جشنواره‌های کانون حفظ می‌شوند/ایجاد باشگاه‌های تخصصی

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سفر به مشهد مقدس ضمن بازدید از مرکز تخصصی تئاتر کودک و نوجوان و حضور در انجمن ادبی آفتاب، رسالت کانون را ایجاد باشگاه‌های تخصصی که محل کشف استعدادهای ادبی و هنری باشد، خواند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حامد علامتی مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که برای شرکت در چهاردهمین گردهمایی مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌ها و اعضای شورای معاونان وزارت آموزش‌وپرورش به مشهد مقدس سفر کرده بود از مرکز تخصصی تئاتر کودک و نوجوان بازدید کرد و در جمع انجمن ادبی آفتاب شرکت کرد.

حامد علامتی ضمن بازدید از آثار هنری اعضا در نهمین دوسالانه آفرینش‌های هنری در دیدار با مربیان هنری کانون استان گفت: خرسندیم که مربیان با انگیزه به‌کار خود ادامه می‌دهند و پیگیری تبدیل وضعیت مربیان پاره‌وقت ادبی و هنری در دستور کار است.

مدیر عامل کانون با حضور در جمع اعضای نوجوان انجمن ادبی آفتاب گفت: لازم است برای انجام کار مستمر از جشنواره‌ها به سمت ایجاد باشگاه‌های تخصصی حرکت کنیم. وی با اشاره به کوتاه مدت بودن جشنواره‌ها افزود: جشنواره‌ها در یک فرآیند کوتاه مدت آغاز و خاتمه می‌یابند و ما باید جشنواره‌ها را حفظ کنیم ولی رسالت کانون تنها برگزاری جشنواره نیست بلکه رسالت، ایجاد باشگاه‌هایی است که محل کشف استعدادهای ادبی و هنری باشد.

علامتی ادامه داد: این باشگاه‌ها در طول مدت چند سال با حضور اساتید مجرب به کشف استعدادهای اعضا منجر می‌شود و کانون باید در امر تربیت نیروهای متخصص هنری و ادبی پیشقدم باشد. اولین باشگاه تخصصی ادبی که قله ادب و فرهنگ و به اختصار قاف، نامگذاری شده در حوزه شعر و ادبیات متولد شده است و در سایر حوزه‌ها مانند داستان و هنرهای تجسمی نیز ایجاد خواهد شد چرا که یکی از مظاهر پرورش اندیشه، شعر و داستان است.

مدیرعامل کانون با اشاره به اینکه فعالیت‌های کانون باید برای وجوب هویت ملی پیش رود، یکی از مظاهر آن را  پرورش نگاه بومی و محلی دانست و از مصادیق آن، گویش محلی است.

وی در ادمه با اشاره به لهجه شیرین مشهدی افزود: در نگاه فرهنگی استفاده از گویش‌ها، افتخار و هنر است و کانون باید مشوق افرادی که با گویش محلی شعر می خوانند یا کتاب می‌نویسند باشد. اگرچه زبان ملی ما فارسی است ولی هویت بومی محلی از طریق گویش‌ها نیز منتقل می‌شود.

جشنواره‌های کانون حفظ می‌شوند/باشگاه‌های تخصصی ایجاد می‌کنیم

علامتی با تقدیر از قاسم رفیعا  شاعر طناز به دلیل مشارکت در پویش شعر غزه، تاکید کرد: باید مرز بین طنز فاخر و سخیف را جدی گرفت چرا که با ابزار طنز، نگاه جمعی و اصلاح اجتماعی شکل می‌گیرد.

مدیر عامل کانون در ادامه از واحدهای فرهنگی، هنری، ادبی و اداری ستاد کانون استان خراسان رضوی  بازدید کرد و ضمن دیدار با  همکاران، برشی از اجرای تئاتر «رویای اسبی به نام شبرنگ» را تماشا کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =