگی مرکز 3 همدان گفت: خلق این آثار چوبی باعث ایجاد حس خودباوری در میان اعضا شده و به گفته خود آنها یک تجربه لذت بخش و شیرینی را برای آنها ایجاد کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما با تشکیل این کارگاه‌ها در کانون به دنبال توانمندسازی کودکان و نوجوانان هستیم و می‌خواهیم آنها خود را باور کنند و به خود شکوفایی برسند.

گفتنی است آئین افتتاحیه نمایشگاه روز یک شنبه 5 آذرماه ساعت 10 تا 11 صبح در مجتمع شهید آوینی خواهد بود.

نمایشگاه «چوب‌ها حرف می‌زنند» هفته برگزار می‌شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =