رویکرد جدید کانون حرکت از تصدی‌گری به سمت تولی‌گری است

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: رویکرد جدید کانون‌ها از تصدی‌گری به سمت تولی‌گری سوق پیدا کرده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حامد علامتی در گردهمایی مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها و اعضای شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: رویکرد جدیدی که برای کانون پرورش فکری در نظر گرفته‌ایم این است که کانون همانند مدرسه و مسجد در تمام نقاطی که کودکان هستند حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: کانون در تمام مراکز هزارگانه خود در گذشته از محل خود خارج نمی‌شد اما در رویکرد جدید این کانون است که باید به دنبال مخاطب برود.

رویکرد جدید کانون حرکت از تصدی‌گری به سمت تولی‌گری است

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنوان کرد: اینکه چطور به سمت مخاطب برویم نیازمند ابزار مخصوص و شناخت کامل این ابزار است؛ فیلم، انیمیشن، تئاتر و کتاب ابزارهای مناسبی است که می توانیم قشر مخاطب کانون را به سمت خود ترغیب کنیم.

علامتی با اشاره به اینکه کانون فرصتی است که در اختیار مدیران مدارس است گفت: مدیران‌کل مدیران مدارس را با این پتانسیل آشنا و مدیران به عنوان مهره تسهیلگر نقش خود را ایفا کنند.

وی بیان کرد: کانون پرورش فکری در گذشته مستقل عمل می‌کرد، در حالی‌که رویکرد جدید کانون تولی‌گری است و برای انجام امور از حلقه‌های میانی استفاده می‌کنند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصریح کرد: کانون می‌تواند در مدارس نقش پشتیبان معاون پرورشی را ایفا کنند چرا که این بخش مورد تاکید وزیر آموزش و پرورش است.

علامتی با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته وزیر آموزش و پرورش در شش جلسه کانون حضور داشته است گفت: این عملکرد نشان از اهمیت کانون پرورش فکری است.

وی اضافه کرد: طرح کانون مدرسه که در گذشته اجرا می‌شد مجدد بازآرایی شد و نقاط قوت بیشتر و نقاط ضعف آن برطرف شده است و مدارس می‌توانند از این طرح بهره‌مند شوند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه مدیران مدارس می‌توانند از خدمات کانون در قالب ۶۰ خدمت ارائه می‌شود استفاده کنند، افزود: اساس کار در کانون کتاب است و تمام طرح‌ها با محوریت کتاب به انجام می‌رسد، پویش کتاب‌خوانی به عنوان مهم‌ترین طرح کانون در فضای شاد روش مناسبی برای رفع مشکلات روخوانی دانش‌آموزان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =